پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی مصدومیت فاتی؛ آيا بارسا مجبور به خداحافظی با ستاره خود می شود؟!

زمان ارسال : یکشنبه 9 خرداد 1400
آنسو فاتی در بازی مقابل رئال بتیس از ناحیه مینیسک زانوی چپ دچار مصدومیت شد و باشگاه طی اعلامیه‌ای مدت دوری او از میادین را 2 تا 3 ماه اعلام کرد، اما شرایط آن‌طور که باید پیش نرفت و ستاره جوان کاتالان‌ها برای بار سوم در ماه می در پرتغال جراحی کرد که باعث نگرانی طرافداران این بازیکن نسبت به آینده او شد.

پس از عمل جراحی ابتدایی و روند بهبودی کند او، کاتالان‌ها تصمیم گرفتند روش‌های درمانی بیولوژیکی -که روش‌های پرهزینه‌ای نیز هستند- استفاده کنند. اما این روش‌ها نتوانست کمکی به کم کردن التهاب زانوی او کند.
روند درمان آن‌طور که مطابق میل طرفین بود پیش نرفت و حالا آن‌ها تصمیم گرفتند راه‌حلی موسوم به "partial meniscectomy" (مینیسکتومی جزئی به معنای برداشتن بخشی از مینیسک) را امتحان کنند. در این روش جراحان قسمت آسیب‌دیده مینیسک را برمی‌دارند و برای ترمیم قسمت آسیب‌دیده تلاش نمی‌کنند. در این روش سعی می‌شود تا حد امکان بخش آسیب‌دیده بافت مینیسک از زانو برداشته شود. البته این به معنای برداشتن کل مینیسک نیست و اصلا چنین کاری انجام نمی‌شود، بلکه جراح سعی می‌کند تا جای ممکن مینیسک را حفظ کند.

طی مطالعات بالینی که بر سر تفاوت این دو درمان صورت گرفته است، نتایج نشان داد که نتیجه ترمیم مینیسک ممکن است در مراحل اولیه پس از عمل بدتر باشد، اما در نهایت در طولانی مدت از نتیجه مینیسکتومی پیشی خواهد گرفت. اما روش ترمیم باعث عملکرد طولانی مدت‌تر می شود به همین علت است که باشگاه بارسلونا بابت وظیفه‌ای که دارد از ابتدا از روش ترمیم استفاده کرد تا آینده فاتی 18 ساله به خطر نیافتد.

از آن‌جایی که این روش باعث تغییراتی در آناتومی زانو و افزایش فشار وارده به زانو می‌شود (به علت نبود بخشی از مینیسک که نقش تعدیل کننده را دارد)، این شیوه درمان باعث نگرانی هواداران این ستاره جوان شده است. اما خبر امیدبخش این است که پارگی مینیسک فاتی مربوط به مینیسک داخلی است و به دلیل چسبندگی لیگامنت MCL به این مینیسک، این روش فشار خاصی به زانوی او وارد نخواهد کرد و با گذر زمان، بازیکنانی که این جراحی را انجام دهند با عوارض خاصی روبرو نخواهند شد.

برای فاتی، نکته کلیدی کسب آمادگی طی ماه‌های آتی است چون او عملا فصل 21-2020 را از دست داد اما برای شروع فصل آینده می‌تواند آمادگی لازم برای بازی کردن برای بارسلونا را داشته باشد.


امیدوارم لذت برده باشید و فصل بعد فاتی بازم برای بارسا بدرخشه

ممنون از توجه دوستان.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.