پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

زیبا ترین پارک جهان ، سنترال پارک نیویورک

زمان ارسال : یکشنبه 25 آبان 1399
حتما شما نیز بارها و بارها، شاهد پارکی وسیع و سرسبز در فیلم های هالیوودی بوده اید که بعضا در نمایی کلی نیز نشان داده می شود و وسعت و عظمت آن توجه همگان را به خود جلب می کند. سنترال پارک نیویورک همان پارک مشهور امریکایی است که به طور مداوم در فیلم ها و سریال ها به تصویر کشیده می شود و با دارا بودن مساحتی در حدود 341 کیلومتر مربع، به عنوان بزرگ ترین و پرآوازه ترین فضای سبز کشور امریکا شناخته می شود. سنترال پارک نیویورک نه تنها در میان مردم امریکا، که در میان مردمان دیگر کشورها نیز از محبوبیت بسیاری برخورداراست و بسیاری از گردشگران در آرزوی گشت وگذار در این پارک مشهور امریکایی به سر می برند.

تاریخچه ی سنترال پارک نیویورک
تاریخچه ی ساخت سنترال پارک نیویورک، به سال 1873 باز می گردد و جالب است بدانید که طراحی این پارک در سال 1858 آغاز شده است. طراحان سنترال پارک نیویورک اشخاصی با نام های لاو المستد و کالورت واکس بوده اند. این دو طراح پس از برنده شدن در یک مسابقه ی طراحی، دست یاری داده و شروع به طراحی پارکی وسیع در دل منهتن نمودند و بدین ترتیب بود که سنترال پارک نیویورک در آن سال ها شکل گرفت و پس از طراحی و ساخت، وسعتی در حدود 341 کیلومتر مربع یافت. تعداد بازدید کنندگان سنترال پارک از همان نخستین سال های ساخت و افتتاح بسیار زیاد بوده است و شواهد نشان می دهد که سالانه بالغ بر 25 میلیون نفر، از این باغ دیدن می نمایند.

آلیس در سرزمین عجایب
آلیس در سرزمین عجایب، مجسمه ای برنزی است که تماشای آن نه تنها برای کودکان، که برای بزرگسالان نیز بسیار جالب و هیجان انگیز است و نوستالژی بسیار عمیقی را در درون افراد رقم می زند. در این بخش از پارک، آلیس به همراه دیگر شخصیت های داستان بر روی میزی به شکل قارچ نشسته اند و خاطرات خوش دوران کودگی را برای بازدیدکنندگان تداعی می نمایند.

باغ وحش سنترال پارک نیویورک
از دیگر جاذبه های سنترال پارک نیویورک می توان، به باغ وحش موجود در آن اشاره کرد. این باغ وحش مجموعه ای کامل از حیوانات اهلی و وحشی می باشد و بازدید از این حیوانات، یکی از محبوب ترین تفریحات خانواده ها به همراه فرزندانشان به شمار می آید. این باغ وحش هر روزه، از ساعت 10 صبح تا ساعت 4:30 بعد از ظهر باز است و آماده ی میزبانی از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می باشد.

قلعه ی Belvedere
این قلعه در مرتفع ترین قسمت سنترال پارک نیویورک ساخته شده است و چشم اندازی زیبا و خیره کننده را برای افراد به ارمغان می آورد. این قلعه در سال 1860 احداث شده و افراد بر فراز آن می توانند، تمامی بخش های سنترال پارک را در زیر پاهای خود ببینند و تجربه ای ناب و تکرار نشدنی را به دست آورند.

قایق سواری در سنترال پارک نیویورک
قایق سواری در سنترال پارک نیویورک، یکی از پرطرفدارترین فعالیت های رایج در این پارک است و همواره مورد توجه گردشگران بیشماری قرار می گیرد. افراد با سوار شدن بر قایق ها و گاندولاهای موجود در این پارک می توانند، سفری در میان آب ها را تجربه نموده و از تماشای بخش های مختلف سنترال پارک نیویورک از درون آب لذت ببرند. همچنین این افراد با قایق سواری در دریاچه ی سنترال پارک می توانند، از بو بریج (Bow Bridge) که دومین پل فلزی ساخته شده در امریکا است دیدن نمایند و تصاویری زیبا و منحصر به فرد را در ذهن خود ثبت کنند.

باغ شکسپیر در سنترال پارک نیویورک
از دیگر جاذبه های گردشگری سنترال پارک نیویورک می توان، به باغ شکسپیر که باغی زیبا و منحصر به فرد است اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر گیاهان کاشته شده در این پارک در آثار ویلیام شکسپیر دیده و شنیده می شوند و شخصیت های موجود در داستان ها و نمایشنامه های شکسپیر را در ذهن تداعی می نمایند. برای مثال گفته می شود که درخت توت سفیدی که در این باغ دیده می شود، با قلمه گرفتن از درختی که در سال 1602 و توسط شخص شکسپیر کاشته شده بود، به وجود آمده است.

سنترال پارک نیویورک، همان مستطیل سبز رنگی که در میان برج ها و آسمان خراش های نیویورک به چشم می خورد، در عصر حاضر اهمیتی دوچندان یافته است و ماشینی شدن زندگی ها در عصر جدید، ضرورت وجود چنین پارکی را چند برابر نموده اند. افراد با قدم زدن در بخش های مختلف این پارک، پیک نیک رفتن با اعضای خانواده و گذراندن وقت با دوستان و عزیزانشان می توانند، انرژی دوباره گرفته و با نوازش چشم و روح خود در این پارک، توان ادامه ی زندگی را در خود پرورش دهند.

امیدوارم لذت برده و شاد باشید .

تصاویر بیشتر در نظرات
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.