پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

برگی از تاریخ فوتبال ، امضای قرارداد گرد مولر با بارسلونا و بر هم خوردن انتقال و داستان هایی انتقال کرایف و اوضاع بارسلونا ( 2 )

زمان ارسال : سه شنبه 2 شهریور 1400
حتی عده ای اذعان داشتند با سرگرم بودن بارسلونا در خرید گرد مولر از بایرن مونیخ و تمرکز آن ها روی این موضوع ، شانس رئال مادرید برای جذب کرایف بیشتر است و بارسلونا نمی تواند در این سال گرد مولر و کرایف را همزمان و با هم جذب کند . آتش انتقال های پر تب و تاب آن زمان هر روز شعله ور می شد و اخبار جدیدی از آن ها منتشر میشد . حتی اعلام شد کرایف در آستانه پیوستن به رئال مادرید است و راهی پایتخت اسپانیا خواهد شد نه ایالت کاتالونیا ؛ اما در نهایت اوضاعبه نحو دیگری رقم خورد و بارسلونا و کرایف اجازه رخ دادن این اتفاق را ندادند . بارسلونا دست از تلاش برای جذب کرایف نکشید و با جدیت و عزم راسخ تری پیگیری هایش را انجام داد . کرایف نیز در نطقی تاریخی رئال مادرید را باشگاهی " فاشیستی " و " مرتبط به فرانکو " خواند و اعلام کرد حاضر نیست برای این تیم به میدان برود . در نهایت بارسلونا و کرایف این انتقال بزرگ را رقم زدند و یوهان با مبلغی به شدت هنگفت راهی کاتالونیا شد و به عنوان بازیکن و مربی نامش را در تاریخ این باشگاه جاودانه کرد .

اگر با دخالت مقامات دولتی انتقال گردمولر ار بایرن مونیخ به بارسلونا ر هم نمیخورد ، بی شک بارسلونا یکی از جذاب ترین تابستان های فوتبالی تاریخ را با جذب همزمان دو فوق ستارخ تاریخ فوتبال رقم زده بود .

تابستان 1973 با پیوستن کرایف به بارسلونا و نوشتن دوران جدیدی در این باشگاه ماندگار شد ، اما می توانست با انتقال مولر ماندگار تر نیز بشود . بدون تردید جذب همزمان یوهان کرایف یعنی دو تن از بزرگ ترین اشخاص دنیای مستطیل سبز ، اتفاقی بی نظیر در عرصه فوتبال بود و میتوانست تاریخ بارسلونا را حتی متفاوت از آنچه که الان هست بکند . اما درهر صورت نشد و کرایف با بارسلونا عصری فراموش نشدنی را رقم زد و مولر نیز با بایرن مونیخ 3 مرتبه متوالی قهرمان جام باشگاه های اروپا شد و رکورد هایی ثبت کرد که هیچ وقت از یاد ها نخواهد رفت ؛ او تاریخ باشگاه آلمانی را به قلم خود نوشت .
نزدیک به نیم قرن پیش بارسلونا دو تن از بازیکنانی را که امروزه اسمشان را می آوریم و با آب و تاب از رکورد ها و عناوینشان می نویسیم و در زمره برترین های کل تاریخ دنیای توپ گرد قرارشان می دهیم ؛ با هم به خدمت گرفت و افسانه سازی کرد که به دلایل مذکور انتقال یکی از آن ها ناکام ماند . این داستان می تواند نقطه ای باشد برای تامل بیشتر در فوتبال و فراز و نشیب ها و اتفاق های خارج از کنترلی که هیچگاه در اعداد و ارقام و فکت های ثبت شده نیامدند و کمتر کسی از آن ها خبر داشت ، اعداد و ارقام رباتیک چون پرده ای اتفاقات تاریخ فوتبال را پوشانده اند و باعث شده اند حقیقت به همه سمر نشود . بهتر است ما بیشتر تامل کنیم و سعی کنیم با اعداد و ارقم عناوین و افتخارات مانند یک ربات رفتار نکنم و اتفاقات پشت پرده موثر در رقم خوردن آن ها را دریابیم . شاید حال بهتر است به تاریخ بارسلونا و نقشش در فوتبال بیشتر پی ببریم .

حال کرایف و مولر هر دو آسمانی شدند ، هر دوی این افسانه ها از جمعمان رفتند ، یکی 5 سال پیش بر اثر سرطان و دیگری در حالی که به دلیل ابتلا به آلزایمر و بیماری های دیگر به سختی عمر را می گذراند 8 روز پیش . ادای احترام فراوان برای هر دو داریم و به عنوان مخاطب فوتبال از آن ها تشکر می کنیم و فوتبال را زیبا ساختند .

آن ها که نیم قرن پیش به بارسلونا گره خورده بودند امروز در جمعمان نیستند اما بارسلونا ماند و با کسان دیگری دوره های پر افتخار و شکوه را رقم زد و خواهد ماند و ما همچنان هوادارش خواهیم بود .

فورسا بارسا .

بخش اول مطلب را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

https://barcanews.org/user/abababababab66666/post/67926/


مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.