پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

درآمد ملکه انگلیس چقدره و منبع درآمدش از کجاست؟

زمان ارسال : سه شنبه 20 مهر 1400
میزان تمام ثروت خالص خاندان سلطنتی انگلیس را سخت می شود تخمین زد اما یک چیز قطعی است؛ اینکه آن ها کم ثروت ندارند. گرچه بخشی از هزینه های خاندان سلطنتی از جیب مالیات دهندگان بریتانیایی تأمین می شود، اما سیستم درآمدزایی آن ها درواقع بسیار پیچیده تر است و از منابع مختلفی تشکیل شده که هر کدام قوانین مخصوص به خود را دارند.

⭕️ هزینه ی خاندان سلطنتی انگلیس از کجا تأمین می شود؟

هزینه ی خاندان سلطنتی از چندین منبع مختلف تأمین می شود؛ برخی از آن ها عمومی هستند و برخی دیگر شخصی. اما مهم ترین آن ها Sovereign Grant و Privy Purse است.

Sovereign Grant درآمد حاصل از املاک سلطنتی است.

در وبسایت خاندان سلطنتی در توضیح املاک سلطنتی نوشته شده این املاک به فرمانروای حال حاضر بریتانیا تعلق دارند یعنی فرمانروا طی دوران سلطنت خود به خاطر در اختیار داشتن حکومت، مالک آن ها است. این املاک اما جزء اموال خصوصی فرمانروا نیستند و او نه امکان فروش آن ها را دارد و نه امکان درآمدزایی از آن ها را برای خود.

در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۰، املاک سلطنتی ۵۱۴ میلیون پوند درآمد و بیش از ۳۴۹ میلیون پوند سود داشت.

۲۵ درصد از درآمد املاک سلطنتی به خاندان سلطنتی انگلیس تعلق می گیرد. ۷۵ درصد باقیمانده نیز به حساب خزانه ی انگلیس واریز می شود.

مبلغ آخرین Sovereign Grant تعلق گرفته به خاندان سلطنتی چیزی نزدیک به ۸۸ میلیون پوند بود که از آن تنها برای هزینه های رسمی استفاده می شود، از جمله حقوق کارکنان، حفاظت، سفر، رویدادهای رسمی و دیگر فعالیت های مرتبط با رسیدگی به محل زندگی خاندان سلطنتی.

هزینه های شخصی ملکه و دیگر اعضای خاندان سلطنتی از طریق مستمری دیگری به نام Privy Purse تأمین می شود که پول آن از دوکی لنکستر می آید.

دوکی لنکستر مجموعه ای از زمین ها، املاک تجاری و کشاورزی و دیگر دارایی هایی است که نسل اندر نسل به خاندان سلطنتی تعلق داشته است.

Privy Purse هزینه هایی را تأمین می کند که Sovereign Grant آن ها را پوشش نمی دهد.

در سال مالی اخیر، دوکی لنکستر نزدیک به ۲۲ میلیون پوند سود داشت.

ملکه انگلیس هم دارایی های شخصی بسیار ارزشمندی دارد.

او صاحب املاک سندرینگهام و بالمورال است و مجموعه ی شخصی بزرگی از آثار هنری و جواهرات دارد که از فرمانروایان قبلی انگلیس به او ارث رسیده است.

ارزش کلی دارایی های شخصی ملکه به قدری زیاد است که تخمین میزان کلی ثروت خالص او را دشوار می کند.

دیگر اعضای خاندان سلطنتی هم منبع درآمد شخصی خود را دارند.

پرنس چارلز، ولیعهد انگلیس، هر ساله مبلغی از دوکی کورنوال دریافت می کند. در سال ۲۰۱۹ او ۲۱/۶ میلیون پوند از این طریق کسب درآمد کرد.

این ثروت به او تعلق می گیرد و به پرنس ویلیام و فرزندان او به ارث می رسد. پرنس هری و همسرش، مگان مارکل، به دلیل اینکه پس از کناره گیری از خاندان سلطنتی تصمیم گرفتند استقلال مالی داشته باشند، پولی از پرنس چارلز دریافت نمی کنند.

آن دسته از اعضای خاندان سلطنتی که به طور تمام وقت برای سلطنت انگلیس کار می کنند یعنی ملکه، دوک و دوشس کمبریج و ارل و کنتس وسکس، اجازه ندارند از منبعی جز منابع اصلی کسب درآمد کنند.

لایک هم کنید چیز خوبیه
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.