پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

۷ مکان ممنوعه در جهان

زمان ارسال : چهارشنبه 16 شهریور 1401
1.جزیره سورتسی:

جزیره سورتسی اولین مکانی است که در این لیست با آن آشنا خواهیم شد، این جزیره یکی از میراث‌های جهانی یونسکو محسوب می‌شود که در جنوب ایسلند قرار دارد.

این جزیره توسط آتشفشان در دهه 1960 که زیر دریا اتفاق افتاد در سواحل ایسلند پدید آمد، دانشمندان از این جزیره برای تحقیقات خود درباره اکوسیستم‌ها استفاده می‌کنند؛ به جز دانشمندان در این مکان 89 گونه پرنده، یک گیاه گوجه‌فرنگی، کپک‌ها و قارچ‌ها وجود دارند.

این منطقه به دلیل علمی بودن ممنوعه شده و به جز دانشمندان بزرگ هیچ فرد دیگری اجازه ورود به این جزیره را ندارد و به یک از مکان‌های ممنوعه دنیا تبدیل شده است.



2.جزیره مارها:

جزیره مارها یکی از مناطق خطرناک که در سواحل برزیل قرار دارد، این جزیره دارای گونه بسیار خطرناک و کوشنده مارها است از جمله سرنیزه طلایی که گونه بسیار خطرناکی می‌باشد.


با تحقیقاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که در هر یک مترمربع 5 مار وجود دارد و کل این جزیره 43 هکتار می‌باشد، براین‌اساس تعداد بسیار زیادی از مارها در این منطقه قرار دارند.

مارهای که در این جزیره وجود دارند به‌قدری خطرناک هستند که مردم حق ورود به این جزیره را ندارند و یک مکان کاملاً ممنوعه‌ای است، مارهای افعی که در این منطقه قرار دارند پرندگانی را که به آنجا می‌روند را می‌خورند، تنها برخی از دانشمندانی که بر روی گونه‌های مارها تحقیقات می‌کنند حق دارند وارد شوند این کار باید با اجازه دولت و به همراه پزشک اتفاق بی افتد.



3.منطقه 51:

یکی دیگر از مناطق ممنوعه جهان این مکان بسیار پراهمیت آمریکا است، در منطقه 51 اطلاعات فوق‌سری تست بمب‌های نظامی و هواپیماهای آمریکا و اطلاعات فضایی است.

دولت تا سال 2013 به وجود این مکان امتناع می‌کرد، اما آن‌ها بالاخره اعتراف کردند که یک مکان آزمایش پرواز در صحرای نوادا وجود دارد؛ ورود به این منطقه ممنوع است و نمی‌توان وارد آن شد.



4.انبار مخفی کوکاکولا:

در شرکت بزرگ کوکاکولا یک انبار بسیار امنیتی وجود دارد که تنها چند نفر از مدیران بسیار معتبر و با اعتماد شرکت حق دارند وارد آن شوند، با اطلاعتی که به‌دست‌آمده این انبار برای نگهداری اطلاعات و فرمول‌های نوشیدنی بدون الکل کوکاکولا است که یکی از پرطرف‌دارترین نوشیدنی‌های گازدار جهان را به تولید می‌رساند.

به جز افراد مطمئن شرکت که آن‌ها مدیران هستند هیچ فردی وارد این بخش از شرکت نشده است و از امنیت بالایی این انبار برخوردار است.



5.غار لاسکو:

غار لاسکو یکی دیگر از سرزمین‌های ممنوعه دنیا است، در این غار زیبا آثار انسان‌های اولیه وجود دارد که به دلیل بازدم انسان‌‌های این آثار در حال نابودشدن قرار گرفتند که دولت فرانسه به دلیل جلوگیری از این آسیب‌ها ورود انسان‌ها را به داخل غار ممنوع کرد.

غار لاسکو در سال 1940 کشف شد، نقاشی‌های که از انسان‌های اولیه در این غار وجود دارد به 15000 تا 17000 سال قبل بر می‌گردد، در سال 1948 برای بازدید آماده شد و بعد از 15 سال برای همیشه بسته شد.



6.خزانه جهانی بذر سوالبارد:

این خزانه در 100 کیلومتری قطب شمال در جزیره‌ای دورافتاده سوالبارد نروژ قرار گرفته است، این خزانه از گیاهان بسیاری از جمله بادمجان، کاهو، سیب‌زمینی، ذرت و... به طور کامل نگهداری می‌کند.

درجه هوا در این خزانه زیر صفر است و به همین دلیل می‌توان 1700 سال گندم را در آن ذخیره کرد، این انبار یک منطقه ممنوعه است که تنها مردم به‌صورت آنلاین حق بازدید دارند و تعداد اندکی اجازه ورود به داخل این انبار را دارند.



7.اتاق 39 کره شمالی:

اتاق 39 کره شمالی یکی دیگر از مکان‌های ممنوعه دنیا است که در لیست ۷ مکان ممنوعه جهان قرار گرفته است، درباره این مکان نظریه‌های بسیاری وجود دارد برخی معتقدند که کیم جونگ یون تمام تصمیمات مهم را در این اتاق می‌گیرد و برخی دیگر می‌گویند این اتاق برای پول‌شویی و فساد طراحی شده است؛ اما نظریه ثابت شده‌ای وجود ندارد.

اما بیشترین احتمالی که وجود دارد این اتاق یک بازار سیاه است و در آن کارهای غیرقانونی مانند جعل، تولید دارو، کلاهبرداری بیمه و... انجام می‌شود، باید منتظر ماند تا حقیقت فاش شود و تمام این موارد که ذکر شد تنها حدس و گمان هستند که مردم می‌گویند.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.