پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تاکتیک های بایرن هانسی فیلیک . مقدمه و قسمت اول

زمان ارسال : سه شنبه 21 مرداد 1399
پس از اخراج نیکو کواچ از سرمربی گری باواریایی ها دستیار او هانسی فیلیک جایگزین موقت این سرمربی اعلام شد . پس از مشاهده بهبود روند تیم بایرن زیر نظر فیلیک ، قرارداد وی تاسال ۲۰۲۳ تمدید شد .
تیم بایرن زیر نظر کواچ ۲.۶۷ گل در هر بازی به ثمر رسانده بود و پس از آمدن فیلیک این عدد به میانگین ۳.۱۹ گل در هر بازی ارتقا یافت ؛ همچنین گلهای دریافتی بایرن از میانگین ۱.۴۸ به ۰.۸۵ در هر بازی کاهش بافت تا این سرمربی اهمیت نقش فنی و تاکتیکی را به خوبی آشکار سازد. در چندین مطلب آینده قصد داریم تا تاکتیک های اصلی بایرن را بررسی کنیم

سیستم بازی و ترکیب اولیه
بایرن معمولا با چینش۴۲۳۱ کار میکند که در عکس ۱ لاین آپ (ترکیب اولیه ) این تیم مقابل چلسی در لیگ قهرمانان قابل مشاهده است که تیم اصلی فیلیک نیز محسوب میشود .
در خط دفاعی آنها جروم بواتنگ و داوید آلابا به عنوان دفاع وسط و آلفونسو دیویس به همراه بنجامین پاوارد در کناره ها حضور دارند ( پاوارد به بازی مقابل بارسلونا نخواهد رسید) . کمی جلوتر دو هافبک محور اصلی تیم را تشکیل میدهند که معمولا شاهد حضور آلکانترا و کیمیچ در این خط هستیم ، گورتزگا دیگر بازیکنی است که در این میانه به کار گرفته میشود . برای پست بازی ساز و دقیقا پشت سر رابرت لواندوفسکی ، فیلیک ترجیح میدهد از توماس مولر بهره بگیرد و در حالت تهاجمی گنبری و کومان وینگر های این تیم هستند .

پیشروی تا میانه زمین
هنگامی که بایرن مالکیت توپ را در اختیار دارد فولبک های تیم جلوتر می آیند و در کناره های زمین عرض مناسبی به ترکیب بایرن خواهند داد (همچنین تنظیم میزان فشردگی عرضی تیم بر عهده این دو بازیکن خواهد بود نه وینگر ها !!!). در این حالت وینگر های این تیم آلمانی به سمت مرکز تمایل پیدا میکنند و در اطراف لواندوفسکی قرار میگیرند . فولبک سمت چپ (دیویس با شماره۱۹ ) معمولا در سطحی بالاتر و جلوتر از همتای خود در سمت راست (پاوارد با شماره ۵ ) بازی میکند که نشان از ناقرینه بودن فرم هجومی بایرن میدهد( البته احتمالا اودریوزولا در این نقش مقابل بارسلونا ظاهر خواهد شد ) همانطور که در تصویر شماره ۲ مشخص است .
۲ هافبک میانی این تیم معمولا نقش های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند ؛ در مواردی (که بستگی به چینش حریف دارد ) کیمیچ (شماره ۳۲) میان دو دفاع وسط تیم جایگیری میکند در حالی که گورتزگا (یا آلکانترا) در میانه زمین باقی میماند . در سایر بازی ها هر دو هافبک در میانه زمین باقی خواهند ماند ، برخلاف این تغییرات برنامه کلی برای نفوذ به سمت دروازه حریف از طریق میانه زمین دست نخورده باقی میماند ( در هر صورت وظیفه انتقال توپ به خط حمله برعهده هافبک های میانی خواهد بود و معمولا فولبک ها بدون حمل توپ به خط حمله اضافه میشوند ) برای درک‌بهتر این موضوع به تصویر شماره ۲ و نقش گورتزگا در انتقال توپ به کمک پاسهای عرضی و عمقی در فضای میانی توجه کنید .

پیشروی پس از انتقال توپ به خط هافبک به چند شکل مختلف انجام میشود .
همانطور که قبلا اشاره شد انها با ۲ یا ۳ دفاع میانی پیشروی خود را شروع میکنند و به محض آنکه وارد زمین حریف شدند ، فولبک های آنها تا یک سوم زمین حریف به جلو میروند که این باعث شکل گیری خط حمله ۵ نفره باواریایی ها میشود (پاوارد ،گنبری، لواندوفسکی، کومان و دیویس) . در نتیجه تیم حریف معمولا در عمق زمین خودی گرفتار دفاع کردن خواهد شد .نکته مهم حرکت آزادانه مولر در پشت یا حتی بین این خط حمله است زیرا با مشغول شدن حریف در یارگیری خط حمله ۵ نفره بایرن ، معمولا تیم حریف بازیکنی برای کنترل مولر نخواهد داشت . پس تا اینجا مشخص شد ترکیب هجومی بایرن یکی از دو حالت ۲۳۵ یا ۳۲۵ خواهد بود . در مطلبهای بعد راجب تاکتیک چرخش توپ در میانه زمین بحث خواهیم کرد .
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.