پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1753-آنسو فاتی+بازگشت در نیوکمپ+پرسپولیس

زمان ارسال : دوشنبه 26 مهر 1400
اولین شروع آنسو فاتی به مدت 344 روز

مهاجم اولین بازی خود را پس از بازگشت از مصدومیت آغاز می کند و با یک گل قابل توجه مقابل والنسیا جشن می گیرد.

آنسو فاتی روز به روز در حال پیشرفت است و رونالد کومان درهر بازی به او فرصت بازی بیشتری می دهد. و مقابل والنسیا ، او برای اولین بار بعد از 344 روز در ترکیب اصلی قرار گرفت.

او از زمان بازی با بتیس در 7 نوامبر 2020 ، هنگامی که مصدومیت سرنوشت ساز را آغاز کرد ، بازی را شروع نکرده بود .

در 4 بازی که از زمان بازگشت انجام داده است ، او اکنون 116 دقیقه جمع آوری کرده و دو گل به ثمر رسانده است که هر دو به سادگی تماشایی بوده اند. 

او یکی از فعال ترین بازیکنان مقابل والنسیا بود. هر بار که او توپ را به دست می آورد احساس می کرد چیزی در حال رخ دادن است . گل تساوی دلپذیر ، و همچنین خطا روی او در موقعیت گلزنی واضح بود که منجر به پنالتی قبل از نیمه اول شد. 

دوباره والنسیا

این اولین بار نبود که والنسیا از جادوی آنسو فاتی رنج می برد. در اولین بازی خود در برابر تیم ، در نیوکمپ در 14 سپتامبر 2019 ، روزی که جوانترین بازیکن شروع کننده در ورزشگاه شد (فقط 16 سال و 318 ماه) نه تنها گلزنی کرد بلکه یک پاس گل نیز داد.

‐--------------------------

بازگشت در نیوکمپ ... 10 ماه بعد

بلافاصله پس از برداشته شدن محدودیت های تماشاگران ، بارسا از پشت سر می آید تا برای اولین بار از دسامبر 2020 در یک بازی پیروز شود.

بارسا پس از پنج دقیقه به گل خوزه گای والنسیا پاسخ داد تا یکشنبه در نیوکمپ با نتیجه 3 بر یک به پیروزی برسد. و این یک خبر است ، زیرا این اولین باری است که این تیم پس از اولین تساوی از 16 دسامبر 2020 ، زمانی که موفق شد با نتیجه 2-1 رئال سوسیداد را شکست دهد ، می تواند در خانه یک بازی را به دست آورد.

ده ماه بعد

در این ده ماه ، بارسا فصل گذشته در نیوکمپ مقابل والنسیا و ایبار تساوی را از دست داده بود و در این فصل مقابل گرانادا ، اما این اولین فرصت در تمام این مدت بود که آنها با هر سه امتیاز به پایان رسیدند. همه به لطف ضربه فوق العاده آنسو فاتی ، پنالتی ممفیس و فیلیپ کوتینیو.

رهبری مشترک

در دو فصل گذشته ، بارسا با والنسیا و اتلتیکومادرید در رده بندی بیشترین امتیاز کسب شده پس از عقب ماندگی را در اختیار دارد. این 24 امتیاز به وضوح نشان می دهد که چگونه رونالد کومان و افرادش هرگز تسلیم نمی شوند و در موارد مکرر آماده مبارزه با سختی ها بوده اند.

لوانته (23 امتیاز) ، رئال مادرید (22) و بتیس (16) در لیست بعدی قرار دارند.

‐--------------------------

پرسپولیس با شکست در مقابل تیم الهلال عربستان از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. ‌قهرمانی در آسیا، حالا برای تمام تیم‌های ایرانی یک رویای دست‌نیافتنی است چرا که هیچ کدام از تیم‌ها، سازوکار یک باشگاه با مدیریت درست و علمی را ندارند. هیچ کدام برنامه‌ریزی منسجم و بلندمدت برای قرارگرفتن بر روی سکوی قهرمانی را ندارند. هیچ کدام مدیران لایق، منابع مالی سالم و ارتباطات مناسب بین‌المللی را ندارند. 

قهرمانی در آسیا حتی برای تیم پرسپولیس که یکی از بهترین تیم‌های فوتبال سال‌های اخیر ایران است محال و ناممکن است، حتی اگر در این سال‌ها دو بار تا نزدیکی جام قهرمانی هم رفته باشد باز نمی‌تواند آن جام را مال‌خود کند. 

پرسپولیس در یکی از بدترین بازی‌های خود در مقابل الهلال حذف شد. تیمی متمول که فوتبال را به خوبی و زیبایی بازی می‌کند و چند هفته قبل، استقلال را هم راهی خانه کرده بود. و حالا آن‌چه باقی مانده، کُری‌خوانی طرفداران دو تیم است (که در بسیاری از موارد باعث دلگیری و ناراحتی می‌شود) و دل‌خوش به تاریخ‌های ماضی و ستاره‌های گذشته که در دنیای مدرن ورزش فوتبال، ارزش و اعتبار چندانی ندارد.

حالا قهرمانی در آسیا برای همه تیم‌های ایرانی یک رویای دست‌نیافتنی است. باشگاه‌داری علم و هنر و مدیریت است. قهرمانی ممکن نمی‌شود مگر همه‌ی ارکان و عناصر به‌خوبی کنار هم چیده شود. کافی است نگاهی به عکس مدیران عامل باشگاه استقلال (عکس دوم) که چند روز پیش دور هم جمع شده‌اند بیندازیم، حتی اگر تیم استقلال در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در زمینه‌های مختلف مالی، مربی، بازیکن، تدارکات و... نداشته باشد با هیچ‌یک از این مدیران، به سرمنزل نمی‌رسد و در آسیا مقامی کسب نمی‌کند... این خط، این هم نشان.

با این روش تیم‌داری و با این امکانات نداشته و در این مسیری که پا گذاشته‌ایم، ایستادن بر روی سکوی قهرمانی آسیا، رویایی بلندپروازانه است که طرفداران هر تیم ایرانی می‌توانند هر شب با آرزو و خیالش به خواب بروند اما نبایند منتظر باشند در دنیای واقعی اتفاق بیفتد.

کیوان ارزاقی
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.