پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

وحشت برانگیزترین نیرو های ویژه جهان !

زمان ارسال : سه شنبه 4 آذر 1399
نیروی ویژه به چه ارگان یا نیروهایی گفته میشود؟

نیروهای ویژه به واحد نظامی گفته میشود که طی مراحل و آموزش های ویژه نظامی،از آمادگی و توانایی های به خصوص برخوردار میگردند و توانایی انجام ماموریت های خطیر و بسیار حساس را دارا هستند.این افسران بر اساس توانایی های فیزیکی از بین نیروهای عادی دست چین شده و پس از آزمون ها و آموزش ها به خدمت نیروی های ویژه در می آیند.

شماره 1 نیروهای SAS انگلستان
اولین انتخاب از لیست مجموعه Therichest به یکی از برترین و معروف ترین نیروهای جهان اختصاص داد. نیروهای SAS در جریان جنگ جهانی دوم آغاز به کار کردند. S.A.S مخفف سرویس هوایی ویژه Special Air Service واحد نیروهای ویژه ارتش بریتانیا است که در ۱۰ خرداد ۱۳۲۰ خورشیدی تشکیل شد. این نیرو به عنوان یکی از الگو های نیرو های ویژه برای سایر کشور ها تلقی می‌شود. وظایف این نیرو شامل مبارزه با تروریسم, عملیات شناسایی و مبارزه با گروگانگیری است. آموزش های این نیرو بسیار سخت است؛ به عنوان مثال پیاده روی طولانی مدت به تنهایی با آذوقه کم، زنده ماندن در شرایط سخت، بازجویی 36 ساعته، تحمل درد و شکنجه، شنا کردن های طولانی مدت و چتربازی در شرایط غیر عادی از جمله آنها هستند.

شماره 2 نیروهای U.S.M.C نیرو دریایی آمریکا
گردان ویژه تفنگداران دریایی آمریکا از جمله برترین های جهان هستند که به خشونت بالا در کنار استقامت معروف هستند. این نیروها در سال 1962 آغاز به کار کردند و یکی از مهمترین ماموریت های آنها در سال 2011 و با کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده صورت گرفت. آموزش اصلی این نیروها به مدت 1 سال به طول می انجامد و بسیاری از آنها حتی در روزهای نخست از این آموزش حذف می شوند. برخی معتقدند که نیروهای Navy SEALs سخت ترین آموزش های جهان را از نظر فیزیکی خواهند دید. آنها از نظر جسمی یکی از بی نظیر ترین های جهان هستند. در تاریخ ۱ مه (۲ مه به ساعت محلی پاکستان) ۲۰۱۱ میلادی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تیم ششم از یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا طی عملیاتی اسامه بن لادن، بنیان‌گذار و رهبر گروه القاعده و عامل حملات یازده سپتامبر را در یک ویلا در ابیت آباد پاکستان کشته‌اند. بنا به گفته مقامات رسمی ایلات متحده، این عملیات توسط ۲۰-۲۵ سرباز یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تحت فرماندگی ستاد مشترک عملیات ویژه و با همکاری سیا انجام پذیرفت. این نیروها وظیفه حملات دریایی ضربتی، عملیات‌های پنهانی و مخفی در عمق خاک دشمن و قابلیت حملات هم‌زمان را دارند.

شماره 3 نیروهای Shayetet 13 اسرائیل
سومین نیروی خطرناک انتخابی از لیست Therichest، شایتت است. این نیرو با نیروهای دریایی اسرائیل در ارتباط است و یکی از مطرح ترین نیروهای ویژه در جهان است. از آنجایی که اسرائیل همواره در نبرد به سر می برد، نیروهای ویژه آن نیز یکی از پر عملیات ترین نیروهای ویژه در جهان هستند. این نیروها در سال 1948 تاسیس شدند. وظیفه اصلی Shayetet 13 در زمینه های مبارزه با تروریسم، جمع آوری اطلاعات پیش از حمله و انجام زیرساخت های درگیری است. این نیروها به مدت 20 ماه در یک دوره آموزشی شرکت می کنند و جنگ زیر آب، تخریب، چتربازی، رهایی گروگان، عملیات در تاریکی شب و تاریکی مطلق، درگیری با سلاح سرد و …را آموزش می بینند. حمله به یک کشتی و تصرف آن از جمله آموزش های آنها است. این نیروها پس از حمله به المپیک 1972 به ردیابی مسئولان این حمله پرداخته و آنها را از بین بردند.

شماره 4 نیروهای Alpha Group روسیه
نیروهای آلفا در کشور روسیه فعال هستند. تاسیس آنها به اواسط دهه 1970 باز می گردد؛ این نیروها پس از هجوم به کاخ ریاست جمهوری افغانستان به شهرت رسیدند. پس از این کشتار آنها در سال 1985 به یک گروه در بیروت حمله کرده و سعی در نجات دیپلمات های شوروی داشتند. برخی منابع از حمله این نیروها به بستگان گروگان گیرها اشاره کرده اند. این نیروها در جریان عملیات هایی مانند تئاتر مسکو در سال 2002 و مدرسه بسلان در سال 2004 حضور داشتند. هدف اصلی این نیروها در آزاد سازی گروگان، عملیات های خارج از کشور، مبارزه با باند های مافیایی بزرگ، مبارزه با پولشویی و… است.

شماره 5 نیروهای Delta Force آمریکا
نیروی دلتا، یک یگان ضد تروریسم در ارتش ایالات متحده است که زیر نظر فرماندهی مشترک عملیات ویژه (JSOC) قرار دارد. نیروی دلتا در سال ۱۹۷۷ ایجاد شد. اعضای نیروی دلتا مهارت‌های ویژه در زمینه ضد شورش، تاکتیک‌های یگان کوچک و تکنیک‌های گوناگون نفوذ دارند. آموزش اولیه این نیروها توسط نیروهای ویژه هوابرد انگلیس انجام شد و از آن پس این نیرو کار خود را به طور مستقل آغاز کرد. این نیروها در نبردهای بسیاری شرکت کرده و دارای تجارب بسیاری هستند. از جمله آنها می توان به گروگانگیری در خطوط هوایی خاورمیانه – کویت، نهدام گروهی از کمونیست‌ها در ویتنام، رهایی گروهی از گروگان‌های آمریکایی که در پاناما اسیر شده بودند، انهدام کامل یک سایت موشکی و مرکز راداری در شمال عراق و ترور یکی از سران القاعده به نام محمد فرح در موگادیشو. این نیروها هم اینک در عراق و افغانستان مشغول به خدمت هستند. حداقل سن ورود به نیروهای دلتا فورس 21 سال است و آنها در مرحله آموزش قرار می گیرند. این دوره آموزشی 6 ماه به طول می انجامد و جالب است بدانید که از بسیاری از عملیات های این نیرو اطلاعات چندانی در دست نبوده و برخی از آنها کاملا مخفیانه است.

شاد باشید .
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.