پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

در ستایش پپ گواردیولا؛ بهترین مربی دنیا (بخش سوم)

زمان ارسال : یکشنبه 10 اسفند 1399
آقای گواردیولا خیلی به مد و فشن اهمیت می دهد؛ آنقدر که حتی برای اولین بار با همسرش در یک فروشگاه لباس آشنا شده است!

بهترین لژنشین اروپا!

«نمی دانم که ما بهترین باشگاه این روزهای اروپا هستیم یا نه؟ اما مطمئن هستم ما هم در این فصل شکست خواهیم خورد. هیچ باشگاه و امپراتوری بدون شکست نمی ماند.»

«ناپولی» هنوز در سری آ شکست نخورده است. بارسلونای «ارنستو والورده» هم همین طور. اما تفاوت بزرگ هر دو صدرنشین با منچسترسیتی در وابستگی آنها و نداشتن نیاز من سیتی به ستاره هایش است. ناپولی این روزها با مصدومیت «ایسیتیه» قدرت خلق موقعیتش را از دست داده است و امتیاز پشت امتیاز از دست می دهد. بارسلونای غیرخلاق والورده هم بدون لئو مسی به تیم های شرق اروپا شبیه تر است تا معبد فوتبال اروپا اما منچسترسیتی و قطار آهنینی که پپ راه اندخته، خیال توقف ندارد. از درون دروازه تا «جان استونز» و «اوتامندی»، از سیلوا و دی بروین، تا «سانه» و «استرلینگ» و خسوس». ستاره من سیتی نه بازیکنان و چندتایی ستاره که فلسفه ای است که هر بازیکن متوسطی هم در آن کیفیت یک ستاره را بروز می دهد. صفری که این روزها جلوی تعداد شکست سیتی زن ها نشسته است، یک معنی واضح دارد؛ آنها بهترین دارودسته این روزهای فوتبال اروپا هستند.


زلاتان؛ سردمدار انگشت شمار مخالفان پپ در فوتبال اروپا

آیا فلسفه گواردیولا در حال تکامل است؟!

تغییری در کار نیست

هنوز به نیم فصل لیگ جزیره نرسیده ایم اما تاجگذاری سیتی زن ها را باور کرده ایم. پپ گواردیولا اعتقاد دارد منچسترسیتی، نسخه ای مشابه بارسلونای سال 2011 است و او در تمام این سال ها، مقید به رعایت فلسفه اش بوده است؛ مقایسه ای میان بارسلونای 2011 و منچسترسیتی 2017 نشان می دهد سیتی پپ گاهی موفق تر از بارسای او نتیجه گرفته و گاهی ضعیف تر بوده است.

94.6 «درصد برد»

در فصل یک رکورد عجیب و غریب در لیگ جزیره است. پپ در حالی از 17 مسابقه تنها یک نتیجه را مساوی کرده که بارسلونای او 85 درصد پیروزی در 17 مسابقه اولش داشت. تنها مساوی تیم پپ هم بیشتر از توان فنی اورتون، به اخراج «کایل واکر» در نیمه اول مربوط می شد.

718 «پاس»

انگار بازیکنان منچسترسیتی توپ را اهلی کرده اند و در هر 90 دقیقه، بیشتر از 700 بار توپ را به هم پاس می دهند. اما بهترین بارسلونای تاریخ عدد بالاتری را در تعداد پاس در یک مسابقه ثبت کرده است و در فصل 2011-2010 شاگردان پپ میانگین 747 پاس در هر بازی داده اند.


آیا خاطرات خوشِ بارسا، با منچسترسیتی هم تکرار خواهد شد؟

72.8 «مالکیت»

درصد مالکیت توپ در بارسلونای سال 2011 من سیتی هم در حوالی همین رکورد قدم می زند و به طور متوسط 71 درصد در هر مسابقه در لیگ جزیره مالکیت توپ دارد. طبعا لیگ برتر انگلیس فوق العاده رقابتی تر است و عملکرد پپ در سیتی بهتر از اسپانیا بوده است.

3 «گل»

شاگردان پپ به طور متوسط در هر مسابقه سه گل به حریفان شان می زنند. این تعداد گل بیشتر از عملکرد هجومی بارسلونای 2011 است که 2.87 گل در هر بازی را ثبت کرده بودند.

استاد و شاگرد

تمام فلسفه مربیگری پپ گواردیولا همین جمله ساده مربی هلندی یوهان کرایف بود که پپ ارادت عجیبی به او داشت: «وقتی توپ را در اختیار داشته باشی از فوتبال لذت می بری و هیچ چیز مهم تر از این نیست.»

پپ در سال 202‪1

گواردی امسال هم همانند سال های قبل هنوز هم زهر دار ظاهر شده است و با تیم منچستر سیتی در صدر جدول لیگ انگلیس با اختلاف ده امتیاز به تنهایی و در کمال آرامش به سوی کسب یک قهرمانی دیگر حرکت می‌کند جایی که سولشسر با تیم بازسازی شده یونایتد و لیورپول بحران زده از دست یابی به آن عاجزند و امسال برای تیم های اروپایی خط و نشان می‌کشند پپ گواردیولا درحالی آمار شگفت انگیز 19 برد متوالی را پشت سر می‌گذارد که به تازگی رکورد بسیار با ارزش 500‪ برد در681‪ بازی را به اسم خود ثبت کرد

۱۷۹ پیروزی با بارسلونا

۱۲۱ پیروزی با بایرن_مونیخ

۲۰۰ پیروزی با منچستر_سیتی


اسطوره و مربی تکرار نشدنی تاریخ فوتبال کسی که تاکتیک فوق ستاره ها را نوشت و باعث لذت و عشق مردمان زیادی در دنیا شد

در وصف پپ گواردیولای عزیز

من تا حالا سه پست پشت سر هم کار نکردم و احتمالا این آخرین پستی باشه که کار کردم امیدوارم عزیزان از من آزرده نشن و پست بمونه درصورتی که کاربرا اعتراض کردن و من نبودم مدیرا می تونن پست پاک کنن
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.