پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

وضعیت مالی باشگاه بارسلونا در پایان دوره اول مدیریت لاپورتا

زمان ارسال : شنبه 7 خرداد 1401
گزارش زیر وضعیت مالی بارسا بعد از اتمام دوره اول مدیریت لاپورتا در سال 2010 را نشان میدهد که توسط شرکت حسابرسی مالی Deloitte بازرسی مالی شده است. لازم به ذکر است که این شرکت یک نهاد مستقل میباشد.
بارسلونا در فصل10-2009 به زیان 100 میلیون دلاری رسیده که بدهی های ناخالص آن بالغ بر 716 میلیون دلار میباشد.
بنا به گزارش CNN، خاویر فائوس نایب رئیس اقتصادی وقت باشگاه بارسلونا ادعا کرد که مشکلات مالی بارسا بدتر از آن چیزی که انتظار میرفت، میباشد. فائوس طی یک بیانیه ای که روز سه شنبه در وبسایت باشگاه منتشر شد، اعلام کرد که طی بازرسی و حسابرسی اخیرا انجام شده توسط شرکت محاسباتی و حسابرسی Deloitte مشخص شد که غول های کاتالان به یک زیان 77.1 میلیون یورویی (100 میلیون دلار) در فصل 10-2009 دست یافته اند.
هیات مدیره قبلی یعنی کادر لاپورتا به باشگاه اعلام کرده بود که تا انتهای ماه گذشته یعنی زمانی که لاپورتا از سمت مدیر عاملی کنار رفت و ساندرو راسل جایگزین آن شد، باشگاه به سود 11 میلیون یورویی (14 میلیون دلار) رسیده است. خاویر فائوس گفت که حسابرسی های ارائه شده در 30 ژوئن 2010 تصویر واقعی باشگاه را منعکس نمیکند.
شرکت حسابرسی Deloitte نشان داد که درآمد باشگاه، 47 میلیون دلار بیشتر از حد واقعی و مخارج و هزینه های باشگاه نیز 61 میلیون دلار کمتر از حد واقعی برآورد شده است.
علاوه بر یک زیان عملیاتی 89 میلیون دلاری، این شرکت حسابرسی به یک هزینه مالی 14 میلیون دلاری دیگر دست یافته است که با سود 3.9 میلیون دلاری پس از کسر مالیات مغایرت دارد. بنابراین بدهی خالص باشگاه که در سال قبل (2009) 427 میلیون دلار بوده، در سال فعلی (2010) به 573 میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که بدهی ناخالص باشگاه در حال حاضر (2010) 716 میلیون دلار است.
بارسلونا مجبور بود که پس از تلاش برای پرداخت دستمزد بازیکنان در ماه گذشته، بعد از امضای قرارداد با داوید ویا به ارزش 50 میلیون دلار، فروش مدافع خود دیمترو چیگرینسکی به شاختار دونسک و صدور مجوز برای پیوستن تیری هانری به نیویورک ردبولز که بازیکنی با دستمزد دریافتی بالا در بارسا محسوب میشد، اقدام به گرفتن وام 200 میلیون دلاری بکند.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.