پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1059- مسی و بازی قدرت در بارسلونا؛ آیا او همه‌کاره باشگاه کاتالانی است؟ (بخش سوم)

زمان ارسال : دوشنبه 6 مرداد 1399
گفته می‌شد مسی رابطه خوبی با ادر سارابیا، کمک کیکه ستین، ندارد و به توصیه‌های او بی‌توجه است.
اخیرا، صحبت‌های متعدد و پرشمار رسانه ها درباره اینکه 12 روز پیش، پس از تساوی 2-2 بارسا مقابل سلتاویگو، مسی قصد داشت ستین و دستیارش، ادر سارابیا را اخراج کند نیز به دلخوری جدید ستاره آرژانتینی تبدیل شده است. این صحبت‌ها از یکی از لحظات حساس یک دیدار کلیدی، وقتی که شانس بارسا برای دفاع از عنوان قهرمانی لالیگا از دست می‌رفت، نشات می‌گیرد. مسی از وقت استراحت در نیمه دوم استفاده کرد تا بر روی کاری که باید انجام دهد تمرکز کند، به فضاهایی که باید در آنها قرار می‌گرفت، فکر می‌کرد و اینکه چه کاری باید انجام دهد تا بارسلونا پیروز شود و سه امتیاز این بازی مهم را کسب کند.
اینطور نبود که او به مربی اش توجهی نداشته باشد؛ بلکه در شلوغی کنار زمین، او حتی نمی‌دانست چه اتفاقی می‌افتد و متوجه نبود که دوربین ها در حال ضبط تصویرش هستند. ستین هم تصمیم گرفت برخوردی نداشته باشد و پس از بازی نیز به بی اهمیت بودن این موضوع در مقابل خبرنگارها اعتراف کرد و حتی مدعی شد که او و مسی از خیلی جهات، شخصیتی شبیه هم دارند. هافبک سابق راسینگ سانتاندر و اتلتیکومادرید گفت:” کنار آمدن با من هم در زمان بازی‌ام کار آسانی نبود.”

اینطور نیست که مسی در خارج از زمین تنها از طریق پیام کوتاه ارتباط داشته باشد و نتواند رو در رو با مسئولان فنی باشگاه صحبت کند. ستین گفت:” آنها (بازیکنان) همان‌قدر که لازم باشد، صحبت می‌کنند.” بارتومئو گفته بود که بازیکنان در تمرینات، صحبت‌های دوستانه ای با هم دارند. این دو نقل قول باورپذیر هستند؛ هر چند که هیچکدام از این دو، نمی‌خواهند یک تقابل مستقیم با مسی پیدا کنند. مسی خودش را یک انسان عادی می‌بیند، شاید کمی خجالتی ولی نه کسی که فراتر از اختیاراتش اقدامی انجام دهد. او یک بازیکن است و می‌خواهد بهترین عملکردش را در زمین داشته باشد. نمی‌خواهد درباره موضوعات مهم مثل انتخاب بازیکنان تیم، درباره نقل و انتقالات، درباره جذب یا اخراج مربیان و انتخاب رئیس باشگاه تصمیم گیری کند. می‌خواهد سر کارش حاضر شود، چه در تمرینات و چه در بازی‌ها و سپس به خانه برود و زمان مناسبی را با خانواده اش سپری کند. بنابراین او از تصور عموم درباره خودش ناراحت است، اینکه این غول منفعل- تهاجمی، تفکراتش در نوکمپ را تنها با یک نگاه سرد به هر مسئولی تحمیل می‌کند، به خصوص درست وقتی که هم تیم و هم باشگاه در چنین شرایط بدی قرار دارند. او خیلی دوست دارد که این سر و صداها و این آزار و اذیت‌ها را خارج از 90 دقیقه یا حتی تمرینات نگه دارد؛ زمان‌هایی که او سعی می‌کند از آنها لذت ببرد. حالا اوضاع سخت تر هم شده زیرا از دو تابستان پیش که او جانشین آندرس اینیستا به عنوان کاپیتان تیم شد، پذیرفته که بیشتر باید با هواداران و رسانه‌ها صحبت کند؛ به خصوص مصاحبه های بیشتری با نشریات کاتالان دارد. به نظر می‌رسد این مصاحبه‌ها به شدت زیر نظر روابط عمومی باشگاه بارسلونا باشد ولی مسی سعی دارد تفکرات و احساساتش را به بهترین شکل توصیف کند.

مسی همچنین می‌داند که بسیاری در باشگاه، هم در رختکن و هم در هیئت مدیره، اخبار را به دوستان‌شان در نشریات منتقل می‌کنند که خیلی وقت‌ها این اخبار تاثیر مثبتی روی او ندارد. او می‌بیند که بسیاری به او انتقاد می‌کنند که او مثل هموطنش، دیه‌گو مارادونا، یک رهبر و کاپیتان واقعی نیست. برخی دیگر نیز معتقدند که مسی قدرت بسیاری می‌خواهد تا درباره همه چیز تصمیم گیری کند. هر دو این شایعات نمی‌تواند درست باشد و فقط به دلخوری او می‌افزاید. خیلی واضح است که اگر مسی می‌خواست از قدرتش، از دستاوردهایش به عنوان بازیکن و ضعف مدیریت و مربیان باشگاه استفاده کند، هیچکس نمی‌توانست مقابلش بایستد. یک منبع با سابقه که اطلاع زیادی از این شرایط دارد، به اتلتیک گفت:” اگر لئو می‌خواست، خیلی راحت فردا می‌توانست صحبت کند و بگوید که “ما یک مربی و یک مدیر جدید لازم داریم». دکمه ی قرمز همیشه در دستان او است ولی هیچ‌وقت آن را فشار نمی‌دهد. هرگاه احساس نیاز کند، سراغ اینستاگرام می‌رود و یک بیانیه منتشر می‌کند، همانطور که در ماه مارس اینکار را انجام داد و گفت که این تصمیم بازیکنان و نه مدیران باشگاه بود که در طول بحران کووید 19، حقوق‌شان کاهش یابد تا افراد رده پایین باشگاه حقوق‌شان را به موقع دریافت کنند. ولی او هیچگاه مستقیما درخواست نکرده کسی اخراج شود و هیچگاه در دفتر مدیر را نزده تا از او خواسته ای داشته باشد.”

هیچکس شکی ندارد آنهایی که در باشگاه تصمیمات اصلی را می‌گیرند، هنوز هم باید سخت تلاش کنند تا مسی را خوشحال نگه دارند و همچنین تناسبی با دیگر خواسته‌های باشگاه ایجاد کنند. آنهایی که در مقابل رسانه‌ها به بهترین بازیکن تیم حمله کرده اند، بعدها متوجه شده اند که تصمیم اشتباهی گرفته اند. وقتی در اواخر سال 2013، خاویر فائوس، از مدیران باشگاه اعلام کرده بود که باشگاه باید هر شش ماه یک بار یک قرارداد جدید با مسی ببنند، خیلی سریع کنار گذاشته شد و زمان زیادی در هیئت مدیره باشگاه دوام نیاورد.
مدت زمان طولانی خدمت پره گراتاکوس در آکادمی لاماسیا هم جلوی کنار گذاشته شدندش از باشگاه را پس از اینکه گفته بود مسی بدون اینیستا و نیمار نمی‌تواند انقدر خوب باشد، را نگرفت. در هیچکدام از این دو شرایط، مسی صحبتی انجام نداد، نه مقابل رسانه ها نه به صورت خصوصی با افراد باشگاه ولی باشگاه تصمیم گرفت که راه حل راحت تر این است که از اختلافات بیشتر جلوگیری شود. آبیدال همچنان مدیر ورزشی تیم است ولی اختیارات او به طرز قابل توجهی کاهش یافته و مشخص نیست که مسی با چنین قصدی پست اینستاگرامش را منتشر کرد یا نه.

بخش چهارم و آخر در کامنت
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.