پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چرا والیبال ایران ناکام ماند

زمان ارسال : یکشنبه 10 مرداد 1400
متاسفانه والیبال ایران با آن همه امید و آرزو در آوردگاه عظیم ناکام ماند. ایران که سالهاست حالا در جمع بزرگان و تیم های شناخته شده حضور ذاره و دیگه پدیده نیست و کسی ازش تعجب نمیکنه..
بعد از ولاسکو ایران بطور دائم مربی عوض کرد. کواچ، لوزانو، کولاکوویچ و حالا الکنو.
متاسفانه همه میگن مربی تقصیر کار هست. تاثیر مربی در والیبال آنچنان زیاد نیست و ابزار ها و امکانات مربی چندان زیاد نیست که بتونه کاری بکنه.
در والیبال امروز زدن سرویس با سرعت و ریسک بالا بسیار مهم هست. اما افسوس که بازیکنان ما به شدت در زدن سرویس ضعف دارن و سرویس جهشی و ساده یعنی تقدیم امیتاز به حریف. رقبا به سادگی امتیاز میگیرن و دریافت های خوبی دارن حالا شما سرویس آسون بزنید این یعنی خود کشی..

در والیبال بطور کل نقش قدرتی زن به شدت مهم هست. متاسفانه قدرتی زن های ایران در مواقع حساس به شدت ضعیف هستند و ما کمتر می بینیم که قدرتی ما از 3 دفاع و 2 دفاع بتونه امتیاز بگیره..

و از تمام این ها بدتر مشخصا ایران در تمامی ورزش ها مشکل روحیه داره و ب سرعت وارد بازی احساسی میشع. کافیه یک نگاه ب بازیکن ما بکنید کاملا ناامیدی رو مشاهده می‌کنید و عدم تمرکز.. و این مشکل متاسفانه حلش کاملا سخته

فشار ها روی تیم ملی ایران به شدت زیاد بود و متاسفانه نباید آنقدر به بچه ها فشار می آوردیم. از صدر تا ذیل همه میگفتن این بچه باید برن روی سکو و این واقعا توقع نابجایی بود. المپیک جایی هست که تیم ها باید شخصیت قهرمانی و تجربه سخت ترین لحظات رو داشته باشند ولی ما این خصوصیت رو نداشتیم.

بررسی نقش مربی :
الکنو که مدت زیادی نبود که مربی تیم شدت بود و بازی های لیگ جهانی اولین بازی هاش بود و جوون های زیادی رو به میدون آورد و همین هایی که امروز میگیم باید بازی کنن رو آورد بالا. مربی که کاریزما بالایی داره و وزنه سنگینی هست حضورش روی نیمکت و دیگه نمی‌بینیم که مثلا معروف کنترل تیم رو دست بگیره...

مربی که بارها نشون داده میتونه جریان بازی رو عوض کنه و جرئت داره که بازیکن های بزرگ رو تعویض کنه و در همین بازی امروز دیدیم که اگر پاسور رو عوض نمی‌کرد همین 2 ست رو هم نداشتیم.

شور بختانه ما ایرانی ها یک چیزی یاد گرفتیم که مثلا مربی وقت استراحت نگرفت و یا تعویض نکرد. دوستان نقش مربی در والیبال مثل فوتبال نیست. والیبال آمادگی بازیکن و مهارت شخصی خیلی موثر هست و مربی بیشتر نقشش در قبل بازی هست که تیم رو آماده کنه و بازیکنان خوبی رو شناسایی کنه. که الکنو با مدت کمی که داشت تیم رو خوب بسته بود و شناخت خیلی سریعی کسب کرد نسبت ب توانایی بازیکنان.
باید قبول کرد اگر بازی هر چقدر ادامه پیدا می‌کرد با روحیه و دریافت های ژاپن بازم گیروز میدان بودن..

متاسفانه ایران آدمایی رو داره که به نیمکت تیم ملی سالهاست چشم دوختن. مشخصا مصطفی کارخانه که هر وقت تیم خراب میکنه پیداش میشه و فکر میکنه یا یک تایم اوت تیم حریف کاملا از هم میپاشه و از کل والیبال تایم اوت رو بلده..
نفر بعد استاد بزرگ گزارش ایران مجتشمیان هست که با همون لفظ میگع از تمامی ظرفیت های استفاده نشد و تمامی ظرفیت رو تایم اوت میدونه

بچه های ما متاسفانه آماده نبودن
و بازیکنان جوون هم هنوز به سطح مطلوبی نرسیده بودن و باید این جوانان رو پیشرفت داد و در از قدیمی ها فقط بهترین ها رو نگه داشت..
اگر قرار بشه هر سال یک مربی بیاریم متاسفانه موفق نخواهیم شد. ما بزرگ تر از آمریکا و برزیل نیستیم. اونها بعد هر شکست مربی عوض نکردن

شک نکنید گزینه های بهتر از الکنو بسیار کم هست و جذب این ها ب شدت سخت تر. همین الکنو با قهرمان کی روسیه مربی بزرگی بود ولی بازیکنان ما ظرفیت شون همین بود و بس و مردم توقع بی جا داشتن
تا همین چند وقت پیش همه میگفتن الکنو عالیه و هدیه کرونا ب ایران هست
سالهاست ایران دنبال اناستازی هست ولی نمیاد و پول زیادی میخواد

باید مراقب باشیم بلایی که سر فوتبال اومد و کی‌روش رو مفت از دست دادیم اینبار سر والیبال نیاد
جالبه فوتبال ما هم از ژاپن باخت. وقتی که داور خطا نگرفت و بازیکنان ایران بازی رو رها کردن
اونجا هم گفتن کی‌روش باید بازی هجومی کنه و از این جوک ها حالا شد این...


یاحق
مسی سرور
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.