پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آیا ژاوی مقصر حذف بارسلونا مقابل منچستریونایتد است؟

کد خبر : 130252  |  زمان ارسال : جمعه 5 اسفند 1401

تقریبا یک روز از حذف بارسلونا از لیگ اروپا گذشته و حالا میتوانیم نگاهی بدور از تعصب به وضعیت فعلی داشته باشیم. میتوان گفت در مجموع بارسلونا برابر منچستریونایتد ضعیف نبود بلکه در سطح بالایی رقابت کرد و تنها با 1 گل اختلاف از صعود بازماند. بارسلونا میتوانست حتی صعود کند اما میتوان گفت یکی از دلایلی که اینکه این اتفاق رخ نداد تصمیمات ژاوی بود.

 

قبل از شروع بازی رفت در نیوکمپ, مربی به خاطر تخریب خط دفاعی که آمار فوق العاده ای داشت به شدت از سوی هواداران و رسانه ها مورد انتقاد قرار گرفت (ژول کونده, آرائوخو, کریستنسن و بالده) و او به جای بالده از آلبا و به جای کریستنسن از آلونسو استفاده کرد.

 

همچنین ژاوی جای بازی ژول کونده و آرائوخو را به امید مهار رشفورد عوض کرد که در نهایت موفق نبود. چنین تغییرات بزرگی در خط دفاعی به صورت واضح باعث تضعیف تیم شد. هرچند در این بازی آلونسو گل زد اما او در دفاع چندان مطمئن به نظر نمیرسد و نمیتوان گفت اگر کریستنسن بازی میکرد بدتر از او بود. ژاوی در نیمه دوم البته تغییراتی اعمال کرد که وضعیت را کمی بهبود بخشید.

 

به غیر از خط دفاع back, غیبت گاوی و پدری نیز نیاز به تصمیمات جسورانه ای داشت. خیلی از هواداران انتظار داشتند پس از درخشش فران تورس در برابر کادیز او به ترکیب در لیگ اروپا نیز بازگردد اما سرمربی اینکار را نکرد و روبرتو را در خط حمله قرار داد.

 

از طرفی تعویض آرائوخو در بازی برگشت با آلونسو تصمیم غافلگیرکننده دیگری بود هرچند ژاوی این مساله را به دلیل احساس ناراحتی مدافع اروگوئه ای دانست.

 

البته ژاوی مقصر تمام مشکلات نیست زیرا بازیکنان کلیدی او همچون پدری, دمبله و گاوی در برگشت غایب بودند. روبرت لواندوفسکی اگرچه یک گل پنالتی زد اما در هر دو بازی رفت و برگشت بسیار ضعیف کار کرد و در دوئل ها نیز بازنده بود.

 

عملکرد رافینیا نیز عجیب بود زیرا او در بازی رفت 1 گل و 1 پاس گل ثبت کرد و یکی از بهترین بازی هایش را به نمایش گذاشت اما در الدترافورد ناپدید شد و به خصوص در دوئل ها افتضاح بود.

 

از طرفی باید توجه داشت که ژاوی روی نیمکت گزینه های خوبی نداشت و از فران تورس و آنسو فاتی در خط حمله استفاده کرد - فاتی مدت هاست فرم خوبی ندارد و فران هم فقط مقابل کادیز خوب بود.

 

نمیتوان گفت دقیقا چه کسی مقصر حذف از لیگ اروپا است اما به نظر میرسد بارسلونا با وجود تمام موارد همچنان میتوانست مقابل منچستریونایتد قدرتمند این روزها موفق شود و به دور بعد صعود کند اما خود بارسلونا کار را برای خودش سخت کرد. ژاوی در بازی رفت اشتباهاتی داشت که باعث شد وضعیت پیچیده شود و در بازی دوم نیز اختلاف زیاد سطح پدری و گاوی با نیمکت نشینان واضح بود. عملکرد سینوسی بازیکنان نیمکت نشین بین لیگ اروپا و لالیگا مشهود بود. ژاوی در نهایت گفت باید از این بازی ها درس گرفت. او معمولا اینکار را میکند.

منچستر یونایتد بارسلونا
دقیقا ژاوی مقصر ۹۹درصدی حذف بارسا هست و خواهد بود
بابا رافینیا یدونه توپ نتونست رد کنه تقصیر ژاوی گاوی احمق میبینه پدری مصدوم و بوسکی هنوز وضعیتش مشخص نیست میاد خطا میکنه تا کارت بگیره تقصیر ژاوی کلا بارسا در مقاطع حساس بازیکن از یک خط از دست میده تقصیر ژاوی داور واسه بارسا بیشترین ملاحظه رو دارن تقصیر ژاوی لوا و کسیه میگی اومدن سیزده بدر تقصیر ژاوی البته از باخت ناراحتم ولی یکصدم تقصیر ژاوی و هیچ بازیکنی نمیبینم باید ظرفیت داشت بازی برد باخت داره من میگم شانس نداریم چیزی که رئال خیلی داره گوشه ذهن پادشاه اسپانیا از اعضای فراماسون و ایلومناتی
به اینم باید دقت کرد که داور هند فرد رو که مشخص بود نگرفت. از اون طرف سه بازیکن ما نبودن و ژاوی دستش بسته بود تو تعویضا. خود ژاوی هم تصمیمات خوبی داشت و هم تصمیمات بد. در کل دو تا مورد خیلی مهمه: دیر تعویض کردن توسط ژاوی و دو اینکه بازیکنا با جون و دل و با تعصب بازی نمیکنن. مثلا آراخ رو با کسیه یا با لوا مقایسه کنین... . یا دیونگ رو با رافینیا...
تورس چقد خوب شده باید فیکس شه
کاملا به نظرم درست و منطقی بود. همگی مون میدونیم که این مشکل، یه مشکل چندجانبه است و باید همه جوانب با هم حل بشه. یعنی مهندس این تصمیماتش رو بهتر و بهتر کنه و از اون طرف هم بازیکنا این رو بفهمن که تو چه تیمی بازی میکنن و شوخی بردار نیست(برای مثال کسیه تو بازی منچستر انگار مست بود... درحالی که آراخ با جون و دل بازی میکرد). خلاصه به امید برد و کسب جام ها.
دوستان انداختن تقصیرات گردن مربی آسون ترین کاره
مشکل اصلی کمبود مهره ستاره است شما کافیه به مهره های تیم هایی مثل بایرن ، سیتی ، چلسی ، پاریس و ... نگاه کنید اکثراً از ستاره های به نام هستن که تحت هر شرایطی با وجود مصدومیت های زیاد هم گزینه های زیادی دارن.
ما پدری و گاوی رو از دست داده بودیم و این خط هافبک رو کاملاً فلج کرد.
من شخصاً به بازی برگشت با وجود مصدومیت این دو نفر امیدی نداشتم و کاملاً هم درست حدس زده بودم.
هرچند ژاوی هم بی تقصیر نیست اما شاید فقط 20 درصد مقصر بود.
نسبت به بازی عالیی که تورس ۴ روز قبلش ارائه داد انتظار اینو داشتیم مهندس جان تورس رو زودتر وارد بازی میکرد
یه بحثی هست بین دانش مربی و مهره داشتن
به نظرتون اگه زیدان یا گواردیولا هم مربی این تیم بودن مشکل میخوردن؟
خرید بازیکن مهمترین یا مربی؟
قبول کنیم ژاوی هنوز مربی ۶دنگی نیست
اسطوره و قابل احترامه
ولی مربی قوی ای نیست
اگه پدری و گاوی بودن اگه یه وینگر بدرد بخور داشتیم منچسترو میزدیم
,,ژاوی مقز صدرد هستش
ترکیب اشتباه دفاعی در بازی رفت
عرم استفاده تورس بجای سرجی روبرتو
میتونست فاتی رو بجای بوستکس تعویض می‌کرد
ژاوی گفت نبود گاوی و پدری باعث تضعیف تیم بوده خوب تو بازی رفت هارد اینها بودتد(هرچند پدری مصدوم شد)تازه بازی تو نیوکمپ بود خوب چرا تو اون بازی نتونستی منچستر رو ببری
تو بازی رفت منچستر چند تا از بازیکن‌های کلیدی خود رو نداشت ولی با چنگ دندان ت نستن با مساوی از نیوکمپ برگردند
یکی از دلایل افت رافینها تعویض او علی رغم اینکه بهترین بازی کن میدان بود
آقا ژاوی چیکار کنه؟ هافبک ها رو که باید اونجوری می‌چید! تنها اشتباهش این بود که فانی رو بازی داد باید ۴۴۲ بازی میکرد، بارسا وینگر ندارن.

تو دفاع هم بهترین بازیکن ها رو گذاشته بود!
آخه اون چه خط حمله‌ای بود؟
اون چجور چینش دفاعی بود؟
آخه ژاوی کی میخواد معنای اضطرار رو درک کنه؟
وقتی میدونه که در بازی رفت حسابی قهوه‌ای شده، چرا بازم ملایم و
حدس و گمانی پیش میره؟
خیال میکنه با تیم مشترک نونهالان شهرداری منطقه ۳ بیرمنگام طرفه؟!
اصلاً همش به کنار، آقای ژاوی چرا کونده رو جابجا میکنی؟ آخه چرا جای آراخ رو با اون کونده عوض میکنی؟ کونده رو بزار سرجاش دیگه خداوکیلی 😑
کریستینسن واقعا بی نظیره قبل گل دوم شوت گارناچو رو بلاک کزد که اگر رد میشد صد درصد گل بود تو بازیسازی عالیه الونسو و گارسیا و حتی کونده چند لول ازش پایین ترن زوج ارائوخو و کریستنسن خیلی مطمئن تر از کونده و ارائوخوئه
آخر فصل ترمزشو بکشیم تا بیشتر به چوخ ندادمون
ژاوی فک میکنه که ترکیبی که تو لالیگا میچینه ترکیب ضعیفیه و ترکیبی که تو اروپا باید بچینه یه آلونسویی باید توش باشه
همین فصل توی ۳ بازی بزرگ مون جلوی بایرن و اینتر و منچستر (به استثناء بازی برگشت جلوی بایرن مونیخ)فارغ از نتیجه یا اشتباهات داوری ، الحق و الإنصاف در مجموع بازی برابری انجام دادیم.با افشار همین همان هوادارای عجول و کم صبر به مربی خوبی مثل کومان فرصت ندادیم و برکنار شد لااقل پای زاوی بایستیم و اجازه بدیم مجددا تیمو احیا کنه.در لالیگا چند سال بود حسرت بالای جدول رو داشتیم الان با اقتدار بالا ایستادیم و رئالی ها با آه و حسرت نتایج ما را دنبال می کنند در حالی که سالهای قبل بر عکس بود یادتونه که؟!
همین منچستری که اینقدر با آب و تاب داریم ازش تعریف می کنیم اقلا ده ساله که مرتب در جا میزنه؛ میلیاردها دلار هم خرج کرده و۶،۷ مربی بزرگ دنیا هم آمدند اما کار خاصی نکردند حالا با دوجین ستاره و یک مربی خوب ، تازه داره نفس میکشه.
اونوقت توقع داریم بارسا که بعد از آن نتایج حقارت بار در اروپا و حتی اسپانیا ،شخصیت و اعتماد به نفس خودش را کاملا از دست داده بود ،یک شبه در اروپا آقایی کنه !به نظرتون این انتظار منطقی هست؟ اون هم با بازیکنانی که اکثرشون جوان هستند و تجربه اروپایی زیادی ندارند. ...
به نظرم قبل از اینکه دوستان بخوان ظرشون رو بگن، یک مقدماتی (از جمله دقت و تأمل ،صبر ،انصاف، شناخت مشکلات مالی و نتایج گذشته و امروز بارسا و تیمهای دیگه)، لازمه که متاسفانه اکثراً یا ندارند یا اصلا دقت نمیکنن! بعد از پیروزی ها ژاوی میشه بهترین مربی دنیا و بعد از باخت ها آماج همه حملات و عقده گشایی ها! چقدر زود یادمون رفت همین دو ماه پیش توی فینال سوپر کاپ در مقابل رئال مادرید که همه تیم های اروپایی آرزو دارند یک مساوی ازش بگیرند،چه بازی مقتدر ی رو انجام داد و همه ی جهان رو مبهوت بازی بارسا کرد..
ببینید بعضی از تیم‌ها با رفتن مربی یا بازیکن هاشون نابود شدن من جمله یونایتد میلان لیورپول مقطعی ، چلسی یا بقیه تیم‌ها ب استثنا رئال
اما ما هنوز توان مقابله تو اروپا رو دوسال گذشته نداشتیم اما داریم برمیگردیم
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.