پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تراشتگن در لالیگا، آیا او به سرنوشت نورى شاهین دچار خواهد شد؟

کد خبر : 22183  |  زمان ارسال : پنجشنبه 6 شهریور 1393
با وجود اتفاقات پیش آمده در بارسلونا، مارك تراشتگن نباید نگران موقعیت آتى خود در بارسلونا باشد، چون او همچنان به عنوان سنگربان شماره یك بارسلونا پیش بینى شده است.

بارسا نیوز

مصدومیتورزشكاران حرفه اى و به خصوص بازیكنان فوتبال در هر زمانى مى تواند تلخ بوده و پیامدهاى بدى به همراه داشته باشد، اما شاید براى مارك تراشتگن سنگربان جوان آلمانى بارسلونا اتفاق افتادن چنین مصدومیتى در زمانى بدتر ازحال، در ابتداى اولین فصل حضورش در بارسلونا نمى توان متصور بود.

چنین مصدومیتى سبب شده است كه او رقابت بر سر قرار گرفتن در تركیب اصلى آبى اناری ها را در حال حاضر به كلودیو براوو واگذار نماید و در روزهاى اخیر براى برخى مطبوعات و فوتبال دوستان،چنین مصدومیتى یادآور شرایط حضور ناموفق نورى شاهین و تیمو هیلدبراند در لالیگا بوده است.

نورى شاهین به عنوان برترین بازیكن سال 2011 از تیم قهرمان بوندسلیگا دورتموند، راهى رئال مادرید شد، اما مصدومیت شدید از ناحیه زانو سبب شد كه او تازه در پاییز به تمرینات اضافه شود و به همین دلیل او نتوانست در تیم خوزه مورینیو جاى ثابتى براى خود پیدا نماید. با وجود تمام تمجیدهاى صورت گرفته از نورى شاهین،‌او هرگز موفق نبود و بار دیگر پس از توقفى كوتاه در لیورپول به دورتموند پیوست.

تیمو هیلدبرند نیز چند سال قبل از آن در فوتبال اسپانیا ناكام بود، او به عنوان سنگربان ملى پوش تیم ملى آلمان و باشگاه اشتوتگارت فاتح بوندسلیگابه والنسیا پیوست. او حتى در این تیم در نبرد با سانتیگو كانیزارس اسطوره این باشگاه بر سر قرار گرفتن در تركیب اصلى نیز موفق بود، اما اخراج فلورس سرمربى والنسیا سبب شد كه او جایگاه خود در تیم را از دست بدهد، چون رونالدكومان سرمربى جدید باشگاه به كانیزارس براى قرار گیرى در دروازه بار دیگر اعتماد نمود. نیمكت نشین شدن هیلدبراند سبب شد كه این سنگربان خیلى سریع فوتبال اسپانیا را ترك نماید.

 در نگاه اول نقاط تشابه بسیارى بین سرنوشت این دو بازیكن بوندسلیگایى ومارك تراشتگن دیده مى شود. یكشنبه شب بارسا بازى هاى این فصل را با دیدار خانگى مقابل الچه آغاز نمود، كلودیو براوو دیگر سند را نخواهد داشت.

كلوئیو براوو با مبلغ 12 میلیون یورو از رئال سوسیه داد به بارسا آمده، این دروازه بان شیلیایى بارها تاكیده نموده كه لوئیز انریكه خود، او را به بارسا آورده است:"لوئیز انریكه خود، من را جذب نموده است، دانستن این موضوعكه چه كسى تو را خواسته و چه كسى تو را به تیم آورده است، آرامش بخش است."، اما استخدام تراشتگن بر خلاف براوو بیشتر تحت تاثیر تاتا مارتینو سرمربى سابق و آندونى زویى زارتا مدیر ورزشى باشگاه بوده است.

اما شاید این موضوع تا آن اندازه اى كه مطبوعات سیاه نمایى می نمایند، نباشد، زوبى زارتا مدیر ورزشى باشگاه در این خصوص معتقد است:"طبیعتا همه نقل وانتقالات با امضاى من جارى مى شوند وهمه انتقالات باشگاه بارسلونا موافقت من صورت گرفته است، لوئیز انریكه و یا من به تنهایى  بازیكنى را جذبنمى نماییم، بلكه همه بازیكنان توسط باشگاه بارسلونا جذب مى شوند."

پیلار سوارز از كارشناسان فوتبال اسپانیا در این زمینه مى گوید:"من بایداعتراف نمایم كه از چنین گمانه زنى هایى در مطبوعات و به خصوص مطبوعات آلمانى بسیار متعجب هستم،‌بررسى اینكه در خارج از اسپانیا چه برخوردى با این موضوع مى شود بسیار جالب است،‌ولى باید بگویم در مورد آینده تراشتگن هیچ جاى نگرانى وجود ندارد.به محض اینكه سلامتى خود را بازیابداو دروازه بان اصلى بارسا خواهد بود. او به عنوان جانشین ویكتور والدز به نیوكمپ آمدهاست و هیچ تردیدى در این خصوص وجود ندارد."

لوئیز انریكه سرمربى جدید بارسا اما تا كنون اظهارنظرى شفاف در این خصوصنداشته است، اما به احتمال زیاد كلودیو براوو با توجه به اشتباهات بزرگش در بازى مقابل ناپولى از شانس زیادى براى قرار گیرى در تركیب اصلى برخوردارنیست، سوارز در این خصوص معتقد است:"قبل از خرید براوو، هواداران بارسا ازماسیپ به عنوان سنگربان دوم یاد مى نمودند، من فكر مى كنم رقابت اصلى بین براوو و ماسیپ براى قرار گرفتن به عنوان سنگربان دوم وجود داشته باشد و جایگاه تراشتگن به عنوان سنگربان شماره یك محفوظ مى باشد."

لوئیز انریكه در جایى دیگر گفته است:"من سه دروازه بان با كیفیت در اختیار دارم، من آرزو مى كنم كه در همه پست هاى تیم چنین رقابتى وجود داشتهباشد، به هر حال انتخاب با سرمربى است ومن باید از بین این سه نفر،‌یك نفررا انتخاب نمایم، در حالى كه مى دانم دو دروازه بان دیگر نیز بسیار خوب هستند."

سوراز اطمینان دارد كه در نهایت تصمیم انریكه به نفع تراشتگن خواهد بود:"تراشتگن از شانس هاى خوبى برخوردار است،‌بسیارى از بازیكنان اعلام كرده اند كه تحت تاثیر توانایى هاى او قرار گرفته اند، او هم در لالیگا و هم در بازى هاى مهم لیگ قهرمانان دروازه بان اصلى بارسلونا خواهد بود."

برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.