پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

خاویر تباس: لیگ انگلیس تبدیل به رقابتی زیان‌ده شده اما لالیگا باثبات است

کد خبر : 128641  |  زمان ارسال : جمعه 23 دی 1401

خاویر تباس رئیس لالیگا در صحبت هایی, لیگ برتر انگلیس را متهم کرد که تبدیل به رقابتی زیان‌ده  شده اما لالیگا و بوندسلیگا تنها لیگ های باثبات هستند.

 

تباس در کنفرانسی درباره چگونگی حفاظت از اکوسیستم فوتبال اروپا صحبت میکرد و قول داد علیه باشگاه های انگلیسی که با وجود ضرردهی اقدام به صرف مبالغ بالا برای خرید بازیکنان و خراب کردن بازار میکنند به مبارزه بپردازد.

 

بارسلونا از لالیگا برای افزایش سقف دستمزد 38 باشگاه دیگر شکایت کرد!

 

لیگ برتر انگلیس در پنجره تابستانی بیش از 1 میلیارد پوند هزینه خالص صرف خرید بازیکنان کرد و 49 درصد کل نقل و انتقالات اروپا را به خود اختصاص داد که از سال 2008 یک رکورد محسوب میشود.

 

تباس این سوال را مطرح کرده که آیا صرف چنین هزینه ای پایدر است یا نه و خواستار اعمال قوانینی مشابه لالیگا و بوندسلیگا در انگلیس شد.

 

او گفت:

چیزی که نگرانم میکند لیگ برتر است. در واقع سال هاست که من را نگران کرده است. اکنون آنها رقابتی هستند که در تمام طول سال باخت میدهند و تمام باشگاه هایشان در حال ضرر هستند. لیگ برتر هیچ ثباتی ندارد و مدل پایداری نیست.

 

آنها توسط مالکان اما با پول های هنگفت (دسته چک) تامین میشوند و این باعث خراب شدن بازار میشود. آنها درآمد بالایی دارند که خوب است اما پول هم از دست میدهند. آنها هرسال مجبور به تزریق 1.5 میلیارد پول هستند. این چه معنایی دارد؟ این یعنی پایدار نیستند.

 

این درحالیست که بارسلونا باید دارایی هایش را بفروشد و پاری سن ژرمن نفت و گاز متکی شود.

 

گاهی فراموش میکنیم که اسپانیا در این قرن موفق به کسب 37 قهرمانی اروپایی شده و لیگ برتر انگلیس تنها 13 جام کسب کرده است. ما در 10 سال گذشته موفق به کسب 60 درصد جام های اروپایی شده ایم.

 

با بررسی این نکته متوجه میشویم که چه اتفاقی در فوتبال در حال رخ دادن است.

 

در واقع بر اساس گزارش گاردین, 17 باشگاه لیگ انگلیس طی فصل 2020/21 ضرر مالی داشتند و تنها ولورهمپتون, لیدزیونایتد و منچسترسیتی گزارش سود ارائه کردند.

 

یکی از قوانین لالیگا که از سال 2013 اجرا میشود به باشگاه های ضررده امکان ثبت بازیکنان را نمیدهد و باشگاه ها باید در پنجره نقل و انتقالات بر اساس درآمد سالانه خرید کنند. تباس خواهان اجرای چنین قوانینی برای لیگ برتر انگلیس شده است.

 

او گفت:

به مدل پایدار مالی نیاز است. ما میتوانیم بدون مشکل با لیگ برتر رقابت کنیم. من نگران اینکه تیم پانزدهم لیگ برتر اقدام به خرید بازیکن اسپانیایی میکند, نیستم. نگران این واقعیت هستم که وقتی در حال ضرر هستند هم اقدام به خرید میکنند. ما به باشگاه های خودمان چنین اجازه ای نمیدهیم.

 

تباس, نظر یکی از نمایندگان پارلمان اروپا درباره تبدیل شدن لیگ برتر انگلیس به یک سوپرلیگ را رد کرد اما او مدعی شد اگر عادلانه تر رفتار شود دیگر نیازی به سوپرلیگ که بارسلونا,رئال مادرید و یوونتوس بدنبال آن هستند, نخواهد بود.

 

او دراینباره نیز گفت:

تنها 2 لیگ لالیگا و بوندسلیگا از نظر مالی پایدار هستند. باید بجنگیم تا لیگ برتر نیز همینطور شود

بالا بری پایین بیای لالیگا بهترینه
منم از این خوشم نمیاد ولی اینکه میگه باشگاه‌ها باید از درآمد خودشون خرج کنن نه از جیب مالکانشون رو باهاش موافقم
شما در اصطلاح گو.‌ه نخور
واقعا حرف هاش درسته واقعا حرف هاش منطقیه اگر بدون حساب و کتاب تیم های لیگ برتر پول خرج نکنن دیگه بارسا و رئال مجبور به استفاده از گزینه سوپر لیگ نمیشن . برای همینم هست نمیزاره مالکان عرب از لالیگا تیم بخرن
دوستان سریع جبهه نگیرید، در کثیف بودن این شخص و طرفدار افراطی رعال بودنش شکی نیست.
اما ما مالک نداریم، هر جقدر لیگ به ما سخت بگیره، بیشتر به نفع ماست.
مدیرای ما مبجبور میشن هدفمند خرج کنن.
به فکر درامد از راه های دیگه باشن.بارتمئو تمام پول باشگاه رو تو نقل و انتقالات خرج میکنه و واسه بعدی ویرانه میزاره سهامداران هم قدر بز حالیشون نبود
همین لاپورتا هم کم خرج نکرد تو نقل و انتقالات.
مشکل اینجاست که این شخص تباس زمان بارتمئو هیچ سختگیری نمیکرد چون دوست داشت بارسا به ویرانه تبدیل شه
قبول دارم همیشه زر میزنه ولی برای اولین بار هستش که فکر میکنم تا حدودی راست میگه هرچند ریده تو لالیگا ولی انگلیسی ها هم خصوصاً چلسی ریده تو بازار الان آنتونی 100 میل می ارزه؟! فوفونا 90 تا! همشون هم نرازشون منفیه! ارزش نیمار پایین میاد خداییش!
هیچی نمیتونم بگم
فکر کنم یه رگ مسئول ایرانی داره
چرا گوه بقیه لیگارو میخوری؟
آره تو راست میگی
حاضرم شرط ببندم این تباس یکی از فامیلای مسئولان خودمونه
آخه آشغال تر از این بوزینه وجود نداره حیف که نمیتونم فحش بدم آخه کسخل لیگی که فقط یه تیمش الان تو مرحله حذفی سی ال هست باثباته ؟؟؟؟؟
جالبه لیگ برتر انگلیس حق پخش تیم اخرش در حد سه تیم برتر المان و فرانسه واینجور تیماس،یه کشوری هست قانون بادقت وسواس زیاد تصویب و اجررا میشه اون وقت این شاشو نگران اونا شده اونم وقتی دیده به زودی لالیگا از فرانسه هم عقب میفته چند سال پیش لالیگا بهترین بود ولی الان لذت میبری بازی تیم ته جدولی لیگ برتر ببینی
این مرتیکه چقدر شبیه پو فیو ز های خودمون حرف میزنه
اَبلَه بی سر و پا
حلقوم تو حلقت
این ک لیگ جزیره خیلی داره بازارو خراب میکنه درست گفته

ولی انقد اسکله ک یزره سقفو بالا نمیبره ک ما بتونیم تو جذب بازیکن رقابت کنیم
تباس اگه بگه ماست سفیده من میگم سیاهه
پس‌حتی اگه حرفش درست باشه ( ک هیچوقت نیست) بازم باهاش مخالفم
روانی
بیا برو چرت پرت نگو مرتیکه الاغ
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.