پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1426- بارسلونا در قرن 21 (2003-2021)

زمان ارسال : چهارشنبه 13 اسفند 1399
منبع: سایت رسمی باشگاه

ما به انتخاباتی نگاه می کنیم که بین سالهای 2003 تا 2021 برای ریاست باشگاه بارسلونا انجام شده است. پس از دوره کوتاه ریاست موقت انریک رینا ، که مسئولیت آن را خوآن گاسپارت به عهده گرفت . اعضای بارسلونا در 15 ژوئن 2003 به حوزه های رای گیری بازگشتند. در انتخابات شش نامزد وجود داشت که یک رکورد در باشگاه بود. خوآن لاپورتا ، لوئیس باسات ، ژومه لورادو ، ژوزپ مارتینز روویرا ، ژوزپ ماریا مینگوئلا و جوردی ماجو.

مبارزات انتخاباتی در بیشتر موارد تحت تأثیر عملکرد میدانی باشگاه قرار داشت. به همین ترتیب ، اکثریت نامزدها برای جلب توجه رای دهندگان ، از توافق با بازیکنان مشهور را اعلام کردند. از دیدگاه نهادی ، همه نامزدها توافق داشتند که یک تغییر اساسی در چگونگی اداره باشگاه در دو دهه گذشته لازم است. دو گزینه مورد علاقه در نظرسنجی ها ، لوئیس باسات و خوآن لاپورتا ، نمایانگر دیدگاه های مخالف در مورد چگونگی انجام این تغییر بودند. باسات در حالی رویکردی معتدل تر را نشان می داد که لاپورتا یک تغییر بنیادی و نسلی تر را برگزید.

لوئیس باستات یک مدیر اجرایی از دنیای تبلیغات بود که قبلاً در انتخابات سال 2000 به عنوان کاندیدا حضور داشت. وی از گواردیولا به عنوان دبیر فنی برای تأسیس تیم جدید خود نام برد . از جمله پیشنهادات وی تغییر در مدل بنیاد باشگاه بود که نقش موثر و تأثیرگذاری بیشتری در تصمیمات مالی و تجاری باشگاه داشت.

خوان لاپورتا یک وکیل از بارسلونا بود که قبلاً به عنوان بخشی از پلتفرم Elefant Blau که منجر به رأی دادن به این انتقاد بود با این باشگاه درگیر بود. دو سال بعد او بخشی از نامزدی باسات را تشکیل داد که در انتخابات به خوان گاسپارت شکست خورد. این بار ، در سال 2003 ، او به عنوان نامزدی قول داد که "بهترین سالهای زندگی ما" را به بارسا اختصاص دهد. پیام او یک پیام کاملاً کاتالان بود که به رأی دهندگان جوان در میان اعضا جلب می کرد.

مینی استادی محل برگزاری 120 میز انتخاباتی و صندوق های رای بود. روز انتخابات در یک فضای جشن و بدون حادثه سپری شد و در مجموع 51618 عضو از حق رای خود استفاده کردند. میزان مشارکت مردم 54.7٪ بود که بالاترین میزان در کل تاریخ بود. لاپورتا با کسب 27318 رأی به 16413 رأی باسات ، پیروز شد. بقیه نامزدها کاملا عقب بودند و در 22 ژوئن 2003 خوآن لاپورتا و هیئت رئیسه ریاست را به دست گرفتند. پس از سه فصل موفقیت در میدان با کسب عناوین لیگ در سال 2005 و 2006 و قهرمانی در لیگ قهرمانان در سال 2006 ، رشد کانون اصلی باشگاه و بازگشت آن به ثبات مالی اما با استعفای 5 عضو از هیئت مدیره اولیه ، اتفاق بی سابقه ای رخ داده است دادگاه ها به این نتیجه رسیدند که هشت روز نخست ریاست نمایانگر یک فصل کامل است و به همین دلیل لازم بود انتخابات در سال 2006 و نه همانطور که هیئت مدیره انتظار داشت 2007 باشد.

اساسنامه بارسلونا که در آن زمان لازم الاجرا بود ، از سال 2001 ، موارد زیر را در ماده 29 بیان کرد: "مدت هیئت مدیره چهار سال طول می کشد ، که از 1 ژوئیه آغاز می شود و در 30 ژوئن پایان می یابد. هنگامی که هیئت مدیره جدیدی به دلیل پایان زودرس دوره قبلی شروع به کار می کند . هیئت مدیره دوره خود را با تصدی ریاست ، هر لحظه ای که اتفاق می افتد ، شروع می کند و پایان دوره آن در 20 ژوئن از سال چهارم "

در آگوست 2005 ، شورای ورزش کاتالونیا گزارش مطلوبی را درباره نظر هیئت مدیره در مورد موضوع منتشر کرد اما بررسی مقاله مورد بحث در اساسنامه باشگاه را توصیه کرد. بعداً ، در ژانویه 2006 ، و به دنبال یک پرونده حقوقی توسط یکی از اعضا ، دادگاه ورزشی کاتالان تصمیم گرفت که پرونده را متوقف کند و هیچگونه اقدام انضباطی علیه اعضای هیئت مدیره انجام ندهد. با این حال ، در 19 ژوئیه ، دادگاه مدنی حکم نهایی را صادر کرد که مدت هیئت مدیره را در 30 ژوئن 2006 منقضی کرد.

در مواجهه با این وضعیت ، هیئت مدیره دسته جمعی استعفا داد و باشگاه به دست یک کمیسیون مدیریت به رهبری رئیس کمیسیون اقتصادی ، خاویر سالا مارتین رسید. انتخابات برای 3 سپتامبر تعیین شد اما شرایطی که نامزد شدن خوآن لاپورتا به تعداد امضا لازم رسید. بدین ترتیب ، در 22 آگوست 2006 ، روند انتخابات به پایان رسید و خوان لاپورتا به ریاست باشگاه بارسلونا بازگشت.

پس از دو فصل بدون هیچ گونه جایزه مهم و غوغای نارضایتی از برخی مناطق خاص باشگاه درباره نحوه اداره سازمان ، دو عضو رأی انتقاد را ارائه دادند که حمایت کافی برای انجام آن را به دست آورد. بنابراین ، در تاریخ 6 ژوئیه 2008 ، اعضا در مورد این سوال که آیا هیئت مدیره فعلی باید ادامه یابد یا خیر ، به پای صندوق های رای رفتند. طبق اساسنامه باشگاه ، این طرح برای انجام و اجبار به استعفای هیئت مدیره به بیش از 66.6٪ حمایت نیاز داشت. این اتفاق نیفتاد زیرا رای 39389 رأی موافق ، 60.6٪ موافق ، کمتر از رقم مورد نیاز بود. علیرغم زنده ماندن از نظر سنجش از نظر فنی ، 8 عضو هیئت مدیره پس از اعلام نتایج استعفا دادند و خوآن لاپورتا مجبور به تغییر ساختار هیئت مدیره خود شد.

در 19 آگوست 2009 ، مجمع عمومی عادی مجموعه ای از اصلاحات را در اساسنامه این باشگاه تصویب کرد ، برخی از آنها با توجه به مدیریت نهاد دارای اهمیت ویژه ای بودند. از یک طرف ، به دلیل تعهدات قانونی ، شرایط اکنون به جای چهار سال شش سال تقویمی خواهد بود ، اساسنامه جدید تصویب شده در ماده 31 عنوان شده است: "دوره هیئت مدیره برای همه اعضا همزمان است و مدت آن شش سال تقویمی است . هیئت مدیره جدید دوره خود را از لحظه تصدی مسئولیت آغاز خواهند کرد . در این حالت ، مدت این دوره شش سال کامل تقویم به علاوه زمان از روزی که هیئت مدیره تحویل می گیرد تا 1 ژوئیه پس از آن روز خواهد بود."

ادامه مطلب در کامنت
بارسا و دموکراسی (1978-2003) در منبع
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.