پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

⭐به مناسبت تولد کاکا: ستاره ها هرگز نمی میرند! "بخش اول"

زمان ارسال : چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399
فیلیپ جیمز بیلی، شاعر انگلیسی می گوید:" بی شک ستاره ها تصویری از عشق هستند." شاید در در آسمان ها نتوان دنبال عشق گشت. اما این پایین، روی کره خاکی، پر است از ستاره های زمینی، ستاره هایی که آنقدر خودمانی هستند که گویا ستاره نیستند. ریکاردو کاکا، بی شک یکی از آن ستاره های متصور کننده عشق است. کسی که عشق در تک تک گام هایش در زمین سبز دیده می شود، وقتی گل می زند به بلوغ می رسد و وقتی شکست می خورد مانند شهاب سنگ غیب می شود تا برای حضوری پرشکوه تر آماده گردد.


ریکاردو دوس سانتوس الیته ملقب به کاکا در قلب برزیل و در شهری حدود 130 هزار نفری به نام گاما متولد شد. پدر و مادرش مردمانی بومی و زحمتکش بودند. پدرش یک مهندس بود و مادرش در مدرسه ابتدایی تدریس می کرد. وضعیت مالی خانوداه خوب بود و او می توانست هم درس بخواهند و هم فوتبال بازی کند. برادر و پسر خاله اش نیز فوتبالیست های حرفه ای هستند. در هفت سالگی به همراه خانواده به شهر سائوپائولو مهاجرت کرد و در تیم های محلی عالی کار کرد و توسط استعداد یاب های سائو پائولو به تیم های پایه دعوت شد. در 18 سالگی برایش اتفاق خطرناکی در استخر رخ داد اما او خوب شد و خودش این را خواست خدا دانست و قسمتی از درآمدش را به همین دلیل به کلیسا می دهد.

در 15 سالگی با سائوپائولو قرارداد امضا کرده و در قهرمانی تیم جوانان نقش داشت. در تاریخ 1 فوریه 2001 با تیم اصلی قرارداد بست و در 27 بازی 12 گل به ثمر رساند. در فصل بعد در 22 بازی 10 گل وارد دروازه حریفان کرد. بعد از نمایش های خیره کننده اش، باشگاه های اروپایی به دنبال او آمدند.

در سال 2003 سیلویو برلوسکونی به دنبال جانشینی برای روی کاستا بود. او با مبلغ 8.5 میلیون یورو، کاکا را به سن سیرو آورد. او در فصل اول در 30 بازی 10 گل به ثمر رساند. به خاطر درخشش در اولین فصل حضور در سال 2004 برنده بهترین بازیکن سری آ ایتالیا شد. در لیست توپ طلا نیز در رده 15 قرار گرفت. در اواسط دهه نخست میلادی او جزو 5 هافبک تاریخی میلان بود. جایی که گتوزو و سیدروف به عنوان هافبک های دفاعی حضور داشتند و پیرلو یا کساتا بازی سازی می کردند و آمبروزینی که هافبک تمام عیاری بود، آچار فرانسه تیم بود. کاکا در آن فصل در 36 بازی سری آ 7 گل زد. او نقش مهمی در صعود میلان به فینال استابول لیگ قهرمانان داشت که البته با معجزه شش دقیقه ای لیورپول به جایی نرسید. کاکا در آن سال در میان نامزد های توپ طلا نهم شد. او در سال 2005 بهترین هافبک یوفا شد.

مطالب باشگاهی را در هیمن جا نگه داریم و سری به سابقه ملی ریکاردو بزنیم. در سال 2001 برای بازی های جام جهانی جوانان به تیم ملی دعوت شد که برزیل در مرحله یک چهارم به غنا باخت و حذف شد. در 31 ژانویه 2002 بلاخره برای سالسائو در مقابل بولیوی در دیداری دوستانه پای به میدان گذاشت. نکته جالب این است که او در جام جهانی 2002 عضو تیم ملی برزیل بود تا مسیر قهرمانی تنها 25 دقیقه و در مقابل کاستاریکا به میدان رفت. در جام کنفدراسیون های سال 2005 نیز او در تیم ملی حضور داشت یکی از 4 گل برزیل به آرژانیتن را در فینال به ثمر رساند.

در 9 آپریل 2006 در تیم میلان برای اولین بار هتریک کرد. او سه گل در نیمه دوم به کیوو زد. بعد از فساد کالچوپولی در سال 2006، میلان کارش را در جدول با 30 امتیاز منفی آغاز کرد و در نهایت تیم سوم لیگ شد اما کاکا میلان را برای افتخار نمی خواست باری افتخار ساختن می خواست. کاکا در آن فصل در بین نامزد های توپ طلا یازدهم شد و در تیم های منتخب یوفا و فیفا حضور داشت. در فصل 07-2006 لیگ قهرمانان او در مقابل اندرلخت اولین هتریک اروپایی خود را ثبت کرد و در نهایت بهترین گلزن لیگ قهرمانان شد.

در 23 می 2007 گویا نوار زندگی به عقب برگشته است. میلان و لیورپول دوباره در فینال به هم رسیده بودند. در فینال کاکا پاس گل دوم را به اینزاگی داد و یک ضربه آزاد گرفت که اینزاگی گل اول بازی را به ثمر رساند. در پایان او به عنوان بهترین بازیکن و مهاجم یوفا انتخاب شد. در سال 2007 او از سوی سازمان آمار و تاریخ فوتبال به عنوان بهترین بازی ساز سال انتخاب شد. در 30 سپتامبر 2007 در بازی مقابل کاتانیا 200 مین بازی اش را برای روسونری انجام داد و یک گل به ثمر رساند. در 2 دسامبر 2007، جهان مهر تاییدی بر ستاره بودن او زد. او بالاتر از کریستیانو رونالدو برنده توپ طلا شد. کاکا که پیشنهادات زیادی داشت در فوریه 2008 تصمیم گرفت قراردادش را تا سال 2013 با قرمز های شهر مد تمدید کند.

در ادامه ربودن جایزه ها، در جلوتر از مسی و رونالدو با 1047 رای بهترین بازیکن سال جهان شد. در ژانویه 2008 به مانند تعداد اندکی از فوتبالیست ها نامش در میان 100 چهره تاثیر گذار دنیا قرار گرفت. قرار گرفتن در لیست بهترین تیم جهان و اروپا دیگر برای او به امری عادی تبدیل شده بود. او دیگر ستاره بود. در سال 2008 نامش در میان شش نامزد جایزه لاروس قرار گرفت.

در ورطه ملی او در سال 2006 با تیم ملی برزیل به آلمان سفر کرد و یک جام جهانی نه چندان خوب را پشت سر گذاشت و تنها یک گل به ثمر رساند و برزیلی ها در مرحله یک چهارم توسط فرانسه حذف شدند. در سال 2007 از تیم ملی جا ماند و در کوپا آن سال حضور نداشت. که از بد شانسی کاکا برزیل قهرمان آن مسابقات شد.


⛳باکلیک روی منبع از بخش دوم این مطلب دیدن کنید.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.