پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1195 - نگاهی به تیم آلاوز حریف بارسا در بازی شنبه شب لالیگا

زمان ارسال : جمعه 9 آبان 1399
منبع : سایت رسمی باشگاه

بارسلونا  این  شنبه ساعت 21:00 CET  در  آلاوز است زیرا به دنبال پایان دادن به سه مسابقه لیگ بدون برد است. وقت آن است که از نزدیک به این تیم و سه امتیاز مهم نگاهی بیندازیم .

آنها اهل کجا هستند؟
این باشگاه در شهر دیدنی ویتوریا (یا Gasteiz به زبان باسک) ساخته شده است ، که ممکن است به بزرگی بیلبائو یا سن سباستین نباشد اما به عنوان پایتخت واقعی منطقه در نظر گرفته می شود زیرا در اینجا محل استقرار کلیه نهادهای سیاسی مهم است. تیم خود نه به نام شهر بلکه به نام استان و منطقه تاریخی Álava (یا Araba به زبان باسک) نامگذاری شده است .

تاریخ:
اگرچه از اوایل قرن فوتبال در این شهر بازی می شد ، اما تنها در سال 1921 بود که تیمی با نام انگلیسی Sport Friends تصمیم به تشکیل یک تیم رسمی گرفت که از آن زمان به بعد به عنوان دپورتیوو آلاوز شناخته می شود . در مجموع شانزدهمین دوره لیگ آنها و پنجمین دوره متوالی آنها است.

اگرچه آنها هرگز افتخار عمده ای کسب نکرده اند ، اما در دو مورد معروف به هم نزدیک شده اند. در سال 2001 فینال جام یوفا مقابل لیورپول انجام می شود و با یک شکست 3-1 در زمان نیمه اول. اما باسکها دوباره تلاش کردند. ضربه سر دیرهنگام جوردی کرایف به این معنی بود که بازی 4-4 به پایان رسید تا بازی به وقت های اضافه به گل طلایی برسد ، جایی که گل به خودی دلفی گلی به این معنی بود که جام به سمت مرسی ساید هدایت می شد.

در سال 2017 آنها به فینال دیگری رسیدند ، این بار مسابقات کوپا دل ری . علی رغم شروع رویایی مقابل بارسا ، آنها در نهایت با شکست 3-1 مغلوب شدند.

نامها:
علاوه بر El Glorioso، آلاوز با نام Babazorros نیز شناخته می شود ، عبارتی باسک به معنی "گونی های لوبیا" اگرچه در اصل برای تمسخر مردم این منطقه مورد استفاده قرار می گرفت ، که گویا لوبیا را با همه چیز می خوردند ، اما اکنون این باشگاه با افتخار از این نام استفاده می کند.

محل برگزاری:
در سال 1924، Mendizorrotza سومین و قدیمی ترین استادیوم فوتبال حرفه ای در اسپانیا است، و از آنجا که گسترش عمده در سال 1999 یافت، در حال حاضر دارای 19840 نفر ظرفیت دارد، اگر چه بازیها در پشت درهای بسته با توجه به Covid-19 انجام میشود در حال حاضر برنامه های توسعه بیشتر ورزشگاه در حال تعلیق هستند.

بازیهای بارسا و آلاوز:
از زمان شکست دو بر صفر در نیوکمپ در سال 2016 ، بارسا در هفت بازی گذشته خود مقابل آلاوز پیروز شده است. بازیهای خارج از خانه در بهترین حالت خود قرار داشته است ، از جمله پیروزی 6-0 در 2017 و یک پیروزی 5-0 در اوایل سال جاری ، در مجموع رکورد 15 گل برای هیچ گل در چهار دیدار گذشته.

فصل تا اینجا:
پس از فرار از مرحله سقوط کمی نسبت به فصل گذشته ، 2020/21 شروع خوبی برای آلاوز نداشت که از پنج بازی خود فقط یک امتیاز کسب کرد. پیروزی در برابر اتلتیک بیلبائو و وایادولید تاحدودی انگیزه را به تیم برگردانده است، اما با ۷ امتیاز در رده ۱۵ جدول میباشد.

بازیکنان:
تقریباً تمام بازیکنان فصل پیش در این فصل نیز هستند. تنها فروش ارمدین دمیروویچ بوسنیایی به فرایبورگ و پاتریک تووماسی غنائی به هانوفر بود ، در حالی که تنها چهره های جدید دیورسون به صورت قرضی از پالمیراس و رودریگو باتاگلیا به صورت قرضی از اسپورتینگ هستند.

65٪ گلهای فصل گذشته توسط ژوزلو و لوکاس پرز به دست آمد و آنها دوباره مردان اصلی هستند که باید در حمله آلاوز مراقب آنها باشند.

مربی:
پابلو ماچین پس از هدایت خیرونا به لیگ دسته اول برای اولین بار ، مورد توجه قرار گرفت . سویا در سال 2018 او را وسوسه کرد ، اگرچه در نهایت از سمت خود اخراج شد و در اسپانیول نیز به همین سرنوشت دچار شد . او در آگوست سال جاری میلادی  آلاوز را پذیرفت و جایگزین خوان موزیز شد.

اعداد:
7
تعداد پیروزی های متوالی بارسا در برابر آلاوز ، که از زمان پیروزی در نیوکمپ در سال 2016 ، به کاتالان ها گل نزده است.

6
بازی های پی در پی و بدون برد آلاوز در خانه ، سریالی که مطمئناً سعی خواهند کرد با پیروزی مقابل بارسا به پایان برسانند.

10
مقدار گلهایی که لئو مسی  به آلاوز زده و فقط در 9 بازی موفق به گلزنی شده است. در واقع ، در آخرین 5-0 بین تیم ها ، شماره 10 برتری به دست آورد.

15
این تعداد بازی پیاپی است که لوکاس پرز ، یکی از بهترین مهاجمان آلاوز ، در آنها گل نزده است. با این حال ، مهاجم با استعداد قبلاً سه گل به بارسا زده است.

4
سرمربی آلاوز پابلو ماچین در هر چهار بازی که تیم هایش مقابل بارسا انجام داده اند ، دو بار به عنوان مربی خیرونا و دو بازی دیگر به عنوان مربی سویا باخته است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.