پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش : فروش اهرم های مالی باشگاه چه تاثیری بر نقل و انتقالات بارسلونا دارد ؟

کد خبر : 122015  |  زمان ارسال : جمعه 27 خرداد 1401

اختصاصی بارسا نیوز - شب گذشته شرکا بارسلونا طرحی را تصویب کردند که امکان کسب درآمد تا 700 میلیون یورو برای باشگاه را فراهم میکند .

 

بر این اساس اعضای باشگاه به فروش 49 درصد از سهام BLM و 25 درصد از حق پخش تلویزیونی رای دادند . این درآمد باورنکردنی باعث شده تا هواداران برایش خیال پردازی هایی انجام دهند . با این حال موضوع به همین سادگی نیست که بارسلونا یک شبه تبدیل به بازیگر اصلی نقل و انتقالات شود .

 

اول از همه بارسلونا تازه چنین مجوزی گرفته و مذاکره با سرمایه گذاران همچنان ادامه دارد و مشخص نیست قراردادها با چه شرایطی بسته میشوند . بارسلونا گفته میتواند 200 الی 300 میلیون یورو بابت BLM و به ازای هر 10 درصد از حق پخش 200 میلیون یورو دریافت کند بنابراین مبلغ حق پخش نیز در حدود 500 میلیون یورو میشود . بارسلونا از مجموع دو اهرم اقتصادی نیز میتواند 700 میلیون یورو کسب کند .

 

هرچند لاپورتا گفت که حداقل مبلغی که ممکن است بدست بیاورند 600 میلیون یورو است . با این حال مشخص نیست باشگاه بتواند تا 30 ژوئن این اهرم های اقتصادی را بفروشد .

 

تراز مثبت در بودجه


در همین رابطه آدریا سولدویلا از سایت گل توضیح داد که لاپورتا از حداقل کسب 600 میلیون یورو صحبت کرده است زیرا در حال حاضر ارزش سهام باشگاه کاهش یافته است و زیرا تراز باشگاه منفی است . بنابراین این مهم است که باشگاه حداقل تا تاریخ 30 ژوئن یکی از این 2 اهرم اقتصادی را بفروش برساند زیرا انتظار میرود ضرر مالی فصل 2021/22 چیزی در حدود 150 میلیون یورو باشد و اگر باشگاه با سود سال مالی را تمام نکند مجددا سهام سقوط میکند . همچنین لالیگا بر این اساس سقف دستمزدها را مشخص خواهد کرد . طبق گفته این روزنامه نگار بارسلونا برای 10 درصد از حق پخش تلویزیونی خود پیشنهادی 200 میلیون یورویی دارد که میتواند به مثبت شدن تراز مالی کمک کند . با این حال این برای کاهش محدودیت های دستمزدی کافی نیست زیرا اعداد همچنان منفی خواهند ماند هرچند کمی وضعیت بهتر میشود .

 

بنابراین حتی اگر تراز بودجه مثبت شود باز هم نیاز به درآمد بیشتری خواهد بود . دومین تاریخ کلیدی 31 جولای است - در این زمان لالیگا سقف دستمزد فصل 2022/23 را محاسبه خواهد کرد . بنابراین بارسلونا باید تا این تاریخ بخشی از BLM و بقیه حق پخش را نیز بفروش برساند تا در نهایت چیزی در حدود 700 میلیون یورو منابع مالی آزاد شود . البته بارسلونا همچنان باید 100 تا 150 میلیون یوروی دیگر از دستمزدها را کاهش دهد که در صورت عملی شدن این شرایط وضعیت بهتر خواهد شد . بارسلونا امیدوار است تا 31 جولای بتواند بازیکنانی که نمیخواهد را نیز از ترکیب خارج کند اما اینکار ساده ای نیست زیرا پرداخت دستمزد سال های قبل برخی از بازیکنان به تعویق افتاده است و مبلغ آن چیزی در حدود 100 میلیون یورو است .

 

نسیم عادی بودن


بارسلونا پس از فعال کردن فروش این اهرم های مالی بلافاصله تبدیل به تیمی ثروتمند نمیشود و باز هم امکان خرید چند ستاره بزرگ به صورت همزمان را نخواهد داشت . باید یادآوری کنیم که بارسلونا 1.3 میلیارد یورو بدهی دارد و باشگاه باید بازپرداخت هایی نیز داشته باشد . همچنین باشگاه باید مراقب باشد که تعادل بودجه بهم نخورد و سقف دستمزدها رعایت شود . با این حال میتوان انتظار داشت که شرایط برای باشگاه به حالت عادی باز گردد و دیگر نگرانی بابت عدم اجازه از ثبت اسم بازیکنان توسط لالیگا نباشد .

 

آندریاس کریستنسن و فرانک کسیه منتظر انتقال هستند اما باید صبر کنند تا سقف دستمزدهای جدید تعیین شود که مشخصا توسط لالیگا انجام میشود و خاویر تباس در این رابطه بسیار سختگیر خواهد بود .

 

این گزارش اضافه میکند که بدون کسب این مبالغ دست بارسلونا همچنان بسته خواهد بود اما حتی اگر این مبالغ بدست بیاید هم باید نظم مالی را حفظ و احتمالا باشگاه با آزادی کامل وارد نقل و انتقالات نمیشود .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.