پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پیروزی 3-0 آرژانتین؛ برزیل نقره داغ می شود؟

زمان ارسال : دوشنبه 15 شهریور 1400
در آمریکای جنوبی هر اتفاقی ممکن است و این مهم دیشب در جریان بازی برزیل و آرژانتین به اثبات رسید. دیداری که با دخالت مقامات امنیتی برزیل نیمه تمام ماند. به همین دلیل دشوار بتوان تصور کرد که نتیجه این بازی در زمین مشخص شود و همه چیز به رای فیفا بستگی خواهد داشت
تصمیم نهایی را فیفا اعلام خواهد کرد چرا که این دیداری در دور مقدماتی جام جهانی 2022 بود؛ رقابتی تحت پوشش فیفا و به همین دلیل حتی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی(کنمبول) نیز نمی تواند هیچ رایی نسبت به این بازی اعلام کند. کنمبول تنها شواهد و گزارشات خود و تیم داوری را در اختیار فیفا قرار خواهد داد. در بیانیه این نهاد نیز آمده است که تمامی اسناد و مدارک در احتیار فیفا گذاشته شده و در انتظار رای نهایی خواهند ماند.
موضع فیفا
قطعا هر تصمیمی که اتحاذ شود بازتاب های منفی خواهد داشت و هیچیک از طرفین با آن موافق نخواهند بود. در حال حاضر تکرار این بازی عملا منتفی است و هیچ تاریخی نیز برایش معین نشده است. در مواردی که یک دیدار به شکل قطعی و بر اثر فشارهای بیرونی لغو و به حالت تعلیق در می آید، فیفا معمولا رای به تکرار می دهد ولی مورد بازی دیشب کمی متفاوت است.
بازی برزیل و آرژانتین با دخالت مقامات بهداشتی برزیل و نیروی پلیس در دقیقه ششم لغو شد و فیفا در نهایت باید تصمیم بگیرد که لغو بازی بر اساس دلایل موجه صورت گرفته است یا خیر. معمولا اگر یک بازی با دخالت افراد غیرفوتبالی لغو شود، فیفا رای به بازنده شدن تیم میزبان می دهد و در این مورد آرژانتین باید 3-0 برنده اعلام شود.
کنمبول نیز در این زمینه از آرژانتین پشتیبانی کرده است چرا که مقامات برزیلی قصد دستگیری 4 بازیکن این تیم در زمین را داشتند.
تیم های ملی همواره تحت یک حباب حفاظتی قرار دارند و آرژانتینی ها نیز از چند روز قبل در برزیل اردو زده بودند و به همین دلیل دلایل موجه برای دستگیری بازیکنانش وجود نداشت. اقامت آرژانتینی ها در برزیل کاملا قانونی و درست بود و کنمبول به همین دلیل مجوز انجام بازی را صادر کرد.
موضع آرژانتین
در آرژانتین اطمینان دارند که فیفا حق را به آنها خواهد داد و بازی را 3-0 برنده می شوند. بازیکنان آرژانتین زمانی بازی را ترک کردند که مقامات برزیلی دستور به لغو مسابقه دادند. دستور لغوی کاملا غیر فوتبالی و توسط افراد امنیتی و به همین دلیل معتقدند که برزیل باید تاوان پس بدهد. حتی ملی پوشان برزیل و اعضای فدراسیون فوتبال برزیل نیز موافق ادامه بازی بودند و اتفاقات رخ داده را باور نمی کردند.
آرژانتینی ها همچنین می گویند که ادعای مطرح شده در مورد 4 ملی پوش شاغل در فوتبال انگلیس درست نیست. اینکه آنها با مدارک تقلبی وارد برزیل شده اند تا از دو هفته قرنطینه قرار کنند.
موضع برزیل
در یک بیانیه رسمی فدراسیون فوتبال برزیل اتفاقات رخ داده را زیر انتقاد گرفت و مدعی شد که تصمیم لغو بازی تحت هیچ شرایطی با نظر آنها نبوده است. ادنالدو رودریگس رئیس فدراسیون فوتبال برزیل مدعی شد که تمامی اعضای فدراسیون و کادر تیم ملی از دخالت نیرهای پلیس و لغو بازی شگفت زده اند و از فیفا درخواست کرد که هیچ تصمیم ورزشی بر علیه تیم ملی برزیل اتخاذ نشود چون لغو بازی از سوی مقامات ورزش این کشور نبوده است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.