پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

جورج استینی" پسربچه ۱۴ ساله سیاه‌پوست آمریکایی که بی‌گناه با صندلی برقی اعدام شد! + تصاویر

زمان ارسال : سه شنبه 31 فروردین 1400
سال ۱۹۴۴ دادگاهی در آمریکا پسربچه‌ای سیاه‌پوست را که تنها ۱۴ سال داشت به اتهام قتل و بدون هیچ مدارکی به اعدام محکوم کرد و حکم اعدام این پسربچه با صندلی برقی به اجرا در آمد؛ بعد از گذشت ۷۰ سال، بی‌گناهی او در دادگاهی در "کارولینای جنوبی" اثبات شد!پسر بچه‌ای 14 ساله بدون هیچ شواهد و مدارکی به اتهام قتل، به اعدام محکوم می‌‌شود و صرفاً با همین اتهام بی‌مورد به طرز فجیعی با "صندلی برقی" جان خود را از دست می‌دهد اما بعد از گذشت سالیان سال، بی‌گناهی این کودک سیاه‌پوست ثابت می‌شود!

پایگاه خبری "ایندیپندنت" در سال 2014 می‌نویسد، پسر بچه‌ای 14 ساله به نام "George Stinney" (جورج استینی) در سال 1944 به جرم قتل محکوم به اعدام توسط صندلی برقی می‌شود که بعد از 70 سال، بی‌گناهی او در دادگاهی در "کارولینای جنوبی" اثبات می‌شود!

این پسربچه 14 ساله به جرم قتل دو دختر سفید‌پوست در یک کارخانه در کارولینای جنوبی بدون هیچگونه شواهد و مدارکی و تنها در دادگاهی که کمتر از 3 ساعت به طول می‌انجامد، به اعدام محکوم می‌شود.

این پسر بچه سیاه‌پوست به عنوان جوانترین فردی که در قرن 20 در کشور آمریکا اعدام شده، شناخته می‌شود.

اعدام کنندگان او بیان کردند که هنگام اجرای حکم او برای صندلی برقی بسیار کوچک بود و تسمه‌ها مناسب دستان او نبودند.

قاضی "کارمن مولن" (شخصی که بعد از 70 سال جورج را تبرئه می‌کند) در مورد این پرونده می‌گوید: «سرعتی که برای اجرای عدالت در برابر این پسر بچه انجام شد، تکان‌دهنده و بسیار ناعادلانه بود و پرونده وی یکی از بی‌عدالتی‌های بزرگ علیه سیاه‌پوستان در تاریخ آمریکا است.»

قاضی مولن بیان می‌کند که وی به دنبال محکوم کردن محکومیت این پسربچه است زیرا دادگاه کارولینای جنوبی نتوانسته در سال 1944 رأی عادلانه‌ای را صادر کند.

کتابی در مورد همین اتفاق با نام "مسیر سبز" (رمان) نوشته شده است و فیلم سینمایی "مسیر سبز" (فیلم 1997) نیز برگرفته از همین ماجرا است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.