پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه آنالیز فنی ، تانگوی اندومبله ستاره بعدی خط هافبک فرانسه ؛ پوگبا گم گشته بارسلونا در ورژنی دیگر ! ( بخش سوم )

زمان ارسال : پنجشنبه 4 اردیبهشت 1399
در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که اندومبله چطور در حالی که تیمش یعنی لیون در زمین حریف مشغول انجام high press است و با تعداد زیاد در نیمه زمین حریف حضور پیدا کرده است و شکستن پرس و عبور توپ از لایه های پرسشان می تواند برایشان خطر افرین باشد ؛ با یک قطع توپ حیاتی تیمش را از یک ضد حمله خطرناک نجات می دهد .

https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/interception-2.png

در بالا ما می بینیم که سه بازیکن روی بازیکن صاحب توپ آمیان فشار می آوردند ؛ به دلیل شکستن این پرس بازیکنان تیم آمیان در فضای های خالی بین خطوط تیم لیون جا گیری کرده اند . اندومبله در این صحنه از نظر موقعیت و تمایل یک بازیکن تهاجمی به شمار می رود ؛ با این حال او از قدرت پیش بینی و بازیخوانی لازم برای مسیر این توپ و قطع این پاس خطرناک برخوردار است . اندومبله بعد از گرفتن توپ بلافاصله به سمت جناح مخالف و به سمت زمین تیم آمیان حرکت می کند و تیم خود را به فاز هجومی منتقل می کند .

حال در تصویر زیر مشاهده میکنید که دقایقی پس از گرفتن توپ و انتقال آن به جلو توسط اندومبله ؛ او در حلقه ای از محاصره گرفتار شده است و نه فقط یک نفر بلکه دو نفر از بازیکنان تیم آمیان او را تحت فشار قرار داده اند و اندومبله نه از یک بازیکن بلکه از هر دوی آن ها به خوبی عبور میکند .

https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/dribble-1-4.png

همانطور که در بالا می بینیم اندومبله توپ را به سرعت به منطقه مرکزی منتقل کرد . او نه فقط از یک بازیکن بلکه از دو بازیکن تیم آمیان عبور می کند . همانطور که قبلا ذکر شد توانایی تبدیل فاز دفاعی به حمله در کمترین زمان ممکن ، یکی از خصوصیات اندومبله است که صفت یک بازیکن کاملا در کلاس جهانی است .

مشارکت در دفاع
این فرانسوی با ۷۰.۲% موفقیت در عملکرد های خود ؛ در این زمینه نیز بسیار باور نکردنی کار کرده است . برای درک بهتر این آمار و این موضوع در زیر یک جدول برای مقایسه او با سایر هافبک های میانی تراز اول جهان ارائه شده است که میتوانید آن را در تصویر زیر مشاهده کنید .

https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/success-ratio-1.png

به نظر می رسد در اقدامات تهاجمی و تدافعی در هر ۹۰ دقیقه اندومبله در کنار بهترین هافبک های جهان قرار گیرد .

در بالا یک مقایسه ساده از اقدامات دفاعی و تهاجمی موفق در هر ۹۰ دقیقه ارائه شده است ؛ ۷۰.۲% اقدامات موفقیت آمیز اندومبله بسیار قابل توجه است . مشارکت دفاعی وی در مقایسه با سایر بازیکنان از نظر آماری برتر است ؛ اما در زمینه های دیگر نیز او عالی است و خیلی از پوگبا و اینیستا ی افسانه ای عقب نیست .
با ۷.۱ دوئل دفاعی برنده شده به طور کلی - از جمله ۱.۵ دوئل هوایی موفق در هر بازی - در حالی که در هر بازی تنها یک خطا مرتکب می شود ؛ اندومبله در فاز دفاعی یک بازیکن فوق العاده است . میزان توپگیری بالای وی به همرا ۳۳% تکل موفقیت آمیز در هر بازی ، تصمیم گیری های دقیق او را نشان می دهد .

شاید اوضاع از این هم شگفت انگیز تر باشد ؛ بله ؛ شاید اندومبله حتی برای سیستم high-pressing ( پر فشار ) ( پرس شدید از بالا ) نیز بسیار مفید باشد . او در هر بازی ۱۲ دوئل تهاجمی پیروز شده دارد . البته قضاوت بر اساس این اعداد ممکن است شما را به اشتباه بیندازد . در یک ارزیابی ساده لوحانه ممکن است او را صرفا یک ورزشکار قدرتمند در نظر بگیرند ، که این می تواند به درک اعتماد به نفس عالی او در هنگام کار با توپ و ۲ پیشروی موفق و ۰.۹۷ پاس گلی که در هر ۹۰ دقیقه به طور میانگین دارد لطمه بزند .

نتیجه
" تانگوی اندومبله " در حال حاضر در ۲۳ سالگی یک بازیکن در سطح جهانی است . از آنجا که او حتی از نظر جسمی و البته فنی و فوتبالی به اوج خود نرسیده است ، میتوان تصور کرد که او در آینده مستطیل سبز به یک قهرمان و بازیکن بزرگ تبدیل شود .
مرد فرانسوی فرصت حضور در ۴ رقابت بین المللی را پیش روی خود دارد . با وجود اینکه شاید چندان ملموس نباشد اما رقابت در خط هافبک تیم ملی فرانسه بسیار شدید است . پل پوگبا ، انگولو کانته ، بلیز ماتوئیدی و حتی استیون انزونزی و کورنتین تولیسو همگی مدعی آماده و مدعی حضور در ترکیب خروس ها هستند . با نگاهی به این نام ها میتوان فهمید که چرا اندومبله هنوز در ترکیب دیدیه دشان جایگاه ثابتی را پیدا نکرده است .
با وجود همه این ها اما قرار است اندومبله اینده ای درخشان با پیراهن تیم ملی فرانسه داشته باشد . او جوان ترین نام حاضر در لیست است و از نظر توانایی هم چیزی برای پشت سر گذاشتن پل پوگبا و انگولو کانته ندارد . البته تصور کنار هم قرار گرفتن این ها و تشکیل خط هافبکی با حضور اندومبله و پوگبا به همراه کانته نیز وحشتناک به نظر می رسد .

اندومبله گزینه های بزرگی برای تصمیم گیری دارد . با توجه به علاقه یوونتوس ، منچستر سیتی ، منچستر یونایتد و رئال مادرید به او در کذشته و زمزمه های علاقه بارسلونا به او در این فصل دست او برای انتخاب کاملا باز است . اوضتع برای او در لندن بر وفق مراد پیش نرفته است و اخیرا حرف هایی نیز مبنی بر به مشکل خوردن او با مورنیو شنیده می شود به همین دلیل احتمالا دوباره اندومبله لیستی از تیم اای بزرگ اروپایی را خواهان خود خواهد دید . اما چیزی که مشخص است این است که در تیم بعدی اش نقشی محوری خواهد داشت .

" تانگوی اندومبله " در هر صورت بازیکنی در کلاس جهانی است که آینده درخشانی را در پیش روی دارد ، او همین حالا نیز بازیکن فوق العاده ای است و اگر به همین منوال به پیشرفت خود ادامه دهد ، جهان فوتبال و فوتبالدوستان یک بازیکن واقعا بی نظیر و هیجان انگیز برای لذت بردن خواهند داشت !

لینک بخش چهارم :

https://barcanews.org/user/abababababab66666/post/52280/
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.