پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه آنالیز فنی ، تانگوی اندومبله ستاره بعدی خط هافبک فرانسه ؛ پوگبا گم گشته بارسلونا در ورژنی دیگر ! ( بخش پنجم )

زمان ارسال : پنجشنبه 4 اردیبهشت 1399
فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ ( چمپیونزلیگ ) :

بازی :
اندومبله : ۷
پوگبا : ۸

دقیقه بازی :
اندومبله : ۶۳۷
پوگبا : ۷۳۰

گل :
اندومبله : ۲
پوگبا : ۲

پاس گل :
اندومبله : -
پوگبا : -

شوت در هر بازی :
اندومبله : ۱
پوگبا : ۱.۷

پاس کلیدی در هر بازی :
اندومبله : ۰.۸
پوگبا : ۲

دریبل موفق در هر بازی :
اندومبله : ۲.۹
پوگبا : ۱.۱

خطای گرفته شده در هر بازی :
اندومبله : ۲.۵
پوگبا : ۲.۷

پاس در هر بازی :
اندومبله : ۴۷.۶
پوگبا : ۵۱.۸

دقت پاس :
اندومبله : ۸۸.۲%
پوگبا : ۸۵.۲%

سانتر :
اندومبله : -
پوگبا : ۰.۲

پاس بلند صحیح در هر بازی :
اندومبله : ۱.۶
پوگبا : ۵.۲

پاس بین خطوط دفاعی در هر بازی :
اندومبله : ۰.۱
پوگبا : ۰.۲

ریت :
اندومبله : ۷.۴۰
پوگبا : ۶.۹۰

همانطور که مشاهده کردید آمار اندومبله به عنوان یک هافبک دفاعی به هیچ عنوان از هافبک تراز اولی مانند پوگبا ضعیف تر نیست و در خیلی از بخش ها برتر هم بوده است و در هر دو تورنومنت مذکور اندومبله ریت بالاتری دریافت کرده است .
به عنوان مثال در بخش دریبلینگ که یکی از نقاط قوت و ویژگی های برجسته پل پوگبا محسوب میشد و همگان او را به عنوان یکی از دریبل زن های برتر جهان بر می شمارند اندومبله کاملا از پوگبا سر بوده است و امارش در این بخش با اختلاف بهتر است .
همچنین اگر نگاهی با میزان صحیح بودن پاس ها بیندازیم باز هم متوجه برتری قابل توجه اندومبله در این زمینه می شویم . در سایر بخش ها نظیر گل ، پاس گل ، شوت ، خلق موقعیت و ... اندومبله چیزی از موگبا کمتر نداشته است و حتی بعضا بهتر نیز بوده است . البته باید به تفاوت پست و منطقه بازی این دو نیز توجه کرد ، جایی که اندومبله به عنوان هافبک دفاعی به کار گرفته شده و عموما در عقب زمین بازی می کرده است و پوگبا عموما در پست های ۸ و ۱۰ ایفای نقش کرده و به طور کلی منطقه بازی اش کاملا جلو تر بوده که قطعا در مواردی نظیر خلق موقعیت و ... می تواند تاثیر گذار باشد .
البته گفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که هدف از قرار دادن این آمار به هیچ عنوان دوئل اندومبله و پوگبا و برتر نشان دادن اندومبله نبوده است بلکه صرفا برای درک بهتر آمار تانگوی مقایسه آماری او با یکی از هافبک های برتر جهان که شباهت هایی به وی دارد انجام شده شده است .
در اینجا بد نیست اشاره ای هم داشته باشیم به عملکرد اندومبله مقابل بارسلونا در فصل گذشته
جایی که او با عملکرد عالی اش هواداران بارسلونا و سایر فوتبالدوستان را شگفت زده کرد . در بازی رفت گویی فقط اندومبله برابر بارسلونا بازی میکرد . او در خط هابفک جولان میداد توپگیری میکرد دریبل میزد و همه کاره تیمش بود ‌. در بازی برگشت نیز در حالی که اکثر اعضای تیم لیون بازی ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته بودند اندومبله باز هم عملکرد خوبی داشت و یک تنه مقابل ستارگان آبی و اناری ها می جنگید و عملکردش باز هم مورد توجه همه قرار گرفت .
در بازی رفت او با " ۵ " دریبل موفق به همرده لیونل مسی با همین تعداد بیشترین دریبل موفق را ثبت کرده بود و در بازی برگشت باز هم دقیقا به همراه مسی با " ۳ " دریبل موفق بیشترین دریبل موفق را داشت . در بازی رفت با اختلاف بهترین بازیکن تیمش بود و نمره دریافتی اش با سایر هم تیمی هایش تفاوت چشمگیری داشت و البته در مجموع نیز پس از مسی بهترین بازیکن زمین بود . در بازی برکشت تیز همانطور که گفته شد عملکرد خوبی داشت و پس از زننده تک گل لیون بالاترین ننره را در بین هم تیمی ها داشت و یکی از بهترین بازبکنان زمین بود با وجود شکست ۵ گله تیمش !

در مجموع می توان گفت که اندومبله واقعا بازیکن تحسین برانگیزی است که میتواند برای هر تیمی یک بازیکن تاثیر گذار باشد . به نوعی می توان گفت که اندومبله از آن دسته بازیکن ها است که هر تیم باید یکی از آن را داشته بلشد و حضورش در هر تیمی قطعا لول آن را بالا خواهد برد . بازیکنی با توانایی های تکنیکی بی نظیر ؛ قدرت دریبلینگ او واقعا متحیر کننده است . خلاقیت ذاتی و هوش او در کنار تمرکز و دقت بالای پاس به علاوه نکته متمایز کننده او یعتی دودنگی و جنگندگی مناسب از او یک غول ساخته است . بازیکنی که با انعطاف تاکتیکی مثال زدنی می تواند در انوع نقش ها و پست ها بازی کند . او توانایی بازی در هر ۳ پست خط هافبک را دارا است . در پست شماره ۶ به خوبی ایفای نقش می کند . او در این پست هم می تواند نقش یک " destroyer " را داشته باشد و هم " deep leying playmaker " را !!!
او همچنین می تواند در در خط هافبک در یک زوج در " double pivot " نیز ایفای نقش کند .
همانطور که در متن ذکر شد قدرت بالای انتقال توپ از دفاع به حمله نیز یکی از ویژگی های او است که از او یک shutler قهار ساخته است . نقشی که لوکا مودریچ در رئال مادرید به خوبی آن را ایفا می کند .
خلاقیت او باعث می شود حتی وقتی در پست ۶ نیز بازی می کند به تواند در خلق موقعیت و پاس های عمقی به تیمش کمک کند و البته در ایفای نقش free 8 نیز به کمکش آید .
با توجه به قدرت او در ارسال پاس های عمقی و توانایی بالای او درخلق موقعیت او می تواند حتی به عنوان هافبک تهاجمی بازی کند و همچنین خصوصیات و استعداد او در بازیسازی ؛ حمل و حفظ توپ ؛ تنظیم ریتم تیمی ؛ قرارگیری در متن حرکات گروهی و ترکیبی و ... موجب می شود حتی به او مانند یک advanced midfielder نگاه کرد .
با قدرت حمل توپ بالا و پاسینگ مناسب در بازیسازی نیز حرف هایی برای گفتن دارد .
جنگندگی او در عین ظرافت چیزی نیست که همگان آن را داشته باشند . در تیمی مثل بارسلونا دوندگی او می تواند ایستایی و کم تحرک بودن سایر بازیکنان را جبران کند .

لینک بخش ششم و آخر :

https://barcanews.org/user/abababababab66666/post/52282/
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.