پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1781- فوتبال و دربی پایتخت

زمان ارسال : شنبه 13 آذر 1400
برای حرفه‌ای شدن در هر زمینه‌ای باید ابزارهای رسیدن به آن مهیا باشد. ورزشِ حرفه‌ای، پدیده‌ایی وارداتی است؛ خودش آمده اما هنوز بسیاری از ابزارهایش وارد نشده.

ورزش حرفه‌ای نیاز به عوامل بسیاری همچون مدیران، بازیکنان، مربیان، تفکر و نگرش حرفه‌ای و زمین و امکانات مدرن دارد. هرچند سال‌هاست مسئولین از حرفه‌ای شدن می‌گویند اما واقعیت این است تنها چیزی که به‌صورت حرفه‌ای وجود دارد پول بدون حساب و کتاب است که به بازیکن و مربی و دلال می‌دهند و والسلام!

نودوهفتمین دربی پایتخت امروز عصر در حالی برگزار می‌شود که فوتبال ما هنوز مشق کلاس اول خود را ننوشته و در بسیاری از امور مشکلات اساسی دارد.

در این میان فقط شور و هیجان طرفداران دو تیم ارزشمند است که معمولاً این نود دقیقه را فرصتی برای خالی کردن خود از استرس‌ها و فشارها و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌دانند.

فوتبال نمونه‌ایی از زندگی است که برای ما فوتبال‌دوستان درک این موضوع که در روی زمین انسان‌هایی وجود دارند که به این ورزش علاقه ندارند سخت و باورنکردنی است!

فوتبال نمونه‌ی جذابی از زندگی است که در آن غم، شادی، زشتی، زیبایی، قدرت، ضعف، شکست، پیروزی، خیر، شر، دوستی و دشمنی دیده می‌شود و عواملی همچون قومیت، مذهب، طبقه اجتماعی، نگاه ناسیونالیستی، رنگ‌ و نژاد باعث مرزبندی و تفکیک تیم‌ها و طرفداران‌شان می‌شود.

عدم شایسته‌سالاری و خلاء فرهنگی یکی از پازل‌های گمشده‌ی ورزش حرفه‌ای ماست. کافی است نگاهی به اسامی مدیران باشگاه‌های دو تیم محبوب ایرانی بیاندازیم. به‌نظر می‌رسد آن‌چه این عزیزان را بر روی صندلی ریاست نشانده، داشتن رانت‌های سیاسی بوده و نه ارزش دیگری.

هر چند گز نکرده نباید جر داد و نمی‌توان کارنامه‌ی مدیریتی آنان را با چند کلمه قضاوت کرد اما این عزیزان عمدتاً مدیران هزینه بوده‌اند که با رفتن‌شان فریاد مدیر بعدی بابت سوء مدیریت و افزایش بدهی‌های باشگاه به آسمان رفته است.

پس در این فوتبال که اوج هنر مدیران عاملش ترکاندن بمب و در کردن ترقه است، لیدرهایش شبحی از کلاه مخملی‌های فیلم‌های فارسی‌اند، تبلیغاتش لحاف کلفتی است که هر کسی آن را طرف خودش می‌کشد، دامن بسیاری از داورانش آلوده به رشوه است، دلال‌ها قدرت جابه‌جایی بازیکن و مربی و رئیس را دارند، حرص بی‌خودی بابت برنده یا بازند شدن تیم محبوب‌تان را نخورید.

فوتبال همچون زندگی زیباست. ببینید و از دیدنش لذت ببرید. برد و باختش را زود فراموش کنید و مشتاق رسیدن فصل بعدی باشید.

کیوان ارزاقی

https://www.instagram.com/p/CXDHYMPKHtk/?utm_medium=copy_link
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.