پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی : چرا فرنکی دیونگ نباید در پست هافبک دفاعی قرار بگیرد؟

زمان ارسال : دوشنبه 2 اسفند 1400
در چند روز گذشته سوالات در مورد اینکه فرنکی دیونگ باید جانشین بوسکتس شود یا نه زیاد شده است به همین دلیل لزوم انتشار این مطلب بیشتر از پیش نمود پیدا کرد و قصد دارم این موضوع رو بررسی کنم.
این مطلب از Samuel Gustafson هست و حرف من نیست
با ما همراه باشید....

_______________________________________________

مقدمه ؛
اولین بازی سال میلادی بارسلونا مقابل مایورکا بود و تیم تونست سه امتیاز حیاتی بازی رو بگیره ولی دیانگ عملا کار خاصی انجام نداد و نقش او به چشم نمیومد. بازی با مایورکا نمونه دیگه ای برای اثبات این بود که همچنان نمیتونیم از اون به درستی بازی بگیریم.

هرچند درسته که بدلیل تعداد زیاد مصدومیت ها و حتی کرونا بازیکنان بصورت چرخشی بازی میکنند و همین هم ممکنه سبب افت عملکرد بازیکنان بشه

جدا از مالکیت توپی که باید هافبک دفاعی به عهده داشته باشد ، وظیفه تک پیووت فوق العاده پیچیده و حیاتی است. برای سادگی فهم ، اجازه دهید بگوییم که می‌توانیم این مسئولیت‌ها را به دو دسته تقسیم کنیم: دوئل و قطع توپ ( کارهای تخریبی) .

دوئل مستلزم عملکردی با خشونت بیشتری است ( هرچند بوسکتس هم در این مورد ضعیف هست!) . قطع توپ بازیکنان حریف ، شرکت در نبردها ، و ....
این بیشتر چیزی است که مردم با شنیدن کلمه دفاع به آن فکر می کنند. به زبان ساده، دی یونگ در این کار مهارت زیادی ندارد!

در این مورد لازم میبینم در مورد نقش هافبک دفاعی در دابل پیوت هم توضیحی داشته باشیم

با محبوبیت ترکیب هایی مانند 1-3-2-4 و 2-4-4 ، دابل پیووت یکی از رایج ترین ساختارهای موجود در فوتبال مدرن است. تعادل ایجاد شده توسط دو هافبک تقریباً به هر سبکی از فوتبال کمک می کند.

تفاوت ساختار دفاعی در تک پیوت و دابل پیوت :
در تک پیوت کانال های میانی باز هستن (مناطق قرمز) و اگر فول بک ها برای پوشش دادن این مناطق وارد عمل بشن، کانال های کناری باز و رها میشن.
اگر دفاع وسط ها برای پوشش دادن کانال های میانی اقدام کنن، کانال مرکزی با یک هافبک دفاعی بسیار آسیب پذیر خواهد شد و ریسک بالایی داره، طبیعتا یک هافبک دفاعیم نمیتونه کانال های میانیو کامل پوشش بده.
این امر همیشه یکی از اصلی ترین نقطه ضعف های بارسلونا بوده، گل رامیرز در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2012 یکی از معروف ترین گل هاییه که بخاطر عدم پوشش کانال میانی دریافت کردیم.
اما در دابل پیوت به اشکال مختلف همه کانال ها بسته میشن، مثلا دو هافبک دفاعی کانال های میانی سمت خودشونو پوشش میدن و دفاع وسط ها کانال مرکزیو و یا برعکس.

ادامه مطلب به دلیل وجود عکس در کامنت ها و در قسمت قدیمی ترین ها

امیدوارم کامل بخونید
تشکر از شما
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.