سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

لیونل مسی ، کینگ اول و آخر درون و بیرون مستطیل سبز

زمان ارسال : جمعه 14 آذر 1399
به نقل از مارکا، لیونل مسی همواره در گذشته با کودکان سوری ابراز همدردی کرده است. در همین رابطه موسسه خیریه لیونل مسی با کمک‌های مالی خود زمینه ساخت 20 مدرسه در کشور سوریه را فراهم کرده است تا طی آن 1600 کودک سوری از امکان تحصیل برخوردار شوند.
این کلاس‌های درس با امکانات بسیار بالایی بنا خواهند شد که دارای سیستم گرمایشی منحصر به فرد و فضای آموزشی بسیار خوبی خواهد بود.
سوریه ششمین سال بحران خود را سپری می‌کند. بیش از 60 درصد از کودکان سوری در شرایط خیلی بدی تحصیل می‌کنند که اصلا به شرایط عادی حتی نزدیک هم نیست. در این بین فوق ستاره فوتبال جهان تصمیم گرفته تا به کودکان این کشور کمک کند و زمینه تحصیل آنها را فراهم کند.


مؤسسه خیریه مسی
برای تأسیس مؤسسه خیریه مسی باید به سال ۲۰۰۷ برگشت؛ در آن سال عنوان شده بود که مجموع دارایی‌های لئو چیزی نزدیک به ۳۱۰ میلیون پوند است. او همان زمان تصمیم گرفت بخشی از این دارایی اش را صرف امور خیریه کند. در واقع جرقه تأسیس این مؤسسه خیریه را بازدیدش از بیمارستان کودکان سرطانی که شانس زیادی برای زندگی کردن نداشتند، زد. او آن سال به دو بیمارستان در ماساچوست و بوستون رفت و با این کودکان دیدار کرد. خودش درباره آن روزها می‌گوید: «بعد از بازدیدی که آن روز از بیمارستان‌ها داشتم متوجه اهمیت داشتن یک شخصیت اجتماعی خاص شدم. خیلی زود فهمیدم که یک فوتبالیست مشهور و شناخته شده می‌تواند به کودکان بیمار کمک زیادی کند.
حضور کنار آن‌ها خیلی ساده لبخند را روی لبان‌تان می‌نشاند. همین لبخند به آن‌ها یک شادی خاص می‌دهد، یک لذت بزرگ تا بتوانند به مبارزه کردن ادامه دهند. آن‌ها باور دارند که می‌توانند از پس بیماری سختی که دارند بربیایند و به رؤیاهایی که در سر دارند برسند. من به آرزویم که فوتبالیست شدن بود رسیدم. می‌خواهم این کودکان بدانند برای رسیدن به آرزویم سخت مبارزه کرده‌ام. جنگیده‌ام تا به این جایگاه برسم. می‌خواهم آن‌ها بدانند اگر قرار است در چنین جایگاهی که دارم بمانم باز هم باید به جنگیدن ادامه دهم. حالا خودم با توجه به درس‌هایی که از زندگی‌ام در راه رسیدن به آرزوهایم کشیده‌ام می‌خواهم به این کودکان کمک کنم و بخشی از چیزهایی که احتیاح دارند را برای‌شان فراهم کنم.»
مسی در ادامه دلایل دیگری هم برای راه‌اندازی مؤسسه خیریه که توجهش را روی کمک به کودکان گذاشته، عنوان می‌کند: «این کار را انتخاب کردم، چون هر روز که می‌بینم یکی از این کودکان لبخند می‌زند انگیزه می‌گیرم. لبخند آن‌ها یعنی اینکه هنوز امید دارند و وقتی چنین چیزی را می‌بینم خوشحال می‌شوم. اتفاقاً به همین خاطر بود که تصمیم گرفتم مؤسسه خیریه لئو مسی را راه‌اندازی کنم. من به تلاش برای اینکه این کودکان لبخند به لب داشته باشند ادامه می‌دهم. با همان سخت‌کوشی که خودم داشتم و می‌خواستم فوتبالیست شوم برای این بچه‌ها هم تلاش می‌کنم
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.