پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1058- مسی و بازی قدرت در بارسلونا؛ آیا او همه‌کاره باشگاه کاتالانی است؟ (بخش دوم)

زمان ارسال : دوشنبه 6 مرداد 1399
اتلتیک پی برده که عصبانیت مسی از صحبت‌های آبیدال خیلی واقعی بوده و ریشه در اتفاقاتی در گذشته دارد. عملکرد بارسلونا و نتایج آنها در این فصل نیز به حل این مشکل کمکی نکرده ولی مشکل اصلی مسی این تفکر است که می‌گوید او مسئول تمام اتفاقاتی است که در باشگاه رخ می‌دهد و وقتی اوضاع خوب پیش‌ نمی‌رود، باید سراغ او رفت. برای همین است که مهم ترین پیام مسی در مصاحبه و پست اینستاگرامش این است که هر شخصی در باشگاه باید مسئولیت تصمیمات و اشتباهاتش را برعهده بگیرد. مطمئنا آنها نباید تقصیرات را به گردن مسی که به خاطر شخصیتش، هدفی در دسترس و آسان است، بیندازند.

در فصول اخیر و به خصوص این فصل، خیلی از مطالب نشریات کاتالانی حول مسی بوده و معمولا این اخبار از جایی داخل باشگاه درز کرده و در اغلب آنها مسی مسئول مشکلات بوده است. اگر آنتوان گریزمان هنوز در تیم جا نیفتاده و در سطحی که باید بازی نمی‌‌کند، به خاطر مسی است که توپ را به او پاس نمی‌دهد. اگر اوضاع اقتصادی بارسلونا خوب نیست، به خاطر مسی و پدرش، خورخه است که دائما از باشگاه حقوق بالاتری می‌خواهند. آخرین مورد هم این بود که آبیدال او را مقصر اخراج والورده دانست. با تایید این داستان‌ها توسط افراد داخل و خارج باشگاه که مسی آنقدر قدرتمند شده که می‌تواند تلفنش را بردارد و اتفاقات بزرگی در باشگاه رقم بزند، تنش بسیاری ایجاد شد. درسی که می‌توان از داستان یک دهه پیش زلاتان گرفت این است که بازیکن آرژانتینی هر چند شخصیتی گوشه گیر و درون‌گرا دارد ولی باید حس کند که بازیکن اول تیم است و خوشحال نگه داشتن او، هدف اول هر کسی است که در باشگاه کار می‌کند. همچنین مشخص است که اگر مسی در باشگاه همه کاره بود، اوضاع در بارسلونا طی چند سال اخیر خیلی متفاوت پیش می‌رفت.

هیچکدام از بیش از 30 بازیکنی که از سال 2014 خریداری شده اند و بیش از 800 میلیون یورو هزینه داشته اند، دوستان او یا هم تیمی‌های سابقش نبوده اند. نشریات بارها صحبت‌هایی حول انتقال سرخیو آگوئرو یا اور بانگا، دوستان مسی و هم تیمی‌‌هایش در تیم ملی آرژانتین مطرح کردند ولی هیچگاه آنها به بارسا منتقل نشدند. او درخواست کرد که در تابستان گذشته نیمار دوباره به خدمت گرفته شود ولی جوزپ ماریا بارتومئو شخصا دوست داشت که آنتوان گریزمان را از اتلتیکومادرید به خدمت بگیرد که همین کار را هم انجام داد.
وقتی خریدهای بزرگی مثل فیلیپه کوتینیو یا عثمان دمبله جواب نمی‌دهد، مسی احساس می‌کند مردم او را مقصر می‌دانند، هر چند که او تاثیری در این خریدها نداشته است. اتلتیک در مصاحبه هایش با افراد نزدیک به باشگاه شنیده که در گذشته مسی پس از اینکه با خریدهای جدید در تمرینات روبرو می‌شده، غافلگیر می‌شده و حتی از اینکه خرید آنها روز قبل انجام شده، اطلاعی نداشته است. مطمئنا، مسئولان بلندپایه بارسلونا سعی می‌کنند تصمیماتی بگیرند که مسی هم با آنها موافق باشد.هیئت مدیره بارسا می‌دانست که مدیریت کردن شرایط حساسی که پس از خرید سوپراستاری مثل نیمار در خط حمله ایجاد می‌شود، کار دشواری است. بنابراین آنها تصمیم گرفتند جراردو مارتینو را به خدمت بگیرند که مثل مسی اهل روساریو بود و سابقه سرمربی گری در نیوولز اولد بویز را داشت؛ تیمی که مسی پیش از بارسا در آن توپ می‌زد.
انتخاب مارتینو به عنوان سرمربی بارسا در سال 2013 به عنوان تلاشی برای راضی نگه داشتن مسی توصیف شد. مسی و پدرش همواره دخالت مستقیم در جذب مارتینو را تکذیب می‌کردند و اتلتیک نیز بر این باور است که گفته ادعای آنها حقیقت دارد. ساندرو روسل ، رئیس وقت باشگاه، یک نمایش بزرگ از اینکه او چگونه به آمریکای جنوبی سفر کرد و از روابط و کاریزمایش استفاده کرد تا مارتینو را جذب کند، به اجرا گذاشت. ولی پیش از اینکه تصمیم گیری نهایی انجام شود، نظر مسی را نیز جویا شدند و او هم با این تصمیم موافق بود تا اینکه خیلی سریع مشخص شد مارتینو کیفیت لازم را ندارد و بارسلونا فصل 14-2013 را بدون جام مهمی به پایان رساند. مربیان بعدی باشگاه- لوئیس انریکه، والورده و ستین به هیچ شکلی به مسی ارتباطی نداشتند و پیش از جذب آنها، هیچگاه نظر مسی درباره کارآمدی‌شان سوال نشد. رابطه مسی با آنها نیز هیچگاه خیلی خوب نبود و اختلافاتی به خصوص با لوئیس انریکه در ژانویه 2015 ایجاد شد ولی آنها همیشه راهی برای کار کردن با یکدیگر پیدا کردند. در گذشته، مسی از گواردیولا می‌خواست که زیاد درباره تاکتیک‌ها صحبت نکند، فقط بهترین بازیکنان ممکن را به زمین بفرستد و بازی ها را ببرند. این موضوع به بنیاد و اساس کار مسی تبدیل شد و به همین علت بود که می‌خواست نیمار به تیم بازگردد زیرا آنها در کنار هم، آخرین چمپیونزلیگ بارسا را کسب کرده بودند.

مربی های مدرن معمولا ایده های عمیق تری برای چینش تیم‌شان دارند ولی آنها همچنین می‌دانند که مسی باید در تیم راحت باشد تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد. همین باعث شده که اخیرا لوئیس سوارز همیشه در زمین باشد، حتی مواقعی که صد در صد آماده نیست؛ هم قبل و هم بعد عمل جراحی زانویش در ماه ژانویه. همچنین این رویکرد باعث شد تا ستین به دنبال جایی برای آرتورو ویدال در ترکیب تیم باشد، بازیکنی که خیلی با ایده های مربی که بر اساس مالکیت توپ است، همخوانی ندارد ولی رابطه خوبی با هم تیمی‌های اهل آمریکای جنوبی اش در داخل و خارج زمین دارد. انتخاب بازیکنان برای حضور در زمین، برعهده مربی است. مسی هم فقط می‌خواهد روی دو چیز که در آنها بسیار خوب است متمرکز باشد؛ بازی کردن و گلزنی. او همچنین از افراد دیگر باشگاه می‌خواهد که کارشان را خوب انجام دهند.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.