پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نگاهی به عملکرد و آمار ژاوی / زیدان ( چرا مهندس کاتالان هافبک بهتریست ؟ )

زمان ارسال : جمعه 4 بهمن 1398
با سلام .
کاربر جدید نیستم قبلا به دلیل کل کل با یه کاربر مسی ستیز ، مسدود شده بودم .
در این پست قصد دارم نگاهی بندازم به عملکرد مهندس بارسلونا و اینکه چرا میگوییم ژاوی به فوتبال مدرن رنگ تازه ای بخشیده ؟
جام ملی :
ژاوی : قهرمانی 2 یورو و 1 جام جهانی
زیدان : قهرمانی 1 جام جهانی و یورو
البته مطمئنا تعداد جام هیچگاه ملاک برتری بازیکنان نیست ، زیدان رهبر و کاپیتان تیم ملی فرانسه بود ولی ژاوی مهندس و مهرهِ کلیدی سبک تیکی تاکا ؛ ژاوی بازیکن تاثیرگذار و موثری در هر سه جام مذکور به شمار میرفت که نبودش واقعا دست اسپانیا را در پوست گردو قرار میداد .
شاید به نظر برسد ژاوی خوش شانس بوده که در کنار بازیکنان بزرگی قرار گرفته ولی زیدان هم در تیم ملی هانری ، ویرا ، تورام و دسای که ستارگان شناخته شده آن زمان بودند را همراه خود داشت پس این دلیلی منطقی به شمار نمیرود برای زیر سوال بردن توانایی ژاوی هرناندز .
جام باشگاهی :
ژاوی : 8 لیگ داخلی ، 3 جام حذفی ، 4 لیگ قهرمانان
زیدان : 3 لیگ ( 2 ایتالیا و 1 اسپانیا ) ، زیدان در طول 5 سال یک جام در لیگ اسپانیا به دست آورده ، 2 جام هم در ایتالیا و در کل دوران بازیگریش تنها موفق به کسب یک یو سی ال شده است .
قبل و بعد ها :
زیدان در طول 5 سال در رئال مادرید موفق به کسب 1 جام داخلی و 1 یو سی ال شده این درحالیست که قبل از آمدن زیدان کهکشانی ها دو بار قهرمان اسپانیا و یو سی ال شده بودند . پس از 5 سال و خروج از رئال ، مادرید دو سال پیاپی قهرمان لیگ شد .
پس از رئال زیدان راهی یووه شد و 5 سال هم آنجا گذراند که ماه عسلش دو جام داخلی شد ، در دو سال آخر بازیگریش موفق به کسب جامی نشد و پس از خروج از باشگاه ، یوونتوس هم توانست دو سال پیاپی جام داخلی کسب کند .
آنطور که به نظر میاد زیدان اونچنان که باید و شاید در تیم های باشگاهی ، بود و نبودش تاثیر موثری نداشته ، البته این را هم باید در نظر گرفت که وی در باشگاه های بزرگی و در کنار بازیکنان نام آشنایی توپ زده است .
در رئال مادرید : رونالدو برزیلی ، فیگو ، رائول ، بکهام ، روبرتو کارلوس ، ماکلله و ..
در یوونتوس هم در کنار بازیکنان شاخص آن زمان قرار گرفت : الساندرو دل پیرو ، دیدیه دشام ، ادگار داویدز ، فرارا و فیلیپه اینزاگی با وجود چنین بازیکنانی باز هم سه فینال پیاپی را از دست داد .
بی ثباتی :
زیدان زمانی که در رئال بود مقابل رقبای ضعیف کاملا ناکارامد ظاهر میشد این درحالیست که ژاوی در بازی های بزرگ و کوچک مهره ای کلیدی به شمار رفته و با جادویش نتیجه را به نفع بارسلونا تغییر میداد .
مالکیت و قدرت حمل توپ 70 درصدی خط هافبک بارسا در آن زمان دلیل واضحی بر این امر است ( حتی در فینال یو سی ال ) .
مسی مطمئنا نقشی غیرقابل انکار در جام های بارسا داشته ولی ژاوی در اسپانیا هم موفق به انجام همین عملکرد خیره کننده شده بود ، آن هم بدون حضور مسی ، و البته ما در نبود ژاوی شاهد بودیم که خط هافبک بارسلونا از نظر خلاقیت و بازیِ تیمی چقدر افت کرد .
زیدان در تیم کهکشانی رئال و بهترین یووه ی تاریخ آن طور که در تیم ملی فرانسه درخشید نتوانست موفق ظاهر نشد .
جمع بندی :
مطمئنا بازی با پای زیدان بسیار چشم نواز و لذت بخش بود اما کسی که فوتبال را درک میکند این موضوع را هم نمیتواند منکر شود که ژاوی کاملا بر توپ و میدان احاطه داشت ، دقیقا همان ویژگیـ که از یک هافبک خلاق و باهوش انتظار میرود .
آقای فرانسوی روش و سبک جدیدی به فوتبال ارائه نکرد . ژاوی تیکی تاکای اصیل را به بهترین نحو به نمایش گذاشت و مایه تحسین جهانیان شد ( البته به غیر از مردمان شهرِ مادرید )
اگر در جایی غلطی دیدید یا متوجه نشدین لطفا در بخش نظرات بگید تا تصحیح کنم . با تشکر
پ.ن : امیدوارم در فرصت و زمانی مناسب ژاوی با نگاه درستی که نسبت به تیکی تاکا داره به بارسلونا برگرده و این سبک رو احیا و ارتقا ببخشه .
ترجمه از کانال توئیتری ( لینک در منبع )
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.