پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

☀️پادشاه 60 ساله شد!/مروری بر یکی از بهترین عملکردهای فردی تاریخ، ال دیگو با انگلستان چه کرد؟ بخش سوم

زمان ارسال : جمعه 9 آبان 1399
⛳باکلیک روی منبع از بخش اول این مطلب دیدن کنید.


حادثه دوم دو دقیقه قبل از گل اول رخ داده و بسیار طعنه‌آمیز است – توپ برگشتی از سوی تیم آرژانتین، بین فن‌ویک و مارادونا قرار می‌گیرد. کاپیتان آرژانتین به سمت توپ می‌دود، درحالی که فن‌ویک به هوا می‌پرد و دستانش را بالا می‌برد. آیا قصد دارد دوباره با آرنج به مارادونا بزند؟ آیا سعی می‌کند توپ را با دست بگیرد؟ طعنه‌ اصلی این صحنه اینجاست که فن‌ویک در تلاشش برای تقلب، توپ را از دست می‌دهد – مارادونا با سر به توپ ضربه زده و آن را از فن‌ویک دور می‌کند، البته نمی‌تواند دنبالش برود چون دوباره به زمین افتاد و سرش را گرفت.

آیا وقتی دو دقیقه بعد مارادونا برای تصاحب توپ وارد یک نبرد هوایی شده و با استفاده از دستش برنده می‌شود، انگلیس می‌تواند اعتراض کند؟ آیا مارادونا تحت تاثیر درگیری با فن‌ویک چنین کاری کرد؟ آیا در ابتدا سعی می‌کرد به خشونت انگلیس پاسخ داده و از آرنجش به عنوان ابزاری برای ضربه استفاده کند که در موقعیت کنترل توپ قرار گرفت؟

در دقیقه 67 – بعد از هر دو گل مارادونا- بار دیگر حادثه‌ای رخ می‌دهد و فن‌ویک با آرنجش به مارادونا ضربه می‌زند. والدانو ضربه بلندی را ارسال می‌کند، مارادونا و فن‌ویک دوباره توپ دوم را دنبال می‌کنند و فن‌ویک دوباره می‌پرد و آرنجش را به صورت مارادونا می‌زند. ضربه آزادی به نفع آرژانتین اعلام می‌شود؛ البته مارادونا نمی‌تواند از آن استفاده کند چون بار دیگر برای دریافت درمان لازم در بیرون از زمین حضور دارد.

فن‌ویک تنها کسی نیست که خطا می‌کند. خطای بردسلی با دو پا، یک برخورد شدید از رید بعد از این که مارادونا با حیله‌گری خود شکستش می‌دهد و یک جفت‌پا از استیو هاج که باعث برخورد سر به سر مارادونا و سانسوم می‌شود و او دوباره سرش را می‌گیرد. قضاوت فوتبال در 34 سال پیش متفاوت بود – هر بازی که از آن دوره را تماشا کنید از تکل‌های خشن و عدم در نظر گرفتن جریمه متعجب خواهید شد. ولی تماشای کامل این 90 دقیقه و مشاهده برخوردهای فیزیکی و خطاهایی که روی مارادونا صورت گرفته باعث می‌شود که از حرکت متقلبانه این بازیکن برای به ثمر رساندن گل کمتر منزجر شوید.

♣️پس از آن چه اتفاقی افتاد؟
مارادونا در پیروزی 2-0 مرحله نیمه نهایی مقابل بلژیک بار دیگر دو گل زد؛ اولی یک ضربه عالی و تاکتیکی بیرون پا از بالای سر ژان ماری فاف، دروازه‌بان این تیم، و دومی هم نفوذ و عبور آشنا از خط دفاعی حریف.

او در فینال که پیروزی 3-2 مقابل آلمان غربی بود، گلی نزد. اگرچه زمینه گلزنی خورخه بوروچاگا را با ارسال پاسی دقیق از بین خط دفاعی فراهم کرد. او جام جهانی را با 5 گل و 5 پاس گل به پایان رساند؛ تنها بازیکنی که چنین دستاوردی در یک جام جهانی کسب کرده است. او همچنین در آن مسابقات 53 دریبل به نام خودش ثبت کرد که 37 بار بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ جام جهانی است.

بعد از آن او به ایتالیا برگشت تا برای رسیدن به دستاوردی تلاش کند که در حد بردن جام جهانی مهم بود – تلاش برای کسب اولین جام قهرمانی سری A برای ناپولی.



✍به قلم Michael Cox با عنوان Reconsidered: Just how good was Diego Maradona against England in 1986

Ⓜ️منبع: وبسایت نشریه "The Athletic" جولای 2020 / ترجمه شده توسط سایت هفت یک



✅لینک فول مچ بازی (برای مشاهده فیلترشکن خود را روشن کنید) :

https://youtu.be/Pl3AnYCeTrU

✅لینک خلاصه بازی (بدون نیاز به فیلترشکن) :

https://b2n.ir/575297


✔میتوانید با کلیک روی قدیمی ترین در بخش کامنت ها تصاویر این بازی خاطره انگیز را مشاهده کنید.


☕مرسی دوستان


#ماسک_بزنیم

#بدون_توهین
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.