پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

واقعیت های جالبی که نظر شما را در مورد جنگ جهانی تغییر می دهد (پارت ۲)

زمان ارسال : سه شنبه 20 مهر 1400
اینم از پارت ۲ و آخر؛ هرکی پارت ۱ رو ندیده لینکش توی منبع هست

عکس پست: ملکه الیزابت توی جنگ جهانی:/

⭕️ ۱۳- ملکه الیزابت در دوران جنگ جهانی دوم به عنوان راننده و مکانیک خدمت می کرد
در دورانی که ملکه الیزابت هنوز لقب پرنسس الیزابت را یدک می کشید، ارشدترین دختر شاه جرج ششم و ملکه آینده، در کمک به دولت بریتانیا در دوران نبردهای جنگ جهانی دوم مشارکت داشت. در حالی که الیزابت در سال ۱۹۴۴ هجده ساله شده بود، پادشاه به این نتیجه رسید که آموزش او به عنوان پرنسس مهم تر از خدمت کردنش در کنار دیگر مردم کشور است. اما ملکه برنامه های دیگری داشت و خود را متعهد به تعمیر موتور خودروها و دیگر فعالیت های کمک کننده به نیروهای بریتانیایی می دانست.

⭕️ ۱۴- قطار شخصی هیتلر «آمریکا» نام داشت
آدولف هیتلر اغلب با قطار ویژه شخصی خود که Fuhrersonderzug نام داشت سفر می کرد و یک مرکز فرماندهی سیار به شمار می آمد. این قطار به یک واگن سالن کنفرانس، واگن اسکورت، واگن غذاخوری، دو واگن برای خواب و واگن های متعدد دیگری تجهیز شده بود. نکته جالب دیگر که کد رمز این قطار «آمریکا» (Amerika) بود که در نهایت در سال ۱۹۴۳ به Brandenburg تغییر داده شد.

⭕️ ۱۶- هیتلر ۸۴ ژنرال خود را اعدام کرد
هیتلر نسبت به فرماندهان نظامی خو نیز بسیار بیرحم و سختگیر بود و در طول جنگ، دستکم ۸۴ ژنرال خودی را اعدام کرد. بیشتر این اعدام ها به اتهام دسیسه چینی و تلاش آن ها برای قتل هیتلر صورت گرفت که مشهورترین آن ها حادثه بمب گذاری ۲۰ جولای بود.

⭕️ ۱۷- یک سرباز به تنهایی مقابل ۱۰۰ سرباز ژاپنی ایستاد
جان آر مک کینی در فیلیپین بود که گروهی از نیروهای ژاپنی در می ۱۹۴۵ به محل استقرار او حمله کردند. بیش از ۳۶ دقیقه، او با تکیه به توانایی های خود و یک اسحله ام یک و در ادامه نبرد تن به تن، توانست با آ ها مقابله کرده و در جریان دو دور درگیری، ۳۸ نفر از آن ها را به قتل برساند. او در جریان این درگیری ها بخشی از گوش خود را از دست داد اما در نهایت مدال شجاعت دریافت کرد.

⭕️ ۱۸- هیتلر از استفاده از سلاح های بیولوژیکی در میدان نبرد خودداری کرد
اگر چه دانشمندان نازی تلاش های بسیاری در زمینه نظامی سازی بیماری های حصبه و وبا انجام داده بودند، هیتلر از استفاده از سلاح های بیولوژیکی در میدان نبرد امتناع می کرد که بسیاری این تصمیم را نتیجه تجربیات خود او در زمینه سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی در دوران جنگ جهانی اول می دانستند. با این وجود، نازی ها قصد داشتند از سوسک های سیب زمینی برای نابود کردن مزارع بریتانیا و ایجاد قحطی در این کشور استفاده کنند. اما دانشمندان نازی در نهایت دریافتند که دستکم به ۴۰ میلیون سوسک نیاز دارند تا بتوانند در این زمینه تاثیرگذار باشند و علیرغم اینکه میلیون ها سوسک تولید کرده بودند اما جنگ پایان یافت و آن ها به هدف خود نرسیدند.

✔︎ بقیش توی قدیمی ترین یا محبوب ترین کامنت ها

لایک هم کنید چیز خوبیه
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.