پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

معرفی سریال / تامی و هشت ابدی { 9 }

زمان ارسال : جمعه 5 آذر 1400
با سلام
این قسمت قراره اخرین پست معرفی سریال من باشه
پس باس خاص باشه ، گفتم بهتره این قسمت رو شما معرفی کنید
سلام تامی جان ، مشتاق تحلیلتیم شروع کن
✅ پیکی بلایندرز :
سلام خدمت عزیزان با تحلیل سریال همراه شما هستیم تشکر از کاربر غیرت و پوزش از کسانی که شاید میتونستن بهتر از من تحلیل کنن .
خب نمره 4 فصل اول سریال امتیاز ۹۵ را در سایت Rotten tomatoes از منتقدین و امتیاز ۸.۸ از ۱۰ را در سایت Imdb از مخاطبب های خودش تونست بدست بیاره . استیون نایت کارگردان این فیلم هستش .
استون نایت کارگردان انقد موفق بوده که در فضای مجازی شوخی های مختلفی با سبک زندگی خانواده شلبی میشه
از نحوه سیگار کشیدن تا تراشیدن موی سر اعضا و...
اما استیون نایت فقط در نویسندگی موفق نبوده بلکه در نشان دادن تاریخ ها هم موفق بوده
تاریخ انگلیس بعد از جنگ جهانی اول، دراماتیزم قوی با محوریت خانواده و اخلاقیات، سبک زندگی کولی‌ها و آثار جنایی ، همگی گویا دست‌گرمی‌هایی بوده‌اند برای آفرینش «پیکی بلایندرز»، که نه‌تنها مخاطبان بی‌شماری هرساله تشنه روایت گری‌های ابتدای قرن ۲۰ ام او در بیرمنگام هستند، بلکه سالانه بسیاری از جوایز را از ان خودش میکنه .
این سریال بر اساس یه گروه واقعی ساخته شده ، قصه ای که استیو نایت روایت میکند حتی در مکانی واقعی هستش
واقعیت او برای اولین‌بار اشاره‌هایی از وجود گروهی به نام پیکی بلایندرز را از عموش شنیده که در آن دوره تاریخی دوستی داشته که عضو این باند خیابانی بوده است. نایت به همین راضی نمی‌شود و ته و توی ماجرا را در می‌آورد: پیکی بلایندرزها، در واقعیت گنگ خیابانی متشکل از مردهای جوانِ بیکاری بودند که در اواخر قرن ۱۹ تا اوایل قرن ۲۰ در بیرمنگام سکونت داشتند. آن‌ها روزگار خود را از جیب‌بری، زورگیری و تشکل‌های قمار می‌گذراندند که در جریان‌های سیاسی زمانه خود تأثیر بسیاری داشتند
نایت برای مخاطب ارزش بالایی قائل است اوج هنر نایت اینجا مشخص می‌شود که مخلوقات خود را روی طناب بندبازی راه می‌برد. طنابی که یک سرش مهر و همدردی و سر دیگرش نفرت و ترحم است. تامی و سایر اعضای شلبی شاید مقصر فقر خود، جنگ و فقدانِ بعد از آن نباشند، اما بعد از انتخاب نوع تجارت خانوادگی‌شان، دیگر راه درویی از زخم‌ها و مرگ‌ها و برگشتن طالع خوشبختی وجود ندارد. از ابتدای روایتِ استیون نایت، بیننده هرچه جلوی چشمش میبینه نتیجه انتخاب‌هایی است که «پیکی بلایندرز»ها روزانه و شبانه می‌گیرند، چه در روزهای اوج قدرت و نفوذشان در بیرمنگام و حومه، چه زمانی‌که فکر می‌کنید دیگر توانایی برخاستن ندارند. جنگ به آن‌ها یاد داده هیچ وقت پا پس نگذارند.
درواقع این سریال نقطه منفی که داره اینه که یه کار در هر فصل داره تکرار میکنه ولی در فصل ۵ کمی شدتش بیشتر بود
این که در اخر هر فصل میبینیم تامی یا مورد ضرب و شتم قرار میگیره یا انقد بریده که میخواد خودش رو بکشه و یا بعضی موقعا چیزی برا از دست دادن نداره و کله خر بازی در میاره و میره حمله میکنه
اما نقطه قوتش اینه که درسته اخر هر فصل هی این اتفاق تکرار میشه ولی نایت بلده دوباره چجوری کار در بیاره که نشون بده مثلا اون اتفاق اخر سریال لازم بوده یا لازم بوده تامی مثلا مورد ضرب شتم قرار بگیره .
اما نکته اینه از موقعی که سریال شروع شده یعنی ۲۰۱۳ به مخاطباش اصافه شده .
و این نشون میده نایت تونسته هم مخاطبارو نگه داره هم بیشترشون کنه
فیلم در موارد احساسی هم مانند فیلم برداری موفق بوده و تونسته مخاطبا رو از این نظر هم جذب کنه .
تریلر فصل ۶ همین چندروز پیش اومد که نشون میده با اتفاقات اخر فصل ۵ هنوز تامی حضور داره و رهبر پیکی بلایندرزه
خب امیدوارم خوب تحلیل کرده باشم و لذت برده باشید .
✍️ به قلم تامی شلبی
- با تشکر ، بسیار جامع و کامل خیلی ممنون

-خب هشت ابدی میشنویم تحلیلت رو

✅ چرنوبیل :
درود . زاویه دید ( prespective) ابزار قدرتمندی بریا داستان پردازیه ، زاویه دید رو میشه به صورت بصری با سینماتوگرافی یا در ادیت با قرار دادن فوکوس روی یک جسم یا شخص ایجاد کرد این همون عنصریه که باعث قدرتمندی مینی سری چرنوبیل شده ، ما ابعاد فاجعه چرنوبیل رو از دید اتش نشان هایی که برای خاموشی اتش حاضر میشن و خدمه نیروگاه هسته ای میبینیم در اپیزودهای بعدی ما داستان رو از زاویه دید خدمه بیمارستانی که اتش نشان هاو به اونجا برده شدن دنبال میکنیم و به تدریج با دانشمندانی که دنبال راه حلی برای کنترل بحران هستن و افراد در راس قدرت رو میبینیم این تمرکز خوب روی گروه های کوچکی که هر کدوم به نوبه خودشون فداکاری میکنن و سعی در کنترل بحران دارن باعث ایجاد حس سمپاتی در بیننده میشه . چیزی که به شخصه برای خود من جالب بود این بود که سریال به دنبال ساخت شخصیت منفی و منفور و یا سرزنش یک شخص نیست کسایی در این فاجعه مقصر هستن هیچکدوم شخصیت بد یا منفی نیستن بلکه همه در گرداب سیستم مبتنی در مبنای سرزنش شوروی گیر افتادن سیستمی که فرهنگ دروغ در اون ریشه کرده ، جایی که یک حرف نادرست سیاسی میتونه شخص رو به زندان و یا حتی مرگ محکوم کنه در چنین فضای که دروغ انقدر عادیه که حقیقت به یک مفهوم بیگانه تبدیل شده افراد در راس قدرت بیشتر از کنترل فاجعه به دنبال لاپوشونی و حفظ ظاهر و ایده ها و ارمان ها هستن و در نهایت بهای این دروغ ها زندگی ده ها هزار انسان بی گناهه . از نظر بازیگری و کارگردانی چرنوبیل سریال بی نقصیه سریال کاملا به وقایع تاریخی وفادار مونده و از نظر داستانی و بصری بدون شک یک شاهکاره .
لازم به ذکر است این سریال بهترین مینی سریال تاریخه ، 97 درصد از بیننگان این سریال رو دوست داشتند
نمره راتن تومیتز 96 و imdb 9.4
✍️ به قلم هشت ابدی
فعلا رفقا ، لایک کنید چند نفر زحمت کشیدن
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.