پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

او، جرمی متئو است، نه هوملس یا تیاگو سیلوا!

کد خبر : 20923  |  زمان ارسال : جمعه 3 مرداد 1393
دیگر بیش از این لازم نبود صبر کنید؛ روز گذشته باشگاه بارسلونا پس از 5 سال، مدافع به خدمت گرفت، جرمی متئو بازیکن 30 باشگاه والنسیا با قیمت 20 میلیون یورو راهی نیوکمپ شد.
شاید آخرین مدافعی که توسط کاتالان ها خریداری شد به یادتان نیاید، شاید هم خاطرات یاری تان کند. بازیکنی به نام دیمتریو چگرینسکی در سال 2009 از شاختار به بارسا منتقل شده بود.

از لحاظ تئوری، رسیدن به یک مدافع نعمتی برای باشگاه بارسلونا به حساب می آمد، در طول این چندین سال، استفاده مداوم و مکرر از چند بازیکن خاص در خط دفاع، باعث شد قدرت اصلی و واقعی تیم بارسا به چالش کشیده شود، هر دوره و هر بازی، مهاجمین گل می زدند و مدافعین تیم باعث گل خوردن می شدند، می توان گفت جور تیم را، مهاجمین به تنهایی می کشیدند، بنابراین طبیعی است که هواداران بارسا، از آمدن یک مدافع خوشحال شوند، به هر حال تیم آن ها بیشتر از قبل تقویت شده است.

اما انتقال این مدافع فرانسوی به عقیده برخی، جالب نبوده است، یا این که بتوان بهتر گفت که، دردی از تیم بارسا دوا نخواهد کرد. به همین دلیل باشگاه دائما به دنبال یک مدافع سطح اول بوده است، از دو سال پیش تا همین امروز. کسانی مانند متس هوملس یا تیاگو سیلوا؛ افراد بیشتری از هواداران بارسلونا اعتقاد داشتند چنین بازیکنانی می توانند خط دفاع تیم را سر و سامان دهند.

واقعیت این است، متئو جوان نیست، او 30 سال سن دارد و آن چنان نمی توان بر روی آینده اش حساب باز کرد؛ از سویی من فکر می کنم قیمت 20 میلیون یورو کمی بیش از حد زیاد بود، اما هم چنان به یاد دارم، که این تنها راه بود، انتقال یک مدافع، بسیار برای تیم بارسلونا واجب و حیاتی بود. پس بهتر است از دو جناح به قضیه نگاه کنیم، همیشه و در همه حال بازی برای ما در این دنیا دو سر برد نیست و نخواهد بود، لزوما منظورم تنها در فوتبال نیست.
باید بگویم، مهم تر از همه می تواند این باشد که متئو، مدافع با تجربه ای است، مدت هاست در والنسیا و لالیگا بازی می کند. البته طبیعتا در بارسلونا امتحان و تست بزرگتری را پشت سر خواهد گذاشت؛ او باشد نشان دهد، می تواند در بازی های بزرگ سر بلند بیرون بیاید.
این تنها هواداران تیستند که نظرات مختلفی در مورد انتقال متئو دارند، در نشریات اسپانیا نیز عقاید مختلف است.

یک نویسنده می گوید: " امضای قرارداد با متئو، یک فاجعه بود."، نفری دیگر در نشریه ای دیگر برعکس فکر می کند و انتخاب انریکه را درست می داند. این موضوعات کاملا طبیعی است.
یک سمت روشن، یک سمت خاموش؛ برخی امیدوارند، بعضی ها هم جنان گله می کنند.

اگر عملکرد متئو و پیکه را بسنجیم، می بینیم که مدافع فرانسوی بالاتر از پیکه می باشد. نزدیک به 80 % از تکل های متئو صحیح و تاثیر گزار بوده، در حالی که 50 % تکل های پیکه تنها در ذهن خودش سالم و درست بوده است.
متئو یکی از بهترین بازیکنان والنسیا بوده و تاثیر گزاری او در خط دفاعی و بخش هجومی بر هیچ یک از هواداران والنسیا پوشیده نبوده است. قدرت پرش و سر زنی او باز هم بیشتر از پیکه بوده است.

در پایان، به وضوح می توان تشخیص داد امضای قرارداد با متئو، آن چنان هواداران بارسلونا را مطمئن نکرده است، متئو نه مانند هوملس قهرمان جهان شده و نه مانند تیاگو سیلوا اعتماد به نفس دارد، اما با این وجود، جرمی متئو هم تاثیر گزار است و می تواند کمک کند.

بله، متئو، هوملس یا تیاگو سیلوا نیست، اما تلاش می کند تا سطح بازی اش را بالا ببرد، کوشش می کند تا نگرش هواداران را عوض کند. بنابراین من فکر می کنم باید به او خوش آمد گفت.

برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.