پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

عقب نیشنی یا پایبندی؟

زمان ارسال : سه شنبه 8 بهمن 1398
بعد از دو برد خفیف برابر گرانادا و ایبیسا، کیکه ستین در نخستین آزمون مهمش به عنوان مربی بارسلونا ناکام بود و بارسلونا بعد از ۱۳ سال در مستایا شکست خورد. بارسلونا بعد از آنکه در اوایل نیمه دوم گل خورد، برنامه‌اش از حفظ مالکیت توپ به «توپ را به مسی بدهید» تغییر کرد اما فوق‌ستاره بارسلونا با وجود حملات پردامنه نتوانست گل بزند و روز خوبی را سپری نکرد. زنگ هشدار برای بارسلونا در بازی جام حذفی مقابل ایبیسا به صدا درآمد وقتی تیم دسته سومی با نخستین حمله به گل رسید و می‌توانست در نیمه اول ۳-۰ جلو بیفتد اما آنتوان گریزمان از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد هرچند به اعتراف ستین تیمش حسابی ترسیده. مقابل والنسیا هیچ یک از ستاره‌ها کاری نکردند و ستین که قبل از مسابقه گفته بود هر روز تیمش آزمون دارد، با سخت‌ترین آنها روبه‌رو شد. ماکسی گومس، کوین گامیرو و فران تورس دروازه بارسلونا را به شدت تهدید کردند.

ستین از وقتی آمده اساس کارش را روی حفظ مالکیت توپ برای کنترل بازی گذاشته. او دلیل می‌آورد وقتی بارسلونا توپ دارد حریف نمی‌تواند گل بزند و وقتی آن را از دست می‌دهد باید زودتر پس بگیرد در غیر این صورت دفاع در معرض حمله قرار می‌گیرد همان اتفاقی که مقابل ایبیسا و والنسیا رخ داد. ستین بعد از باخت به والنسیا گفت: «بازیکنان هنوز به درک درستی از آنچه ما می‌خواهیم، نرسیده‌اند. شاید هم به خوبی برایشان توضیح نداده‌ایم. هیچ کس این بازی را نمی‌پسندد. خیلی چیزها هست که باید اصلاح کنیم و پیشرفت دهیم.»

این آزمون سخت و شکست بارسلونا در عبور از آن این سؤال را مطرح می‌کند که آیا می‌شود در میانه فصل به دنبال نوسازی بود آن هم وقتی بارسا برای سه جام می‌جنگد؟ ارنستو والورده اخراج شد و دلیل آن تا حدی به نتیجه‌گرایی تیمش مربوط می‌شد اما بعضی‌ها استدلال می‌کنند ضرورت‌ها او را مجبور کرد. مثلاً در این تیم بارسلونا که پر از بازیکنان بالای ۳۰ سال است می‌شود ۹۰ دقیقه حریف را پرس کرد؟

زمان پاسخ می‌دهد و اگر تنها یک چیز باشد که ستین خود را به آن ملزم و متعهد بداند، فلسفه‌اش است؛ فلسفه‌ای که آن را مدیون یوهان کرویف افسانه‌ای می‌داند و به خاطر همان است که دو هفته قبل به مربیگری بارسلونا انتخاب شد. او تغییر نمی‌کند، سرخیو بوسکتس می‌گوید: «ما باید خودمان را با مربی جدید منطبق کنیم و ایده‌های او را بگیریم.»

بارسلونا در مالکیت توپ زیر نظر مربی جدید مشکلی ندارد اما باید در گردش توپ سرعت ایجاد کند تا مقابل رقبای بهتر شانس خلق موقعیت گلزنی به دست آورد. این هم درست است که مصدومیت‌ها وضعیت ستین را بدتر کرده؛ لوییس سوارس چهار ماه نمی‌تواند بازی کند و عثمان دمبله تا بازگشت دو هفته فاصله دارد. رئال مادرید رقابت شدیدی با بارسلونا دارد اما دو بازی خانگی قابل پیروزی در انتظار کاتالان‌ها است، در جام حذفی و لیگ مقابل لگانس و لوانته و اینها فرصت خوبی است برای اینکه روی مفاهیم مورد نظر ستین کار شود.

شاید تیر بارسلونا در مستایا به سنگ خورده باشد اما این مربی ۶۱ ساله روی سبک کارش اصرار دارد و به این باور رسیده که این بهترین شانس تیم‌هایش برای پیروزی است. شکست در یک آزمون باعث نمی‌شود او شیوه کارش را تغییر دهد اما اگر این نتایج تکرار شود او تا بیشتر از تابستان دوام نمی‌آورد.

منبع: ESPN


# بدون _ توهین

مرسی رفقا
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.