پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

سود 2.5 میلیون یورویی ایجنت گرت بیل از تمدید قرارداد موریبا کوروما با بارسلونا

زمان ارسال : چهارشنبه 21 فروردین 1398
به گزارش as، پنج روز پیش بود که بارسا رسما اعلام کرد قرارداد موریبا کوروما ملقب به ایلیکس را برای سه سال دیگر تمدید کرده است. برای بسیاری شاید نام کوروما آشنا به نظر نیاید. او هافبکی گینه‌ای است که پاسپورت اسپانیایی دارد و یکی از آینده دار ترین بازیکنان حال حاضر مشغول در لاماسیا محسوب می‌شود. کوروما به لحاظ بدنی و تکنیکی چند سالی از رده سنی خودش جلوتر است و خیلی‌ها سبک بازی او را با پل پوگبا مقایسه می‌کنند.

بارسا برای حفظ این پدیده، هزینه زیادی کرد. معمولا باشگاه برای بازیکنان پایه چنین هزینه‌هایی نمی‌کند ولی با تغییر سیاست‌ها، حالا بارسا پذیرفته که دستمزدی 2 میلیون یورویی برای سه فصل به موریبا بدهد. دستمزد سالانه نزدیک به 700 هزار یورویی که رقم بالایی برای بازیکنان هم سن و سال موریبا به حساب می‌آید. به جز موریبا و مطابق انتظار، بارسا رضایت ایجنت این بازیکن را هم با پرداخت کمیسیونی نسبتا بالا جلب کرد. ایجنت کوروما کسی نیست جز جاناتان بارنت، ایجنت گرت بیل. بارسا 2.5 میلیون یورو در طول سه سال آتی به بارنت و البته خانواده موریبا پرداخت می‌کند.

این هزینه نسبتا گزاف در حفظ موریبا نشان از تغییر 180 درجه‌ای سیاست‌های بارسا در قبال استعدادهای آکادمی‌اش دارد. پیشتر هر بازیکنی که مایل بود فوتبالش را در تیم دیگری ادامه دهد، با فعال شدن بند 3 میلیون یورویی فسخ قراردادش، به راحتی بارسلونا را ترک می‌کرد چون باشگاه معمولا حاضر نمی‌شد پیشنهادش را به لحاظ مالی چندان بالاتر ببرد. حالا بارسا با بازیکنانی که مدیریت فنی معتقد است می‌توانند در آینده به تیم اول راه پیدا کنند، بسیار بیشتر از قبل راه می‌آید و با دادن پیشنهادهایی خوب به لحاظ مالی، آنها را حفظ می‌کند و بندهای آزادسازی 100 میلیون یورویی در قراردادشان می‌گنجاند.

چنین سرمایه گذاری‌هایی اگر با رسیدن بازیکن به تیم اول همراه شود، مطمئنا نتیجه بخش بوده ولی از بابتی هم می‌تواند مشکل ساز باشد چرا که احتمالا از این پس ایجنت هر بازیکن مستعدی چنین کمیسیون‌هایی از بارسا درخواست خواهد کرد. داستان مینو رایولا و ژاوی سیمونز شاید محتمل ترین این پرونده ها باشد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.