پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ربط قرارداد CVC به عدم تمدید ناگهانی مسی

زمان ارسال : یکشنبه 17 مرداد 1400
در حالی که همه ی هواداران اخساساتی شده اند و اخبار گاهی بر ضد لاپورتا و گاهی بر ضد لالیگا هست ، بهتر ببینیم ربطی بین قرارداد پیشنهادی لالیگا و تمدید مسی چیست.

==> قرارداد CVC چیست؟

"لالیگا به تازگی یک قرارداد با شرکت CVC اسپانیا بسته است. بر اساس این قرارداد قرار بود که باشگاه های لالیگا 2460 میلیون یورو دریافت کنند و این مبلغ را در مدت 40 سال بدون هیچ سودی برگردانند."

==> آیا واقعا قرار بوده این پول بدون سود بازگردانده شود؟! آن هم بعد از 40 سااال؟

"در ظاهر سازی این قرارداد ، گفته اند که باشگاه ها بدون سود پول را بر میگردانند اما این یعنی احمق فرض کردن تمام باشگاه ها و تمام مردم دنیا. توافق میان CVC و لالیگا به این شکل است که 2667 میلیون یورو پرداخت می شود که 2460 میلیون یورو از این مبلغ در اختیار باشگاه ها قرار می گیرد. در ازایش شرکت سی وی سی 11 درصد از درآمدهای لالیگا به جز حق پخش (اسپانسرها، مجوزها، تکنولوژی) و 10.95 درصد از درآمدهای پخش تلویزیونی در 50 سال آینده را تصاحب می کند."


==> چرا باشگاه ها از جمله رئال مادرید به شدت با این قرارداد مخالفت می کنند؟

"با ادامه روند درآمدزایی کنونی، در پنجاه سال آینده سالانه 1800 میلیون یورو درآمد حق پخش تلویزیونی باشگاه ها می رسد که بدین ترتیب شرکت سی وی سی می تواند 9855 میلیون یورو در پنجاه سال درآمدزایی کند.

رئال معتقد است که سی وی سی امیدوار است که با این قرارداد سالی 20 درصد سود دریافت کند در حالی که نرخ سود بانکی برای چنین قراردادهایی دو درصد است. "


==> در حال حاضر بین باشگاه های لالیگا و تباس جنگ سختی در جریان هست و حتی اگر بارسلونا این قرارداد را قبول میکرد معلوم نبود که در نهایت دیگر باشگاه ها نتوانند جلو این قرارداد با بگیرند.

==> هنوز مفاد این قرارداد رسما فاش نشده اما رئیس لالیگا تباس در توئیتر خظاب به لاپورتا نوشت:

"سلام لاپورتا تو همین چند ساعت پیش متوجه شدی که CVC هیچ تاثیری روی حق پخش باشگاه ندارد و این را بهت ثابت کردم ، میشد با قبول این به راحتی قرارداد مسی را ثبت کرد. پس به هواداران دروغ نگو من چند ساعت پیش در صحبت هایمان این را بهت ثابت کردم."

==> متاسفانه لاپورتا امید زیادی به فروش برخی بازیکن ها همچنین کاهش دستمزد افرادی بود. همه این کارها بعضی ممکن و بعضی ناممکن بود اما در نهایت وزنه های سنگین در دریافت حقوق نه حقوق خود را کاهش دادند و نه از باشگاه خارج شدند. و حتی باشگاه در ثبت قرارداد های جدید هم مشکل دارد.


به چند دلیل با ایده اینکه لاپورتا عمدا با مسی تمدید نکرد، مخالفم:
- حضور مسی در باشگاه هزینه حقوق اون را تامین میکند حتی با 50% کاهش دستمزد.
- از نظر فنی مسی وزنه بسیار سنگینی در تیم بود.
- حتی با قبول کردن پروژه CVC ، عملی شدن این قرارداد قطعی نیست و در حال حاضر باشگاه رئال مادرید در حال شکایت از لالیگا می باشد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.