پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

کوچر بیرکار ، ستاره فراموش شده ایران و ایرانی

زمان ارسال : شنبه 23 آذر 1398
کوچر بیرکار نابغه ریاضی ایرانی در بریتانیا که با نام اصلی فریدون درخشانی دانشمند و ریاضیدان مشهور ایرانی در سال ۱۳۶۶ در استان کردستان شهرستان مریوان دیده به دنیا گشود و از همان دوران کودکی علاقه ی زیادی به درس و مدرسه داشت سومین فرزند یک خانوادهٔ شش‌فرزندی است. پدرش چند کلاسی سواد دارد و مادرش هیچ‌گاه تحصیل نکرده‌است و در بزرگسالی تحصیلات عالی خود را در دانشگاه تهران گذاراند و بعدها به بریتانیا رفت.

وی که در حال حاضر استاد دانشگاه کمبریج است دوره کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه تهران سپری کرده است. او پس از دریافت این جایزه خاطره‌ای از زمان حضور خود در ایران تعریف کرد: «در انجمن ریاضی تهران تصاویر برندگان جایزه فیلدز به دیوار آویزان بود. من به این بازیگران دلدادگان نگاه می‌کردم و با خود می‌گفتم آیا روزی می‌رسد که با آن‌ها دیدار کنم؟» و هم اکنون در مورخ ۱۳۹۷/۵/۱۰ موفق به دریافتش شدم .

این مدال ارزشمند مهم‌ترین جایزه در رشته ریاضیات محسوب می‌شود. این جایزه توسط «جان چارلز فیلدز» ریاضی‌دان کانادایی، پایه گذاری شده و هر چهار سال یک بار به ریاضی‌دان جوان کمتر از ۴۰ سال که کار ارزنده‌ای در رشته ریاضی انجام داده اهدا می‌شود.

پرفسور بیرکار به خاطر کارهایش در حوزه هندسه جبری، در شاخه هندسه دوسوگویا معروف است و پیش از این هم برنده جایزه معتبر لورهولم شده است.

او دومین ایرانی است که برنده این جایزه می‌شود. قبل از این هم دانشمند خانوم مریم میرزاخانی برنده مدال فیلدز شده بود.

اما داستان بد ماجرا جایی است که اگه شما به خیابان بروید و به کسی بگویید کوچر بیرکار کیست ؟ کمتر کسی میتواند پاسخ دهد اما برای مثال بگویید دنیا جهانبخت کیست؟ همه او را میشناسند و با تمام توان او و کار هایش را دنبال میکنند.

کوچر بیرکار ستاره فراموش شده ای است که کسی برای او پیام تبریک هم نفرستاد. اما او حق داشت از ایران برود ولی حالا او دیگر حق بازگشت به ایران را ندارد تا ایران و ایرانی نتواند از علم او استفاده کند همان قضیه ای که برای خانوم میرزاخانی - آقای کامران وفا و خیلی های دیگر پیش آمد.

و در آخر تشکر میکنم از کسانی که مطلب رو میخونن و جالبه بدونین (40 درصد یعنی حدود 250 نفر از مسئولان ارشد ناسا ایرانی هستند)

موفق باشین و دلتون خوش
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.