پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1190-بانوی پیر در رقابتهای اروپایی

زمان ارسال : دوشنبه 5 آبان 1399
منبع : سایت رسمی باشگاه

از زمان ارائه قالب کنونی لیگ قهرمانان اروپا در اوایل دهه 1990 ، بازیها بین تیم های برتر اروپا به طور فزاینده ای در این مسابقات دیده می شود. فقط در چند فصل اخیر باید نگاهی بیندازید تا چندین تقابل بین بارسلونا و یوونتوس ، لیورپول ، بایرن مونیخ ، چلسی ، پاری سن ژرمن و منچستر سیتی را پیدا کنید.

بنابراین ، وقتی قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های این فصل قهرمانان بارسا و یوونتوس را در یک گروه قرارداد ، فکر خوبی است که به رکورد باشگاهی با نام مستعار
 "La Vecchia Signora" (بانوی پیر) در مسابقات اروپایی در طول تاریخ طولانی و برجسته خود نگاهی بیندازیم. 

یوونتوس در سال 1897 تاسیس شد اما تنها در دهه 1920 صاحبان شرکت اتومبیل سازی فیات ، خانواده آنگلی ، کنترل باشگاه را به دست گرفتند که این باشگاه سلطه خود را بر فوتبال ایتالیا آغاز کرد. یوونتوس با 32 عنوان قهرمانی در لیگ ، موفق ترین باشگاه کشور است ، باشگاه های میلان AC و اینتر هرکدام با 18 عنوان قهرمانی پشت سر آن هستند.

با این وجود ، بیش از 20 سال است که بیانکونری ها موفق به کسب یک جام مهم در اروپا نشده اند. خشکسالی اخیر این واقعیت را کم نمی کند که یوونتوس هنوز هم یکی از بزرگترین و پر زرق و برق ترین باشگاههای قاره اروپا محسوب می شود که در طول سال ها ستاره هایی مانند دینو زوف ، میشل پلاتینی ، روبرتو باجو ، الساندرو دل پیرو را به رخ کشیده است. و اخیراً آندره پیرلو ، آرتورو ویدال و گونزالو هیگواین ، از جمله کادر بازیگری آنها بوند.

در حالی که سلطنت یوونتوس به عنوان موفق ترین باشگاه ایتالیا تقریباً یک قرن به طول می انجامد ، این باشگاه اولین جام اروپایی خود را تا اواخر دهه 1970 بدست نیاورد. پس از تحمل شکست در مقابل آژاکس یوهان کرایف در فینال جام بین قاره ای 1973،

تیم یوونتوس در آن دوران ستون فقرات تیم موفق ایتالیا را تشکیل داد که مدعی پیروزی در جام جهانی اسپانیا در سال 1982 بود. با این وجود ، با ادامه مسئولیت تراپاتونی ، هدف اصلی اولین قهرمانی جام اروپا در این باشگاه همچنان با آلمان دور ماند. تیم هامبورگ در فینال در سال 1983 آنها را شکست داد. موفقیت در این رقابت تنها دو سال دیگر باقی مانده بود اما هیچ کس تصور نمی کرد با چه قیمت وحشتناکی رقم بخورد.

ییونتوس با ادعای جام برندگان جام اروپا برای اولین بار در سال 1984 از شکست هامبورگ برگشت و در فینال سوئیس با نتیجه 2-1 از سد پورتو گذشت. بیانکونری ها با شکست قهرمانان اروپا لیورپول در سوپرجام یوفا در ژانویه 1985 ، بر ادعای خود برای یکی از بهترین تیم های اروپا تأکید کردند.

سرنوشت دو غول اروپا را دوباره برای فینال لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 29 مه 1985 روبرو کرد. اولین پیروزی یوونتوس در این رقابت ها به لطف یک پنالتی 1-0 از بازیکن ستاره ، میشل پلاتینی ، کاملا تحت الشعاع این فاجعه بود رویدادهایی که قبل از بازی در استادیوم Heysel در بروکسل اتفاق افتاد . ازدحام هواداران منجر به فرو ریختن دیوار و متعاقب آن مرگ 39 هوادار یوونتوس در یکی از تاریک ترین لحظات تاریخ فوتبال اروپا شد. آنچه باید به عنوان روزی که یوونتوس کسب هر سه جام مهم اروپایی را جشن می گرفت به یاد آورد ، اکنون غم انگیزترین فصل تاریخ باشگاه است. 

با غلبه بر میلان در داخل کشور در پایان دهه 1980 و اوایل دهه 1990 ، یوونتوس مجبور شد به دنبال شکوه اروپا در جام یوفا باشد. با سرمربیگری دینو زوف ، باشگاه در سال 1990 با غلبه بر فیورنتینا در سری A ، قهرمان دومین جام در این رقابت ها شد. موفقیت بیشتر سه سال بعد به دست آمد که یوونتوس در فینال دو مسابقه تیم آلمانی بوروسیا دورتموند را شکست داد و سومین جام یوفا را بدست آورد.

بیانکوری در اسکودتو و قالب جدید لیگ قهرمانان یوفا ، این باشگاه بار دیگر توانست در رقابت های برتر باشگاهی اروپا شرکت کند. بازگشت نمی توانست بهتر باشد. یوونتوس برای دومین بار با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل آژاکس در استادیوم المپیکوی رم در فینال 1996 ، جام را برای دومین بار به دست آورد. 

با مربیگری مارچلو لیپی ، به نظر می رسید این تیم پس از ادعای سوپرجام 1996 یوفا مقابل پاری سن ژرمن ، برای چند فصل آینده بر فوتبال اروپا مسلط شود. به نظر می رسید که همه قصد داشتند وقتی سال بعد بار دیگر به فینال رسیدند جایی که آنها برای شکست دادن دشمنان قدیمی بوروسیا دورتموند محبوب بودند. 

با این وجود در مونیخ کارل هاینز ریدل با دو گلی که به ثمر رساند تا با پیروزی 3-1 یوونتوس را در رسیدن به هدف خود برای حفظ جام برای اولین بار ناکام بماند. فصل بعد که یوونتوس به سومین فینال متوالی لیگ قهرمانان اروپا رسید ، تاریخ بار دیگر تکرار می شود ، اما بار دیگر این بار توسط رئال مادرید و گل پدراگ میاتوویچ محروم می شود.

هزاره های جدید یک فینال دیگر لیگ قهرمانان و یک شکست دیگر برای هواداران رنج کشیده یوونتوس به ارمغان آورد. شکست در ضربات پنالتی در فینال 2003 در اولدترافورد بدتر شد زیرا در برابر رقیب داخلی آث میلان قرار گرفت . 

بقیه دهه برای یوونتوس یک دوره سخت بود که اینترناسیونال در داخل کشور سلطنت می کرد و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا مقابل باشگاه های قدرتمند لیگ برتر آن دوران مبارزه می کرد. رسوایی کالسیوپولی در فوتبال ایتالیا باعث شد این باشگاه برای اولین بار در تاریخ خود به سری B سقوط کند اما هنوز هم علی رغم تنها یک فصل حضور در لیگ دسته دوم ایتالیا ، یوونتوس هنوز در اروپا از سال های دور رقابت میکند.

پی نوشت: ادامه مطلب در کامنت
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.