پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

⚡بازویی برای کاپیتانی"کارلس پویول" بخش اول

زمان ارسال : جمعه 17 آبان 1398
انسانها بر اساس واکنششان در برابر پیروزی و شکست عمق ذهن و قلب خود را نشان میدهند و ارزشگذاری میشوند.

باید بتوانی تلخی شکست و شادی پیروزی را در چارچوبی اخلاقی کنترل کنی تا بالا رفتن از پله های انسانیت برایت میسر شود.

دوم اکتبر 1999 دقیقه 55 بازی، داور چهارم مثل همیشه به سمت تابلوی تعویض میرود اما نمیداند دارد فرش قرمز تاریخ را در مقابل مردی باز میکند که برای اسطوره شدن متولد شده است.

دوم اکتبر 1999 دقیقه 55، نیمکت بارسا مثل همیشه بازیکنی را برای ورود به زمین انتخاب کرده است اما خبر ندارند درب سرسرزمین فوتبال را رو به کسی میگشایند که به نیت پادشاهی وارد این قلمرو شده است.

دوم اکتبر 1999 دقیقه 55، بازیکنی که قرار است از زمین خارج شود شماره اش را روی تابلوی تعویض میبیند و شاید ناراحتی همیشگی بازیکنان هنگام تعویض سراغش آمده باشد اما اگر میدانست دارد جایش را در زمین به کسی میدهد که جانشینی ندارد، اگر میدانست بازیکن جوانی که موقع خروج دستش را میفشارد قرار است در فراتر از یک باشگاه، فراتر از یک تیم را کاپیتانی کند، اگر میدانست موقع خروج دارد از کنار صفحات زنده تاریخ عبور میکند لحظه تعویض شدن را به اندازه سیراب شدن قلبش از تماشای اسطوره طولانی میکرد.

دوم اکتبر 1999 دقیقه 55، بازیکنی که بعدها افسانه ای ترین شماره 5 بارسا شد، وارد زمین میشود تعویضی برای ثبت شدن در تاریخ.

کارلس پویول قطعا باشکوه ترین کاپیتان تاریخ بارسلوناست. این جمله ای بود که میخواستم بدون درنگ و بر اساس باورهایم روی کاغذ بیاورم اما تاریخ بارسا لابلای خطوطش آنقدر نامهای بزرگ و افسانه ای داشت و بازوبند کاپیتانی این تیم آنقدر روی بازوان اسطوره ها سفر کرده بوده که گفتن چنین جمله ای را برای هر کسی دشوار میکرد.

قلبم تشنه به قطعیت رسیدن احساسم درباره پویول بود به همین خاطر تا جای ممکن شروع به مرور زندگی کاپیتانهای بزرگ بارسا کردم از تلخ و شیرین زندگی خوان گمپر فقید عبور کردم با نفسهای جوزپ سامیتیر زیر سایه بازوبندش هم نفس شدم و با گلهایش پا به پای تاریخ شادی کردم. لابلای روزهای سرشار از فوتبالِ خالصِ سزار تامل کردم و لذت بردم به شکوه بازوبند بر بازوی اساطیری کرویف رسیدم و تمام نکاتی که درباره کاپیتانهای گذشته بارسا خواندم را در هیبت گواردیولا به تماشا نشستم.

چه تاریخ سرشاری، چه نامهای بزرگی و چه سفر فوتبالی جذابی. سیری در گذشته بارسا باعث شد بتوانم با اطمینان بگویم کارلس پویول قطعا باشکوه ترین و کاملترین کاپیتان تاریخ بارسلوناست و هر طرفدار زنده ای از بارسا باید خوشحال باشد که در عصر او زندگی میکند.

پویول از بازوبندی ساده به فرهنگی رسید که هیچ کاپیتانی در بارسا پیش از این نرسیده بود. فرهنگِ کاپیتانیِ پویول فراتر از یک کاپیتانی و شرح وظایفش، در یک چارچوب فوتبالی ذهنیت بازیکنان و تماشاگرانش نسبت به فوتبال، حریف، شکست و پیروزی را رهبری میکرد.

تمام لذت و شکوه کاپیتانی قهرمانی و بالای سر بردن جام است. بارها و بارها کاپیتانهایی را دیده ایم که حریصانه دنبال روز قهرمانی بوده اند فقط به این خاطر که خود را در ویترین تاریخ مانند یک خاطره لوکس ثبت کنند. گاهی حتی در یک حرکت سیاست مدارانه دو بازیکنی که ادعای کاپیتانی در آن تیم را دارند جام را بالای سر برده اند فقط به این خاطر که نتوانسته اند سهم خود را به کاپیتان دیگر ببخشند. کاپیتانهایی که برای بالا بردن جام روی دستانشان بازی میکنند همیشه در چارچوبی صرفا نتیجه گرا، فکر و کاپیتانی میکنند. اما کاپیتانی که قرار باشد در فراتر از یک باشگاه بازی کند باید بتواند فراتر از یک تیم را رهبری کن.


⛳با کلیک بر روی منبع از ادامه این پست دیدن کنید.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.