پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژگی بارز میلگرد ظفر بناب برای ساخت و تقویت سازه

کد خبر : 125662  |  زمان ارسال : سه شنبه 26 مهر 1401

ویژگی بارز میلگرد ظفر بناب برای ساخت و تقویت سازه

یکی از معضلات فکری بسیاری از افرادی که در صنعت ساختمان سازی فعال هستند، ویژگی های مکانیکی میلگرد مورد استفاده برای ساخت و ساز است. در بین برخی از میلگردها به خاطر استاندارد مورد استفاده، نه تنها از کیفیت بلکه از ویژگی های مکانیکی خوبی برخوردار هستند و می توانند مقاومت کششی بتن را افزایش دهند. یکی از سوالات مطرح کاربران ما این بود که آیا میلگرد ظفر بناب برای ساخت و ساز مناسب است؟ وجود چه ویژگی هایی باعث شده این میلگرد در بازار ساخت و ساز بسیار شناخته شده باشد؟ در این محتوا به تک تک این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

از میلگرد بیشتر بدانیم!

قبل از شروع مقاله باید یه موضوع یعنی ماهیت و چیستی میلگرد را با هم بررسی کنیم و اینکه چرا باید میلگرد را در سازه استفاده کنیم! میلگرد یکی از مقاطع فولادی پر کاربرد در ساخت و ساز است که مقطعی گرد دارد. این قطعه فلزی با توجه به نیاز صنایع مختلف به دو صورت ساده و آجدار و در دو حالت شاخه و کلاف تولید می شود. بیشترین کاربرد میلگرد در صنعت ساخت و ساز و در افزایش استحکام بتن است. نوع آجدار آن باعث می شود میزان چسبندگی میلگرد در بتن افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قیمت میلگرد است که می تواند هزینه های ساخت و ساز را افزایش دهد؛ از این رو قیمت روز میلگرد برای صنعت ساختمان سازی بسیار مهم است و به همین خاطر به صورت روزانه قیمت ها را رصد می کنند. البته میلگردهای تولیدی در ایران در برندهای مختلف و با کیفیت های گوناگونی تولید می شود که یکی از آن ها میلگرد ظفر بناب است.

 

حالا باید بررسی کنیم میلگرد ظفر بناب چه ویژگی هایی دارد که باعث شده در بین خریداران به عنوان یک میلگرد با کیفیت شده شود.

 

میلگرد ظفر بناب

میلگرد ظفربناب تولیدی کارخانه ظفر بناب است که به خاطر کیفیت بالایی که دارد توانسته جایگاه ویژه ای در بازار فولاد و آهن به خود اختصاص دهد. از این رو قیمت میلگرد ظفر بناب به عنوان یکی از با کیفیت ترین میلگردهای موجود در بازار آهن، برای خریداران و مشتریان این حوزه بسیار مهم می باشد. حال باید به این سوال جواب دهیم چرا برای خریداران با اهمیت است؟؟

 

برای پاسخ به این سوال باید ویژگی ها و مشخصه های فیزیکی این میلگرد را با هم بررسی کنیم.

 

سایزبندی و گرید میلگرد ظفر بناب

میلگرد ظفر بناب که با علامت اختصاری ZN-CT که بر روی بدنه میلگرد حک شده است، قابل شناسایی می باشد، بر اساس دو گرید پرکاربرد A2 و A3 تولید می شود. اما معنی و مفهوم این گریدها چیست؟ گرید های تولید میلگرد به منزله نوع آج موجود بر روی میلگرد است.

 

به عنوان مثال گرید A2 میلگرد ظفر بناب را می توان میلگرد نیمه سخت با آج مارپیچ دانست که از لحاظ طبقه بندی در رده S340 قرار می گیرد. این میلگرد دارای تنش جاری 3000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی یا مقاومت کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی مربع است. مقاومت کششی میلگرد ظفر بناب باعث می شود این میلگرد در برابر نیروهای وارده به خوبی مقاوم باشد و به راحتی در سازه حرکت نکند و یا دچار شکستگی نشود.

 

از سویی دیگر گرید A3 میلگرد ظفر بناب نیز ظاهری آجدار دارد با این تفاوت که شکل ظاهری آن به صورت جناقی است. این گرید از میلگرد ظفر بناب از مقاومت کششی 6000 کیلوگرم بر سانتی مربع برخوردار است که به نسبت گرید قبلی بسیار محکم تر است به همین خاطر آن را در رده مقاومت S400 قرار می دهند.

 

و اما سایزبندی میلگرد ظفر بناب از 8 الی 32 است که سایز 8 و 10 میلگرد بناب با گرید A2 و از 12 الی 32 با گرید A3 تولید می شوند. باید خاطر نشان کرد شاید مقاومت گرید A3 میلگرد بناب بیشتر باشد، اما میزان کاربرد گرید A2 آن بیشتر است، از این رو قیمت گرید A2 میلگرد ظفر بناب بیشتر می گردد. پیشنهاد می کنیم حتما این تفاوت قیمت را در ahanmelal.com/rebar/ribbed-rebar-price مشاهده کنید. این صفحه قیمت روز میلگرد ظفر بناب را در اختیارتان قرار می دهد. در کل می توان گفت وجود این دو گرید در تولید میلگرد ظفر باعث شده کاربرد فراوانی در ساخت و ساز داشته باشد. به خصوص که تمام سایزهای مورد نیاز این صنعت را ساپورت می کند.

 

سایزبندی و گرید میلگرد ظفر بناب

 

وزن میلگرد ظفر بناب

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب میلگرد برای ساخت، وزن میلگرد است. وزن میلگرد انتخابی برای ساخت و ساز می تواند علاوه بر کاهش هزینه های خرید میلگرد، وزن سازه را نیز کاهش دهد. اما شاید این سوال نیز سوال شما هم باشد، که وزن میلگرد چه تاثیری بر کیفیت آن خواهد داشت؟

 

وزن میلگرد با کیفیت میلگرد رابطه مستقیم دارد؛ یعنی هر چه وزن میلگرد افزایش یابد به مراتب کیفیت آن نیز افزایش می یابد. اما خب باید بدانید وزن سازه و همچنین هزینه ها هم به مراتب زیاد می شود. اما باید برای میلگرد ظفر بناب اینگونه بیان کرد که وزن آن بسیار مناسب است، یعنی از ویژگی های بارز این میلگرد به حساب می آید در نتیجه قیمت میلگرد بناب باعث شده برای بسیاری از پروژه های عمرانی کوچک و بزرگ مقرونه به صرفه باشد.

 

در جدول زیر وزن تمامی سایزهای میلگرد بناب آورده شده است.

 

جدول وزن میلگرد ظفر بناب

کاربرد گسترده میلگرد ظفر بناب

با توجه به نکات برشمرده در مورد سایز، گرید و وزن میلگرد بناب می توان گفت هم از نظر هزینه و از نظر ویژگی های مکانیکی نام برده شده همه جوره برای خریداران به صرفه است و می توان آن را برای ساخت هر نوع سازه به کار برد. به عنوان مثال در ساخت فونداسیون، ساخت تیر، سقف، ستون و … کاربرد زیادی دارد.

 

تا به این جای مقاله ویژگی های اساسی میلگرد بناب را با هم بررسی کردیم و به سوال مهم شما یعنی دلیل انتخاب میلگرد بناب برای ساخت و ساز اشاره کردیم تا در زمان خرید و یا استفاده از میلگرد بناب بدانید قرار است با چه نوع میلگردی رو به رو شوید و چرا دارید از این میلگرد استفاده می کنید.

 

البته خرید میلگرد ظفر بناب به دلیل اهمیت آن در بازار فولاد، هم به صورت حضوری و آفلاین و هم به صورت غیر حضوری و آنلاین امکان پذیر شده است که می تواند از دیگر مزیت های میلگرد بناب باشد. پیشنهاد می کنیم برای خرید میلگرد و در کل برای خرید آهن آلات سراغ سایت ahanmelal.com بروید، هم مطمئن است و هم اینکه دسترسی آسانی دارد. امیدواریم مقاله برای شما مفید بوده باشد. هدف ما ارائه یک پاسخ درست و مناسب برای خرید آسان بود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.