پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

هر گاه صحبت از "مدرنيزاسيون فوتبال آلمان" پيش مي‌آيد، نام رالف رانگنيک 72 ساله هم مطرح مي‌شود. بخش دوم

زمان ارسال : چهارشنبه 22 بهمن 1399
پيشگامي با يک فلسفه
رانگنيک در سال هاي متوالي توانست نتايج قابل قبولي کسب کند و در زمره مربيان خوب قرار بگيرد او شخصيت قابل احترامي براي خود ساخته اما چگونه او به اين نتايج دست يافت؟
او از يک فلسفه بازي پيروي ميکند که خود بار ها راجب آن در مصاحبه هاي مختلف به صحبت پرداخته فلسفه اي که اکنون در لايپزيش توسط جوليان ناگلزمان که از شاگردان رالف در هوفنهايم بود يا يورگن کلوپ در ليورپول و ردبول سالزبورگ از زمانيکه رالف مدير ورزشي اين تيم منسوب شد در حال انجام است.
رانگنيک يک مربي پيشگام است. در هافنهايم سال 2006 ، او اولين مربي بود که از تجزيه و تحليل فيلم استفاده کرد. روش او که به اصطلاح گگن پرسينگ معروف است با استفاده از تحت فشار قرار دادن مدافعان حريف و بستن فضا ها با دوندگي زياد يک سبک بازي جديد را به فوتبال معرفي ميکند او معتقد است بهترين شانس براي بدست آوردن توپ در طي هشت ثانيه بعد از دست دادن آن توسط حريف است و بيشتر گل ها در 10 ثانيه از بازيابي مجدد مالکيت به ثمر مي رسند. لايپزيش60 % از گلهاي خود را در فصل 2018-19 اينگونه به ثمر رساند . تيم هاي او با سرعت زياد و با پاس هاي قطري با تغيير مدام جناح بازي و بردن توپ به فضاي خالي کناره زمين بازي مي کنند.
رانگنيک با افتخار به سبک فوتبال تيم هاي لايپزيش و ردبول سالزبورگ به عنوان کسي که فوتبال مدرن را به آنها تزريق کرده نگاه مي کند، زمانيکه او در سال 2015 به لايپزيش پيوست، تيم در بوندسليگا 2 بود و حالا آنها مدعي قهرماني بوندسليگا هستند . او به عنوان مدير ورزشي تيم ديگر شرکت يعني سالزبورگ از سال 2012 شروع به کار کرد و سعي به تزريق اين فلسفه از فوتبال به تيم اتريشي کرد که دست آورد هايي بدست آورد سالزبورگ رکورد گلزني در اتريش را مي شکند (46 گل در 10 بازي) آنها همينطور شروع خيره کننده اي در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در فصل 2019-20 داشتن ، با نتيجه 6-2 خنت را شکست دادند و در برابر ليورپول آماده يورگن کلوپ 4-3 باخت.
فيليپ اولترمان از نشريه "گاردين" در سال 2016 نوشت: "تحت مدير ابتکار ورزشي خود ، رالف رانگنيک ، سالزبورگ فوتبال جذاب بازي ميکند و انها به طور عمده در بازيکنان جوان که کمتر از 24 سال سرمايه گذاري ميکنند " اين باشگاه از زمان تصاحب بسيار موفق بوده و 9 بار موفق به پيروزي در بوندس ليگا اتريش شده است.
زمانيکه ناگلزمن براي اولين بار به عنوان دستيار زير 17 سال ها به هافنهايم وارد شد، رانگنيک سرمربي بود. اين دو بارها از يکديگر تمجيد کرده اند و ناگلزمن اغلب به عنوان شاگرد روش بازي رانگنيک ياد مي شود. ناگلزمن بعد از رانگنيک در سال 2019 هدايت لايپزيش را بر عهده گرفت. او که از پيروان سبک رانگنيک است در مورد رابطه خود با بازيکنان ، مي گويد: "هرچه بازيکنان بيشتري داشته باشيم که براي تيم مالکيت بدهند و آن را به دست آورند ، بهتر مي شويم."
کارشناسان راجب لايپزيش مدل ناگلزمن اعتقاد دارند تيمي است که کاملا مي داند چه ميخواهد و در راه آن قدم بر مي دارد. مشاهده بازي آنها و يا نظارت بر حساب هاي رسانه هاي اجتماعي آنها ، بازده اين استراتژي را تأييد مي کند. بازيکنان قابل اعتماد هستند. سبک بازي آنها مهيج است و اين رويکرد که اصرار بر بازي مالکانه دارد و اهميت ندادن به اتفاقات بعد از آن فروتنانه تر از تلاش براي کسب اعتبار براي آنهاست و اينها را مديون شخص رالف و فلسفه بازي او هستند.
کت مديريت به تن رالف مي نشيند ؟
بعد از يکسال استراحت پس از هدايت شالکه ، در سال 2012 رالف سمت مدير ورزشي در تيم هاي ردبول يعني رد بول سالزبورگ و لايپزيش را قبول کرد . مسلما اين چالش بزرگي براي او محسوب ميشود او که اولين بار در اين سمت مشغول به کار شده بود در مدت سه سال توانست اين تيم ها را با تزريق تجارب خود به سطح عالي در کشور خود برساند.
در فصل 2018 -19 او يکي از دلايل موفقيت خود در تيم لايپزيش را اينگونه بيان مي کند: "تيم تنها به اين دليل موفق شد که تمام بازيکناني که در ترکيب داشتيم، کساني بودند که من قبلاً به عنوان مدير ورزشي با آنها قرارداد بسته بودم، بنابراين بين ما رابطه خوبي وجود داشت. انجام اين کار در طولاني مدت غيرممکن بود."
رالف رانگنيک که بعد از استعفا از سمت سرمربي گري باشگاه لايپزيش به مديريت اين باشگاه پيوست، کمک شاياني به جذب استعداد هاي اين باشگاه کرد.
او معتقد است با تئوري 3 کا که به آلماني
Kapital, Konzept , Kompetenz
و به معني پول ، مفهوم و صلاحيت و ادغام آنها، تيم هاي تحت نظر کمپاني ردبول را به يکي از استعداد ياب ترين باشگاه ها تبديل کرد.
از نظر او چند ستون وجود دارد که در سمت مدير ورزشي يک باشگاه موثر است: تيم اول ، آکادمي ، مجموعه پزشکي و استخدام . او خاطر نشان مي کند : "ما آن را مانند يک تکه بزرگ چوب ميبينيم که با يک اره برقي به 500 قطعه تبديل ميکنيم و نقش ما اين است که اطمينان حاصل کنيم که هر قطعه را در اختيار داريم تا به هر بازيکن کمک کند تا بهبود يابد . ما به تک تک افراد کل باشگاه کمک مي کنيم تا شکوفا شوند."
اکنون مشاهده مي کنيم آنها کجا هستند و بابت تصميمات صحيحي را در آن زمان اتخاذ کردند احساس خوبي دارند. درست است که هر دو باشگاه هزينه کرده اند اما رانگنيک اين نکته را بيان مي کند که:« آنها تنها باشگاه هاي پر هزينه نيستند . سالزبورگ در 5 سال گذشته بيش از 200 ميليون يورو در فروش بازيکن سود کرده است.»
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.