پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مصاحبه خاویر بورداس با موندو(از مدیران ارشد تیم بارتمئو)

زمان ارسال : یکشنبه 25 آبان 1399
مصاحبه خاویر بورداس با موندو:
▪️بعد از شکست ۸-۲ چقد احساس مسئولیت کردید؟
«ببینید ، وقتی مدیر یک تیم هستی ، وقتی تیم شکست می خورد مورد انتقاد قرار میگیری و وقتی تیم پیروز می شود ، هیچ کس شما رو یادش نمیاد.»

«آنچه والورده قبلاً درباره برخی بازیکنان گفته بود ، متأسفانه ما آنها را اصلاح نکردیم ، می توانستیم بیشتر دخالت کنیم. من هنوز نمی فهمم که چرا والورده به خصوص بعد از یک مسابقه فوق العاده در سوپر کاپ اخراج شد؟ بارسلونا در دوران سرمربیگری او خوب تمرین نمی کنه؟؟ تمرین کردن به آن شکل سبک ارنستو بود. والورده بسیار باهوشه.»

«بعد از شکست مقابل والنسیا در دوران ستین ، برخی که از والورده متنفر بودن گفتند که تغییراتی در تیم مشاهده کردن ، من به آنها گفتم دیوانه شدید. بعد از چند مسابقه که تیم از هزار پاس عبور کرد ، اما هیچ پیشرفتی ندیدم و سپس 8 گل دریافت کردیم! ستین مربی خوبی است ، اما با تیم سازگار نبود و تکرار می کنم ، من بودم والورده را اخراج نمی کردم.»

«متأسفانه همه چیز با فعالیت های آبیدال و گرائو در قطر اتفاق افتاد. من موضوع را نمی دانستم ، سعی کردم کمک کنم ولی متأسفانه حرفایم مورد توجه قرار نگرفت.»

«از تبرئه شدن راسل بسیار خوشحالم ، آنچه برای او اتفاق افتاده شرم آوره. اگر برای ریاست باشگاه نامزد شود ، به راحتی پیروز انتخابات می شود و ما یک رئیس عالی خواهیم داشت.»

▪️چه چیز از اپیدمی کرونا بدتر بود؟
«اینکه راکیتیچ و ویدال آنطور که شایسته آنها بود با بارسا خداحافظی نکردند.»

«وقتی در جریان مذاکرات با دمبله بودیم ، بهم گفتند که امباپه نیز در دسترس است. با بارتومئو صحبت کردم و بهم گفت در این مورد جویا شوم. من با پدر امباپه صحبت کردم و بهم اطمینان داد که کیلیان به رئال مادرید نخواهد رفت. با رئیس موناکو نیز حرف زدم ولی او پاریس را به ما ترجیح داد. اما رابرت فرناندز (مدیر ورزشی سابق بارسا) دمبله را از امباپه بهتر دونست و پپ سگوارا نیز موافقت کرد. امباپه با قیمت 100 میلیون در دسترس باشگاه بود.»

«بله امباپه با 100 میلیون یورو در دسترس کا بود ، اما دمبله را ترجیح دادیم. دلیلشم این بود که دمبله در خدمت تیم است اما امباپه برای خودش بازی می کند. همچنین در آن زمان ما می خواستیم یک وینگر به جای نیمار جایگزین شود نه یک مهاجم!»

«من می خواستم کورتوا را جذب کنیم و در دسترس نیز بود اما زوبیزارتا روی ترشتگن حساب باز کرد. در واقع نزدیک بود که هر دوی آنها را به خدمت بگیریم اما اونزوئه آمد و نام کلودیو براوو را پیشنهاد داد.»

«من با بارتومئو در مورد آلوارو موراتا صحبت کردم و بهم گفت دوست دارم او را جذب کنیم. من به برای خرید او تلاش کردم و می توانست به صورت قرضی نیز به بارسا بپیونده ، اما هیئت مدیره فنی بواتنگ را ترجیح داد.»

«مدیریت جذب هالند رو پیشنهاد داد ، همچنین فران تورس و دنی اولمو با 20 میلیون یورو. من همچنین تیمی فنی متشکل از مونچی ، جوردی کرایف و هانری را به ریاست باشگاه پیشنهاد کردم ، اما پپ سگورا به بارسا آمد...»

▪️با موراتا قرارداد امضا نکردین چون پولی نبود؟
«ما با پیشنهاد کردن گزینه خرید توانستیم قیمت معامله تخفیف دهیم.»

▪️اما موراتا میخواست که بازی کند و نیمکت نشین نباشد.
«خرید او برای آن موقعی بود که سوارز عمل زانوی خود را انجام داد. این دو می توانستند به نوبت برای تیم بازی کنند. ببینید ، سوارز الان با اتلتیکو در نیمه دوم وارد زمین می شود و گله ای ندارد ، چرا این کار را با بارسلونا انجام نمی داد؟»

«از نظر من هر آنچه در استادیوم اتفاق می افتد به عهده هیئت مدیره فنی است. ببینید ما به دلیل گل گودین از روی نقطه کرنر لالیگا را از دست دادیم ، همچنین در دیدار مقابل رم و لیورپول از روی نقطه کرنر گل های شکست رو خوردیم و رئال مادرید از روی نقطه کرنر با گل راموس قهرمان شد. نمیتوان این موضوع را نادیده گرفت.»

«من به داوران و VAR اعتماد دارم ، اما بعد از کرونا همه چیز تغییر کرد و بارسلونا مظلوم واقع شد. ضربه پنالتی راموس در الکلاسیکو را ببینید..»
▪️چرا هالند به بارسا نیامد؟
«چون هیئت مدیره فنی به من گفت او برای بارسلونا مناسب نیست.»

«بله ، من برای نیمار به پاریس سفر کردم. شخصاً رفتم و دوست داشتم که او برگردد. آنقدر این معامله نزدیک به رخ دادن بود که خود نیمار هم فکر می کرد خواهد اومد و همچنین من. اختلاف فقط در مورد پول قرارداد و پدرش بود ، اما پاریس در آخرین ساعات موافقت نکرد. خیلی به بستن قرارداد نزدیک بودیم.»

«پاریس باشگاهی نیست که بازیکن بفروشد. ما سعی کردیم وراتی ، تیاگو سیلوا و مارکینیوش را جذب کنیم ولی پاریس راضی به فروش آنها نبود.»
«بله درسته ، برخی از بازیکنان به خاطر بازگشت نیمار پیشنهاد به تعویق انداختن حقوق خود را کردند! همچنین ، نیمار آماده بود تا پول زیادی را نادیده بگیرد تا برگردد.»

▪️آیا پدر نیمار بر جدایی او از بارسلونا تأثیر داشت؟
«نه ، در واقع پدرش تصمیمات را بر عهده خود نیمار گذاشت. من با پدر نیمار در نیویورک ملاقات کردم و او نمی خواست نیمار از بارسلونا برود!»
«من دلیل خروج نیمار از بارسلونا را می دانم ، او به خودم گفت. اما بهتره بگم نمی‌دونم.»

▪️نیمار به این خاطر رفت چون نمیخواست زیر سایه مسی باشه؟
«اشتباهه ، بله او میخواهد که شماره 1 باشد ، اما می داند مسی چه زمانی متوقف می شود. او آماده شماره 1 شدن به همراه مسی بود.»

▪️میشه دلیل رفتنش رو بگید؟
«نه ، از خودش بپرسید.»
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.