پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

✳آشنایی با بهترین داور تاریخ فوتبال؛ پیرلوئیجی کولینا

زمان ارسال : شنبه 16 آذر 1398
"شغل من عوض کردن نتیجه یک بازی نیست، بلکه باید کاری کنم تا همه راضی باشند. کار اصلی یک داور باید حفاظت بازیکنان بزرگ برابر بازی خشن باشد. داور در ابتدا باید به تمام درگیریها که باعث آسیب دیدگی فیزیکی میشود، توجه کاملی نشان دهد. داور باید از نظر جسمی و روحی آمادگی هر اتفاقی در مسابقه را داشته باشد و در واقع به بازیکنان و تماشاگران یک چیز را بدهکار است، تمرکز کامل بر همه جریانات بازی!
کولینا بسیاری از رقابت های باشگاهی و ملی مهم از جمله فینال رقابت های جام یوفا ۱۹۹۸ و جام جهانی ۲۰۰۲ را سوت زد و اکنون با کمیته داوران یوفا و لیگ فوتبال ایتالیا همکاری می کند. در فینال جام جهانی ۲۰۰۲ و دیدار بین ۲ تیم آلمان و برزیل، الیور کان درباره او چنین گفت: «کولینا داور بین المللی است.»
در ابتدای سال ۹۵ و بعد از قضاوت ۴۳ مسابقه در سری آ، پیرلوئیجی کولینا رسما به عضویت کمیته داوری فیفا در آمد و در ۲۴ اپریل ۹۶ موفق شد دیدار هلند و آلمان را بعنوان اولین مسابقه رسمی بین المللی اش سوت بزند. پیرلوئیجی کولینا در المپیک ۹۶ آتلانتا، ۵ مسابقه از جمله فینال مهیج بین نیجریه و آرژانتین را قضاوت کرد و از آنجا در فوتبال جهان معروف شد.فینال لیگ قهرمانان سال ۹۹ بین منچستر یونایتد و بایرن مونیخ در بارسلونا و فینال جام جهانی کره و ژاپن بین برزیل و آلمان در یوکوهاما بزرگترین مسابقاتی هستند که کولینا قضاوت کرده از دیگر مسابقات حساس ملی او، میتوان به پیروزی ۵ بر ۱ انگلستان برابر آلمان در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ و یا دیدار اسپانیا و فرانسه در یورو ۲۰۰۰ اشاره کرد و همینطور فینال جام یوفا در سال ۲۰۰۴ بین والنسیا و المپیک مارسی.
سر کچل و درخشان پیرلوئیجی کولینا بهمراه چشمان آبیش او را از هر داور دیگری متمایز میکند. کولینا با این چهره به بازیکنان خیره میشود تا حمکش را بپذیرند و شاید به این دلیل است که موفق شده تنها داور سوپر استار جهان شود.
افتخارات :
بهترین داور سال:
۱۹۹۸
۱۹۹۹
۲۰۰۰
۲۰۰۱
۲۰۰۲
۲۰۰۳


Ⓜمنبع: طرفداری/کاربر "MASOUD REALI"

⛳با کلیک روی منبع از پست "جرج بست؛ اسطوره دهه شصت كه به شصت نرسيد!" دیدن کنید.

#بدون_توهین
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.