پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1054- مونا نمر آش قهرمانی لیورپول را او پخت!(بخش اول)

زمان ارسال : جمعه 3 مرداد 1399
منبع: سایت هفت-یک
عنوان اصلی مقاله: Powering the champions: Apple juice laced with caffeine, sea salt and cherries
نویسنده: James Pearce
نشریه / وبسایت: The Athletic
زمان انتشار: James Pearce

نمر که بر تیم آشپزهای باشگاه نظارت می‌کند، بهترین محصولات ارگانیک (و ترجیحا محلی) را، از مرغ‌هایی که از ذرت تغذیه کرده‌اند، تا فیله ماهی آتلانتیک و کباب گوزن را تهیه می‌کند. او غذاخوری ملوود را بازطراحی کرد تا میوه‌ها، غلات، ماست، آب میوه، و سالاد هم جایی در سلف سرویس داشته باشند.

آخرین باری که لیورپول تاج قهرمانی انگلیس را بر سر گذاشت، رونی موران، مربی افسانه‌ای، از بازیکنان دستور پخت غذا می‌گرفت. جن مولبی، هافبک سابق لیورپول، در مصاحبه‌ای به اتلتیک می‌گوید:” در سال 1990 چهار انتخاب داشتیم، مرغ و چیپس، ماهی و چیپس، پای و چیپس یا سوسیس و چیپس. رونی تمام آنها را می‌نوشت و بعد از هر بازی در مسیر برگشت به خانه همیشه به فروشگاهی می‌رفتیم و سفارش‌هایمان را می‌گرفتیم. آن روزها به این شکل تجدید قوا می‌کردیم. همیشه در اتوبوس کمی آبجو می‌خوردیم، چند بطری آبجو غذا را می‌شست و می‌برد.”

همه چیز عوض شده است. سی سال بعد، لیورپول بالاخره توانست برای بار دیگر به جام بزرگ دست یابد. و اکنون یورگن کلوپ به تلاش‌های مسئول تغذیه باشگاه، مونا نِمِر ادای احترام می‌کند. از اینجا معلوم می‌شود که چرا مربی باشگاه در مصاحبه‌هایش پس از قهرمانی تا این اندازه از او نام برده است.

کلوپ با لبخند می‌گوید:” کاری که مونا با آگاهی از ویژگی‌های غذاها و با استفاده از مدیریت تغذیه بازیکنان کرد، شگفت‌انگیز است.” او به شوخی گفت که اگر تلاش‌های خستگی ناپذیر مونا نمر نبود، بازیکنانش در دوران قرنطینه کووید 19 از گرسنگی می‌مردند. نمر تلاش کرد با ارسال دستورهای غذایی و مدیریت تحویل بسته‌های خوراکی به تمام اعضا، مطمئن شود که آنان به تمام مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه وعده‌های غذایی مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی‌شان دسترسی دارند.

” در سطح بین المللی”، ارزیابی کلوپ از عملکرد مونا است. کلوپ استخدام او را یکی از مهم­ترین قراردادهایی می‌داند که در دوران سلطه پنج ساله‌اش در آنفیلد امضا کرده است. نمر در تابستان 2016 به همراه مسئول بدنسازی و آماده‌سازی، آندرس کورن مایر، از بایرن مونیخ جذب شد. این دو به همراه هم علوم ورزشی را در” ملوود” یک قدم به پیش بردند. آنان عناصری کلیدی در استراتژی دستاوردهای حاشیه‌ای کلوپ، که لیورپول را از کورس رقابت به قهرمانی رساند، محسوب می‌شوند.

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، که در دهه 1990عادات غذایی را در فوتبال انگلیس دگرگون کرد یادآوری می‌کند:” غذا مثل نفت سفید می‌ماند، اگر  اشتباهی در ماشین بریزید، آنقدر که باید سریع حرکت نخواهید کرد.” سوختی که نیروی حرکت لیورپول را تامین می‌کند، به آنها اجازه داد رقبای‌شان را کنار بزنند تا به این قهرمانی، که فاصله‌ای با شکستن رکورد مقتدرانه‌ترین قهرمانی در تمام ادوار لیگ برتر ندارد، دست یابند.

نمر که بر تیم آشپزهای باشگاه نظارت می‌کند، بهترین محصولات ارگانیک (و ترجیحا محلی) را، از مرغ‌هایی که از ذرت تغذیه کرده‌اند، تا فیله ماهی آتلانتیک و کباب گوزن را تهیه می‌کند. او غذاخوری ملوود را بازطراحی کرد تا میوه‌ها، غلات، ماست، آب میوه، و سالاد هم جایی در سلف سرویس داشته باشند. او هم به بازیکنان و هم خانواده‌هایشان به صورت نفر به نفر مشاوره تغذیه و آموزش آشپزی می‌دهد.

روی تخته‌های وایت‌بورد پیام‌هایی آموزشی درباره اهمیت مصرف آب و ذخیره کربوهیدرات و پروتئین برای بازیکنان نوشته می‌شود. اهمیت این کار خصوصا هنگام بازیابی پس از تغییرات سریع، مانند دیدار خارج از خانه برابر برنلی در روز یکشنبه، پس از سفر وسط هفته به برایتون است.

پس از بازی‌ها در آنفیلد، نزدیک به رختکن جایگاه‌هایی برای پاستا و برنج قرار دارد. گوشت مرغ، بره، ماهی، کلم بروکلی بخارپز، و پوره سیب‌زمینی شیرین با کدو جزو غذاهای ارائه شده هستند. تمام سس‌ها و چاشنی‌ها به طور کامل همین‌جا درست می‌شوند و بازیکنان می‌توانند باقی‌مانده غذاها را به خانه ببرند. به جای نمک سفره از نمک دریا استفاده می‌شود.

در بازی‌های درون تیمی ملوود، گروه بازنده باید برای گروه برنده کیک بپزد، نمر هم بر این فرایند نظارت می‌کند. به جای شکر از ملاس (توضیح مترجم: عصاره ای غلیظ، تیره و چسبناک، و یک محصول جانبی در روند تهیه شکر از چغندر قند یا نیشکر است) استفاده می‌شود.

هر بازیکن رژیم شخصی خود را دارد، شامل چهار وعده در روز و بر مبنای عواملی از جمله پست بازی‌اش در تیم، قد، وزن، و نژاد. کسانی که مسافت بیشتری را در زمین پوشش می‌دهند مانند مدافعان کناری، ترنت الکساندر آرنولد و اندی رابرتسون، انرژی بیشتری می‌سوزانند بنابراین در جدول کالریهای بیشتری برای مصرف آنها تعیین میشود.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.