پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

⭕تفکرات و تاکتیک های ژاوی ، بارسلونا قرار است چگونه بازی کند ؟! + منبع✍

زمان ارسال : پنجشنبه 6 آبان 1400
خب با سلام به همه ، همونطور که میدونید رونالد کومان اخراج شد و جانشین احتمالی او ژاوی هرناندز ، اسطوره و ستاره سابق تیم بارسلونا سکان تیم رو به دست خواهد گرفت.

⭕در این پست قصد دارم به شما توضیح دهم که تیم ژاوی چه خواهد بود و چگونه بازی میکند.

⭕سیستم پایه ژاوی در بارسلونا 3-4-3 خواهد بود : سه مدافع ، دو هافبک میانی ، دو هافبک کناری ، دو پشت مهاجم و یک مهاجم نوک. چینش بازیکنان نیز به شکل یک 8 ضلعی خواهد بود.

✅مبنای تاکتیک ژاوی تیکی تاکا بوده و از روش گگن پرسینگ برای دفاع کردن استفاده میکند !!

⏸خب بریم سراغ نقش هایی که بازیکنان قرار است ایفا کنند :

⭕اول از خط دفاع شروع میکنم :

✅تیم ژاوی از 3 مدافع تشکیل خواهد شد ، دو مدافع کناری باید سرعتی ، خلاق و بازیساز باشند و مدافع وسط نقش سوییپر را بازی میکند که من پیکه - ارائوخو - مینگوئزا رو پیشبینی کردم.

✍دو مدافع کناری معمولا به جناح مخالف خود و برای پشت مهاجمی که به گوشه حرکت کرده است و یا هافبک کناری که نفوذ کرده است ، توپ بلندی را ارسال میکنند و ان ها با پاس های تو عمقشان سایر بازیکنان را صاحب توپ میکنند.
پیکه و مینگوئزا بدلیل پا به توپ مناسبی که دارند و پاس های خوبی که ارسال میکنند به عنوان مدافع راست و چپ قرار میگیرند و ارائوخویی که بازی با پای خوبی ندارد به عنوان سوییپر عمل خواهد کرد.

✍وظیفه دیگری که این مدافعان بر عهده دارند نفوذ تا 1/3 میانی و بازیسازی و حتی خلق موقعیت از انجا میباشد که هر مدافعی به ان قادر نمیباشد و کار دشواریست که پیکه شاید نتواند نفوذ کند اما پاس های خوبی را ارسال میکند ، مینگوئزا نیز از سرعت کافی برخوردار است ولی دقت ارسال هایش جای پیشرفت دارند.

⭕خب بریم سراغ 1/3 میانی :

✅یک سوم میانی وی را دو هافبک خلاق و با قابلیت پرسینگ بالا در مرکز خط دفاعی ، و دو هافبک کناری با قابلیت تهاجمی در حد وینگر تشکیل میدهند.
✍وقتی که مدافعین پاس های بلندشان را برای دو هافبک کناری ارسال میکنند ، پشت مهاجم ها برای فرار اماده میشود و هافبک های کناری به ان ها پاس تو عمق میدهند و از این حیث که این دو هافبک کناری باید دائما در حال حرکت ، خلاق و سرعتی باشند ؛ نشان میدهد هرکسی قابلیت بازی کردن در این پست و با این وظایف را ندارد.

✍دو هافبک میانی نقش مهمی در بازیسازی دارن و دائما باید موقعیت خلق کنند و عمل بازیسازی را انجام دهند.
همچنین ان ها باید از توانایی پرسینگ بالا جهت اداره کردن خط هافبک برخوردار باشند.

✍در تیم ما بوسکتس و دیونگ رو که هردو از قابلیت پرسینگ و پخش توپ خوبی برخوردار هستند خواهیم داشت و در هافبک های کناری ، ما دست و آلبارو داریم که در عرصه تهاجمی بهتر از تدافعی عمل میکنند و در تیم ژاوی نیز بیشتر وظایفی در جهت هجومی خواهند داشت . اما نکته ای که لازم به ذکر است ، این دو هافبک کناری فینیشینگ لازم برای این پست را ندارند اما امید است که این مشکلات با امدن ژاوی برطرف شوند. اما بقیه ویژگی های لازم را دارند.

⭕و اما 1/3 هجومی :

✅خط حمله تیم ژاوی از دو پشت مهاجم و یک مهاجم مرکزی تشکیل میشود.

✍دو پشت مهاجم وظایف زیادی رو متحمل هستند ، ان ها علاوه بر وظیفه بازیسازی و خلق موقعیت گلزنی ، وظیف باز گشت به 1/3 میانی و کمک در امر گگن پرسینگ را نیز برعهده دارند و از انجا همزمان با پاس تو عمق هافبک های کناری به پشت مدافعین حریف نفوذ میکنند تا شانس خود را برای گلزنی یا خلق موقعیت گلزنی امتحان کنند.
همانگونه که میبینید ، این دو پشت مهاجم وظایف زیادی من جمله : شرکت در امر پرسینگ ، بازیسازی ، نقش هافبک نفوذی ، خلق موقعیت گلزنی و حتی خود امر گلزنی را عهده دارند.

✍در این پست من ممفیس دپای و پدری رو پیشبینی کردم ، شاید در نگاه اول مکان ممفیس به نظر شما ناخوشایند بیاید اما پست پشت مهاجم با وینگر فرق دارد و زیاد پای تخصصی در ان مطرح نمیباشد ، گرچه ممفیس دپای در سمت راست و در پست وینگر هم عملکرد خوبی از خود نشان داده ، همچنین بخاطر توانایی خوب ممفیس در بازگشت به 1/3 میانی و فعالیت به عنوان هافبک نفوذی ، او میتواند بهترین مهره برای پشت مهاجم باشد.
و اما پدری که در سر جایش قرار دارد و ویژگی های لازم غیر از فینیشینگ را برای این پست را دارا میباشد اما او باید فینیشینگ خود را بهتر کند تا بتواند بازیکن کاملی در این پست شود.

✍✅مهاجم نوک تیم ژاوی باید : سریع ، بازیساز ، خلاق ، دارای تکنیک لازم و تمام کننده قهار باشد به گونه ای که هر موقعیتی که برایش ایجاد میشود را به گل یا پاس گل ختم کند و مهاجمی با این مشخصات ، در دنیا بسیار کم نظیر است ولی خوشبختانه ما ان را داریم :)
⭕انسو فاتی ، شماره 10 بارسلونا و وارث مسی !!
✅او دارای سرعت ، خلاقیت ، تکنیک و تمام کنندگی لازم برای این پست است و حسابی میتواند در این پست بدرخشد .

⏸و اما چند نکته کلی درباره تاکتیک ژاوی :

✍✅به دلیل تهاجمی بودن تیم ژاوی ، بیشتر اوقات با نفوذ های هافبک های کناری و قرار گرفتن ان ها در مکان وینگر و بازگشت پشت مهاجمان به خط میانی و در نقش هافبک نفوذی ، ما سیستم 3-2-2-3 را مشاهده خواهیم کرد و پشت مهاجم ها بعد از کمک به خط هافبک برای گگن پرسینگ به دنبال پاس تو عمقی که هافبک های کناری برایشان در فضای خالی پشت مدافعین حریف فراهم میکنند ، به داخل قلب خط دفاعی نفوذ میکنند و موقعیت خلق میکنند.

✍عمل بازپس گیری توپ هم به سبک گگن پرسینگ انجام میشود که با فوتبال تهاجمی و پرسینگی که از بارسلونا انتظار میرود سازگاری دارد و با ترکیبش با تیکی تاکا ، اگر این سبک در تیم جا بیفتد ، میتواند مارا به موفقیت های زیادی برساند.

✅⛔اما ژاوی به سبکش معتقد است و به هیچ عنوان نتیجه گرا نیست ، شاید عامل شکست های او در لیگ قهرمانان آسیا همین باشد ، او به شدت رو سبک خود تعصب دارد و بدنبال ارائه بازی زیبا و تهاجمیست که این مورد هم خوب هست و هم بد !!

مرسی از توجه شما
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.