پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

✌️ویژه: بررسی عملکرد پپ در سیتی؛ خوب یا بد؟!

زمان ارسال : چهارشنبه 26 آذر 1399
♣️ در 1 فوریه 2016 رسما اعلام شد که پپ گواردیولا سرمربی وقت بایرن مونیخ فصل بعد مربی منچسترسیتی خواهد بود و به این ترتیب ماجراجویی پپ در انگلیس آغاز شد.

♦️او در فصل اول بازیکنانی همچون استرلینگ، دی بروین، سیلوا، آگوئرو و کمپانی را در تیم داشت با این حال حدود 220 ملیون یورو برای جذب بازیکنان مدنظر خود هزینه کرد تا نشان دهد قصد ساختن یک سیتی متفاوت را دارد. او سانه، ژسوس، براوو، بونی، نولیتو، گوندوگان ، زینچنکو و استونز را برای تقویت تیم خود در فصل اول حضورش در سیتی جذب کرد.
پپ در فصل اول در لیگ جزیره با 78 امتیاز پست سر چلسی و تاتنهام قرار گرفت و سوم شد. در جام حذفی انگلیس نیز در مرحله نیمه نهایی با شکست در مقابل آرسنال حذف شد و از این جام کنار رفت. پپ از جام اتحادیه هم زود کنار رفت و حذف شد. سیتی در لیگ قهرمانان با صعود از گروه خود در جمع 16 تیم برتر قرار گرفت و در مرحله 1/8 به مصاف موناکو رفت. در دور رفت سیتی با نتیجه 5 3 برنده شد و اما در دور برگشت با باخت 3 1 شاگردان پپ، موناکو موفق به حذف سیتی شد.
به این ترتیب سیتی در اولین سال حضور پپ موفق به کسب جام نشد.

♦️در فصل دوم پپ خرج سنگین تری بر دوش مالکان عرب زبان سیتی گذاشت. در فصل 2017-2018 سیتی برای جذب ادرسون، لاپورت، برناردو سیلوا، مندی، دنیلو و واکر حدود 300 ملیون یورو هزینه کرد تا بدنه تیم پپ قوی تر از همیشه باشد.
پپ کم‌کم تفکرات خودش را در تیم جا انداخت و با هماهنگ شدن بازیکنان خریداری شده تیم به یک ثبات عالی در لیگ جزیره رسید و با شکستن انواع و اقسام رکوردها و کسب صد امتیاز مقتدرانه قهرمان لیگ جزیره شد. در جام اتحادیه نیز پپ موفق عمل کرد و قهرمان شد اما در جام‌حذفی حذف شد. در لیگ قهرمانان هم طبق معمول از گروه خود صعود کردند و در مرحله 1/4 به سد لیورپول برخورد کردند و باز هم حذف شدند و پپ برای دومین سال متوالی از حضور در نیمه نهایی چمپیونزلیگ باز ماند.البته حرف و حدیث های زیادی در مورد داوری آن مسابقه وجود دارد...
در این فصل پپ با دو جام کار خود را به پایان برد.

♦️در فصل سوم پپ بالاخره اجازه نفس کشیدن به مالکان سیتی را داد و دیگر خرج آنچنانی نکرد و تنها خرید بزرگش ریاض محرز بود که با حدود 70 ملیون به سیتی پیوست.
پپ این فصل را با قهرمانی در جام خیریه آغاز کرد و در یک رقابت نفسگیر با یورگن کلوپ باز هم توانست قهرمان لیگ شود و دبل کند. در این فصل پپ همه جام های داخلی را جارو کرد و به هیچ تیمی در انگلیس اجازه جولان نداد. و اما باز هم چمپیونز لیگ، پپ این بار به یک تیم انگلیسی دیگر در مرحله 1/4 برخورد کرد و باز هم در یک رقابت نزدیک حذف شد. تاتنهام با درخشش سون توانست تیم پپ را حذف کند.
در این فصل پپ با کسب 4 جام داخلی عملکرد بسیار خوبی داشت.

♦️و اما فصل چهارم، فصلی که خیلی‌ها تصور میکردند در صورت عدم نتیجه گیری پپ در چمپیونزلیگ او دیگر در سیتی جایی نخواهد داشت اما اینگونه نشد.
پپ این فصل هم ترک عادت نکرد و باز هم خرج نسبتا سنگینی روی دست مسئولان سیتی گذاشت. در این فصل رودری و کانسلو به جمع شاگردان پپ اضافه شدند که جذب این دو حدود 150 ملیون هزینه داشت.
پپ در انگلیس به قله رسیده بود و جامی نبود که کسب نکرده باشد.
در این فصل همه انتظار عملکرد درخشان پپ در چمپیونز لیگ را داشتند چون تیم کاملی در اختیار داشت و در رقابت های داخلی هم به آنچه که میخواستند رسیدند.
این فصل هم برای پپ با جام آغاز شد و سیتی موفق به کسب جام خیریه یا همان سوپر جام انگلیس شد. در لیگ مطابق انتظار در همان ابتدا رقابت را به لیورپول تشنه و آماده باختند. در جام حذفی برای بار سوم در دوران حضورش در سیتی حذف شد و جام اتحادیه را برای بار سوم کسب کرد. نوبت به لیگ قهرمانان می‌رسد، سیتی با حذف سفیدپوشان مادریدی خود را مدعی نشان دادند و در مرحله بعد به لیون برخورد کردند در جایی که همه انتظار داشتند سیتی یک صعود راحت به نیمه نهایی داشته باشد اما لیون توانست سیتی را حذف کند و برای چهارمین سال متوالی سیتی به نیمه نهایی نرسید❌
در کنفرانس خبری بعد از بازی با لیون پپ با یک سوال چالش برانگیز مواجه شد و آن هم این بود که: همه می‌گویند پپ موفقیتش در چمپیونزلیگ را مدیون ژاوی، اینیستا و مسی است آیا این درست است؟ پپ بدون درنگ این جمله را تایید کرد و گفت بله در بارسا بازیکنان بزرگی داشتم و خوش شانس بودم، دلیل موفقیتم آنها بودند!
این فصل را هم پپ با 2 جام به پایان رساند و همچنان سرمربی سیتی ماند.

♦️فصل پنجم هم پپ طبق معمول با بازیکن گرانقیمت جذب کرد. در فصلی که تیم هایی همچون لیورپول و رئال مادرید و بارسلونا بخاطر بحران کرونا موفق به تقویت تیم خود نشدند اما سیتی روال معمول خود را حفظ کرد و برای جذب آکه، دیاز و تورس حدود 170 ملیون هزینه کرد تا پپ آب در دلش تکان نخورد!
تا اینجای فصل نیز سیتی در لیگ عملکرد خوبی نداشته و از 12 بازی تنها 20 امتیاز کسب کرده و باید دید در ادامه چگونه پیش می‌رود.

⬅️در مجموع برای پپ تا اینجا حدود 850 ملیون یورو بازیکن جذب شده که رقم سرسام آوری هست و در مقابل پپ توانسته 8 جام برای منچستر سیتی به ارمغان بیاورد یعنی سیتی برای هر جام حدود 105 ملیون یورو هزینه کرده است و البته هنوز آنها در لیگ قهرمانان راه به جایی نبرده اند. با این حال آنها به سرمربی خود اعتماد کامل دارند و قرارداد او را تا سال 2023 تمدید کردند. ضمنا سیتی در دوران پپ حدود 200 ملیون یورو فروش هم داشته است و مهم ترین مهره ای که از تیم پپ جدا شد سانه بود و سیتی بلافاصله فران تورس را برای جانشینی او جذب کرد.

◀️باید دید پپ در ادامه چه روندی را در پیش میگیرد. او به تازگی به رکورد 700 بازی به عنوان مربی رسیده است و عنوان کرده است که میخواهد 700 بازی دیگر نیز مربی گری کند. باید ببینیم او در ادامه چه افتخاراتی کسب میکند.

⚠️ منبع تمامی آمار سایت ترنسفرمارکت هست.

ممنون از اینکه وقت گذاشتید❤️
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.