پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

☀️جرج بست؛ اسطوره دهه شصت كه به شصت نرسيد!

زمان ارسال : سه شنبه 5 آذر 1398
در شهری که به طور باور نکردنی سرشار از چهره های بزرگ سیاسی، هنری و علمی است، کمتر کسی با کاریزمانی او وجود دارد. 22 می 1946 در شرق شهر تاریخی بلفاست پسری به دنیا آمد که بعدها اسمش تمام مشاهیر این شهر را تحت الشعاع قرار داد. جرج بست، نامی است که در لیست بلند بالای مشاهیر بلفاست جای دارد، کسی که مردم این شهر و مردم ایرلند شمالی او را عاشقانه دوست دارند.

وقتی 15 سال داشت استعدادیاب باشگاه منچستریونایتد کلام برای توصیف وی کم آورد و تنها با یک جمله او را به مت بازبی معرفی کرد. تلگراف ارسالی باب بیشاپ به بازبی یک جمله داشت:
فکر می کنم برای شما یک نابغه پیدا کرده ام

بست هیچ چیزی کم نداشت. فوتبال او ترکیبی از دریبل های ریز، حرکات سرعتی، شوت های دقیق با هر دو پا و شم گلزنی بالا بود. تکنیک ناب او هر مدافعی را شکست می داد و هر دفاعی را ویران می کرد. در همان نوجوانی تیم محلی او به دلیل آنچه " قد کوتاه و اندام لاغر" خوانده شده بود وی را خط زد و بست پس از آن با یونایتد قراردادی را به امضا رساند. 19 سال بیشتر نداشت که به یکی از کلیدی ترین بازیکنان شیاطین سرخ تبدیل شده بود و نقشی کلیدی در تیم بازبی ایفا می کرد.

درخشش خیره کننده "مثلث مقدس" شامل جورج بِست دنیس لاو و بابی چارتون، منچسترِ بازبی را به همه چیز رساند و تبدیل به اولین تیم بریتانیایی کرد که در قله فوتبال اروپا قرار می گیرد. گلزنی او در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه دالوژ در حالی که 19 سال داشت باعث شد روزنامه های پرتغالی به او لقب "ال بیتل" بدهند تا در کنار چهره جذاب و شیک پوشی ذاتی اش تبدیل به پنجمین بیتل شود.

دوره اوج فوتبال او در دهه شصت، در دورانی قرار گرفت که همه چیز در حال تغییر بود. موزیک و سینما بعد از جنگ جهانی دوم دوباره به روال عادی خود بازگشته بودند و دنیا دوباره به خود سلبریتی های بسیاری می دید. در سینما هیچکاک با Psycho  ترس و خشم را معنا می کرد و سرجیو لیئون با خوب، بد، زشت دنیای کابوی را به نمایش می گذاشت. گروه بیتلز در بریتانیا فرمانروایی می کرد و الویس پرزلی آمریکا را دیوانه خود کرده بود. آن ها به همراه ستارگانی نظیر مارلون براندو، مرلین مورنو، جُوآن وودوارد و پُل نیومن که آبی ترین چشم های تاریخ سینما را داشت، سلبریتی های زمان خود بودند و عکس آن ها بر روی جلد اول تمام مجلات هنری واجتماعی زمان قرار داشت.

نوبت آن بود که فوتبال هم یک ستاره به دنیا هدیه دهد، ستاره ای که دلربایی هایش تنها درون مسطیل سبز نباشد و اینجا دقیقا جایی بود که بِست متولد شد. چهره جذاب جورج خیلی سریع توسط کمپانی ها مدلینگ دنیا کشف شد و او تبدیل به یک ستاره شد. عکس او روی جلد مجلات مد، پوسترهای تبلیغاتی و هر چیزی می درخشید و در خارج از زمین نیز مثل درون زمین دلربایی می کرد. او در حقیقت اولین سلبریتی دنیای فوتبال بود، فوتبالیستی که در کارهای دیگر نیز به خوبی فوتبال عمل می کرد.

بِستِ شیک پوش نشان داد که در بیرون از زمین نیز می تواند دلبری کند، حواشی فوتبال او از زمان اوجش در یونایتد آغاز شد و تا پایان دوران ورزشی اش و حتی بعد از آن ادامه داشت. بیشتر وقتش را در میهمانی های شبانه می گذارند و اغلب در کافه ها و کلوپ ها پیدا می شد. زندگی شلوغ و پرحاشیه او باعث افولش شد تا در 26 سالگی یونایتد را ترک کند و وقت خود را صرف بازی در تیم های کوچک تر و یا بازی در تیم های آمریکایی کند. زیاده روی در مصرف مشروبات الکی موجب اعتیادش به الکل شد و پس از آن هم تلاش ها برای ترک آن بی فایده بود تا سال 2005 در بیمارستانی در لندن در حالی که 59 سال سن داشت جان به جان آفرین تسلیم کند.

روزی که بدنش برای تشیع به بلفاست رسید ثابت شد که او هم جز مشاهیر است، شهر تعطیل بود و هزاران نفر شاهد رفتن سرکش ترین چهره مشهور شهر خود بودند، کسی که هیچوقت توسط هیچکسی رام نشد، کسی که نشان داد فوتبالیست ها در خارج از زمین سبز هم می توانند بدرخشند و البته می توانند خود را هم نابود کنند. وی یکبار در مصاحبه ای گفته بود: "فوتبال ورزشی غمگین است." کاش می دانست که خودش یکی از غم های فوتبال است، غم به حاشیه رفتن و افول فوتبال بی نظیر او سال ها با ما خواهد بود. کاش بیشتر مراقب خود بود تا فوتبال خیلی زود او را از دست ندهد.

بهترین بازیکن تاریخ ایرلند و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بریتانیا رفته بود، ولی از روز اولی که به دنیا آمد، در هر زمینه ای که فعالیت داشت بِست بود و تا آخرین روز زندگی اش نیز بِست ماند.

Ⓜ️منبع: طرفداری/ کاربر "کاوه خنیفر"

➿ حرفی از زبان خودش پایان بخش داستان وی است:
من در زندگی همواره خرج کردم ودنبال مشروبات الکلی بودم و سرانجام تمام زندگی خودرا در این راه دادم...

✔نگاهی به عکس های موجود در کامنت ها نیز بیاندازید.

⛳با کلیک روی منبع از پست "عشق مهمتر است یا تعهد؟ نگاهی به زندگی حرفه ای باتیستوتا" دیدن کنید.

#بدون توهین
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.