پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گواردیولا: نیامده‌ام بایرن مونیخ را شبیه بارسلونا کنم

کد خبر : 21387  |  زمان ارسال : چهارشنبه 15 مرداد 1393
سرمربی اسپانیایی باواریایی‌ها این موضوع که بازیکنانش را مجبور می‌کند خودشان را با فلسفه کاری او تطبیق دهند، تکذیب کرد.
پپ گواردیولا تاکید کرد که او به استفاده از یک سبک یا سیستم بازی خاص در بایرن مونیخ وابسته نیست و تلاش نمی‌کند که بایرن مونیخ را به نسخه آلمانی بارسلونای قدرتمند، تیمی که در فاصله سال‌های 2009 تا 2011 تمام جام‌ها را درو کرد، تبدیل کند.

گواردیولا که در دوره چهار ساله مربیگری‌اش در بارسلونا سه قهرمانی در لالیگا، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دو قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و دو قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، فصل گذشته در بدو ورودش به بایرن مونیخ توانست دوگانه قهرمانی در بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان را برای باواریایی‌‌ها به ارمغان بیاورد و آنها را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند.

گواردیولا اما به خاطر شکست سنگین شاگردانش در خانه به دست رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شدت مورد انتقاد واقع و به تلاش برای القای تیکی تاکا به باواریایی‌ها متهم شد،‌ اتهامی که خود حاضر به پذیرش آن نیست.

وی در این باره گفت: من باید شیوه و تاکتیک‌هایم را با توجه به سبک و شیوه بازیکنانم تطبیق دهم و نمی‌توانم هر طور که می‌خواهم به آنها بگویم بازی کنند. البته من برای تیم ایده‌‌هایی دارم اما می‌دانم زمانی که حرف از تاکتیک باشد اول باید دید که مهارت و توانایی‌های بازیکنان‌مان چگونه است.

گواردیولا ادامه داد: نمی‌شود درباره تاکتیک‌ها حرف زد بدون آنکه توجه به مهارت بازیکنان‌مان داشته باشیم. این مهمترین چیز است. برای تحلیل استعداد، قدرت روانی بازیکنان و پس از آن هماهنگ شدن با یکدیگر، باید پتانسیل بازیکنان را شناخت و این بهترین راه برای تشکیل یک تیم است.

بر اساس گزارش تسنیم، سرمربی پیشین بارسلونا تصریح کرد: باید بازیکنانم را در خصوص بهترین شیوه بازی توجیه کنم اما در نهایت این من هستم که باید خودم را با توانایی‌های آنها وفق دهم چون نیامده‌ام که ذهنیت و توانایی‌های آنها را تغییر دهم. من به بایرن مونیخ نیامده‌ام که فرهنگ فوتبال این تیم یا تیم ملی آلمان عوض کنم و باید یاد بگیرم که خودم را با توانایی تک‌تک بازیکنانم وفق دهم.
برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.