پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

↔️ دوراهی بزرگ بیلسا؛ به دنبال موفقیت باشیم یا خوشحالی؟ بخش سوم

زمان ارسال : یکشنبه 5 مرداد 1399
⛳برای مشاهده بخش اول این پست روی منبع کلیک کنید.

او هربار که مجبور به پرواز با هواپیما بود، به شدت وحشت می‌کرد و یک بار وقتی در حال پرواز به خوخوی در شمال آرژانتین بود، در جریان عبور از یک چاله هوایی شدید، خوزه لوییس چیلاورت، دروازه‌بان تیمش، را خطاب قرار داد و پرسید: ” گوش کن چیلاورت، می‌توانم از تو بپرسم که آیا در زندگی خوشحال هستی؟ ” اما چیلاورت و بیلسا خودشان میلیونر بودند. آنها مانند مردمی که او در ویا ال سالیتره با آنها صحبت می‌کرد، فقیر نبودند.
یک روز بیلسا مقابل یک مغازه میوه و سبزی فروشی که متعلق به مردی به نام ماریو ریکلمه بود، توقف کرد. او دوچرخه‌اش را بیرون پارک کرد، به داخل مغازه رفت و چند میوه انتخاب کرد. وقتی ماریو او را شناخت، خوشامدگویی کرد و گفت که نیازی نیست برای هیچ چیز پولی بپردازد.
بیلسا پاسخ داد:” امکان ندارد. این را نمی‌پذیرم.”
او کیف پول خود را بیرون آورد و با این که ماریو قیمت را به او نگفته بود اما می‌دانست که چقدر باید بپردازد. یادداشت‌های او به زمین افتاد، او میوه‌ها را برداشت، به سرعت خارج شده، سوار دوچرخه‌اش شد و دیوانه‌وار به سمت کمپ شیلی حرکت کرد. بیلسا متوجه نشد که ماریو در حالی‌که یادداشت‌ها را تکان می‌دهد، پشت سر او در حال دویدن است. وقتی او مقابل در اصلی کمپ ایستاد، ماریو به او رسید.
ماریو در حالی‌که نفس نفس می‌زد، گفت:” بفرمایید دون مارسلو. ”
بیلسا به او گفت: ” تو خیلی سمج هستی. خب، به داخل بیا، من کمپ تمرینی را نشانت خواهم داد.”
وقتی حلقه خبرنگاران ورزشی شیلی او را به عنوان بهترین مربی سال 2009 انتخاب کردند، بیلسا دور از این کشور در مکزیک بود. اما از یک دوست خواست تا در این مراسم شرکت کرده و جایزه را دریافت کند. بنابراین وقتی جایزه اعلام شد، این ماریو، مالک مغازه میوه و سبزی فروشی در ویا ال سالیتره، بود که به نمایندگی از بیلسا آن را دریافت کرد. ماریو ” سینسیو ” ( sencillo، فردی معمولی و ساده) بود و بیلسا او را این طور خطاب می‌کرد.
او افراد ساده را تحسین می‌کرد. مانند خدمتکارانی که وقتی او کودک بود، نینیو مارسلو خطابش می‌کردند. یا آشپزان، نظافتچیان و تمامی کارمندانی که در فاصله سال‌های 2007 تا 2011 در کمپ تمرینی شیلی کار می‌کردند. مارکوس موگا، عکاس رسمی فدراسیون فوتبال شیلی، در این باره گفت:” هربار که شیلی در یک بازی پیروز می‌شد، دون مارسلو از جیب خود به تمامی این کارمندان 100 یا 200 دلار هدیه می‌داد. او عادت داشت که خودش پیش‌شان برود و این پول را پرداخت کند. او عادت داشت بگوید ” هیچ‌کس کار افراد ساده را درک نمی‌کند اما آنها نیز در این امر سهیم هستند.” به یاد دارم که او همیشه این را می‌گفت.”
یک بار زمانی که در تیم ملی آرژانتین بود، مطلع شد که خانه یکی از کارمندان فدراسیون فوتبال مورد سرقت قرار گرفته است. او حتی این کارمند را نمی‌شناخت اما چند وسیله خانگی خرید و به خانه او فرستاد. یک بار در اسپانیا در حال ترک هتلی بود که اتلتیک بیلبائو، پیش از دیدار با اوویه‌دو در کوپا دل ری، در آن اقامت داشت. او پیش از سوار شدن به اتوبوس کودکی را دید که به نظر می‌رسید مشتاق ملاقات با بازیکنان است. بیلسا مستقیما به سمت او رفت.

بر اساس گزارش روزنامه ال کورئوی بیلبائو، بیلسا به او گفت: ” پسر کوچولو، پسرکوچولو، بیا. ” وقتی کودک مردد شد، او تاکید کرد:” بیا اینجا، بیا اینجا.” کودک وقتی بیلسا را دید، آرام زمزمه کرد:” سلام. ” سرمربی بیلبائو دو بلیت درآورد و به سمت او گرفت. به کودک گفت: ” لطفا این دو بلیت را بگیر اما این بلیت‌ها برای استفاده آدم‌های پولدار نیست – پولدارها می‌توانند برای خودشان بلیت بخرند. ”
***
” شما بسیار جوان و میلیونرهایی ناپخته هستید. مشکلی ندارید و این که بعدها چه اتفاقی رخ خواهد داد، اهمیت زیادی برایتان ندارد چون همه مراقب این موضوع هستند. می‌توانید این اجازه را به خودتان بدهید که بخندید و خوشحال باشید.” بیلسا پس از شکست برابر بارسلونا در فینال کوپا دل ری 2012 خطاب به بازیکنان اتلتیک این جملات را گفت.
بیلسا در مارسی پیش‌بینی کرد که بنجامین مندی به یکی از بهترین دفاع چپ‌های جهان تبدیل خواهد شد. اما از نظر او، مندی هنوز نیاز به درک بعضی مفاهیم تاکتیکی داشت. بیلسا چند ویدیو برای توضیح دادن این مفاهیم به او آماده کرد اما مندی علاقه زیادی نداشت و پس از چند دقیقه تمرکزش را از دست می‌داد. با این حال این مربی راضی به نظر می‌رسید.
با این حال یک روز مندی...

✅مقدار کمی از مطلب باقی مانده که میتوانید با کلیک روی قدیمی ترین در بخش کامنت ها آن را مشاهده کنید.



✍به قلم Federico Bassahún با عنوان The Quest for Happiness

Ⓜ️منبع: سایت Blizzard / ترجمه شده توسط سایت هفت یک


#ماسک_بزنیم
#بدون_توهین
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.