پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

کلید واژه ریمونتدا + 2 سال پیش در چنین روزی

زمان ارسال : پنجشنبه 1 خرداد 1399
دو سال پیش در چنین روزی ژاوی برای آخرین بار در زمین فوتبال به میدان رفت.

در اقدامی جالب واژه اسپانیایی «ریمونتادا» به معنای «بازگشت» که پس از بازگشت تاریخی تیم فوتبال بارسلونا در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم‌نهایی فصل 2017-2016 لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری‌سن‌ژرمن در فوتبال رواج یافت، وارد فرهنگ لغات کشور فرانسه شد.

لغت ریمونتادا، در ورژن 2021 واژه نامه لاروس، مشهور ترین واژه نامه فرانسوی قرار داده خواهد شد. توضیحی که مقابل این واژه قرار می‌گیرد، به شرح ذیل است:

ریمونتادا: بازگشتی غیرمنتظره که به تیم بازنده اجازه می‌دهد با وجود عقب افتادن با اختلاف زیاد، بازی را ببرد/ پیروزی غیر منتظره یک تیم یا بازیکن در رقابت/ پیروزی تماشایی یک سیاست مدار در انتخابات پس از شکست/ عبور از صحرا.

*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/

-به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، کارگروه ویژه فوتبال اروپا که با هدف بررسی امکان ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان پس از تعلیق این مسابقات به دلیل شیوع کرونا و با حضور نمایندگان اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و اتحادیه باشگاه‌های فوتبال اروپا (ECA) تشکیل شده، در نظر دارد شیوه برگزاری مهمترین تورنمنت باشگاهی فوتبال قاره سبز را برای به پایان رساندن به موقع آن تغییر دهد.
مطابق گزارش آ اس، یوفا و ECA در نظر دارند پس از کامل شدن بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا که تعدادی از بازی‌های دور برگشت آن باقی مانده است، از مرحله یک چهارم نهایی بازی‌ها را به صورت تک حذفی برگزار کند و پس از آن هم مصاف 4 تیم برتر دو تورنمنت به ترتیب در شهرهای استانبول (شهری که پیش از این به عنوان میزبان فینال لیگ قهرمانان مشخص شده بود) و گدانسک (میزبان فینال لیگ اروپا) برگزار خواهند شد.

این تازه‌ترین ایده دو سازمان برای به پایان رساندن فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا است که البته هنوز رسمی نشده اما ظاهراً تمام تیم‌های ذی‌نفع با این ایده موافق هستند و تصویب آن باید توسط کمیته اجرایی یوفا که 17 ژوئن (28 خرداد) تشکیل جلسه خواهد داد ، صورت بگیرد.

در طرح پیش‌نویس یوفا و ECA برای از سر گرفتن مسابقات، ششم آگوست (16 مرداد) به عنوان زمان از سرگیری رقابت‌های لیگ اروپا و هشتم آگوست (18 مرداد) به عنوان زمان آغاز مجدد بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا تعیین شده شده است.

تصویب این طرح به منزله به تعویق افتادن شروع فصل آینده خواهد بود چرا که تیم‌های در پایان این فصل و در ماه سپتامبر باید استراحت کنند. این بدان معناست که یوفا باید بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود را هم به زمانی دیگر موکول کند و به این ترتیب احتمال لغو کلی دوره بعدی این تورنمنت وجود خواهد داشت.

در همین حال نشریه مارکای اسپانیا گزارش کرده است که سه شهر از 12 شهری که برای میزبانی از بازی‌های یورو 2020 اعلام آمادگی کرده بودند، به دلیل شرایط به وجود آمده در آنها پس از شیوع کرونا، مجبور به انصراف از میزبان شده‌اند. گفته می‌شد بیلبائو یکی از این سه شهر است که فدراسیون فوتبال اسپانیا این موضوع را تکذیب کرده است.

# بدون _ توهین
مرسی رفقا
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.