پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آیا ال کلاسیکو میدان تعیین برنده توپ طلا است؟

کد خبر : 24589  |  زمان ارسال : سه شنبه 29 مهر 1393

ال کلاسیکو مهیچ ترین و پرطرفدارین ترین دربی فوتبال در جهان است و فراتر از آن معمولا این بازی در هر فصل بعد از لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین بیننده را هم دارد. اما در طول چند سال گذشته در دل رقابت قدرت نفس گیر دو غول فوتبال اسپانیا، یک رقابت دیگر هم نهفته است و آن هم جدال دو ابر ستاره چند سال اخیر فوتبال جهان است.

در شش سال گذشته توپ طلای جهان بین دو بازیکن رئال مادرید و بارسلونا دست به دست شده است و این بار هم لیونل مسی و رونالدو خیز بلندی برای فتح دوباره این جایزه معتبر برداشته اند و با بازی های خوبشان در پی آنند که این انحصار را حفظ کنند.

جالب است بدانید از آنجایی که همواره ستارگان زیادی در بارسا و رئال جمع می شود، بازیکنان این باشگاه ها در طول تاریخ همواره از مدعیان کسب عنوان بهترین بازیکن جهان بوده اند. مسی و رونالدو اکنون ستاره های اصلی این باشگاه ها محسوب می شوند و از نمونه های اخیر قبل از آنها هم می توان به رونالدینیو  پیش از او زین الدین زیدان اشاره کرد.

از سال 1956 که انتخاب بهترین بازیکن سال، شکل گرفت تاکنون، رئالی ها 8 بار این جایزه را کسب کرده اند( آلفردو دی استفانو دو بار این جایزه را در لباس رئال دریافت کرد اما کریس رونالدو یکی از دو جایزه اش را در زمانی که در من یونایتد بود، به دست آورد و لذا می توان گفت بازیکنان با پیراهن رئال 7 بار این جایزه را کسب کرده اند). در مقابل بازیکنان بارسا تاکنون 10 بار به این افتخار نائل آمده اند که البته دلیل اصلی آن بیش از هر چیز داشتن لیونل مسی در تیمشان بوده چرا که این بازیکن تاکنون 4 بار این جایزه را از آن خود کرده است.

در شرایطی که بازی های ال کلاسیکو معمولا بسیار پرهیجان و تماشایی و پرگل است. معمولا بهترین صحنه را برای ستارگان دو تیم فراهم می کند که در بالاترین سطح فوتبال جهان، مهارت های خود را به رخ حدود نیم میلیون تماشاگر در سراسر قرار دهند. هنوز هم خیلی ها هستند که رونالدینیو را با نمایش فوق العاده اش در پیروزی 3-0 بارسا در ال کلاسیکو در سال 2005 به یاد می آورند.

هر چند بعضی اعتقاد دارند امسال نباید جایزه به رونالدو یا مسی داده شود و به عنوان مثال باید به یکی از بازیکنان تیم ملی آلمان به قهرمان جام جهانی شد، این جایزه برسد اما با این حال به نظر می رسد امسال هم مانند چند سال گذشته، لیونل مسی و رونالدو به عنوان دو شانس اول کسب عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته می شوند، این دو بازیکن در ال کلاسیکو، یک رقابت شخصی دارند تا ثابت کنند از رقیب خود سرترند. هر کدام از دو بازیکن که در این بازی بتواند به تیمش برای پیروزی کمک کند نه تنها یک موفقیت تیمی به دست آورده است بلکه در بعد فردی هم باعث می شود که به نوعی رقیب خود را پشت سر بگذارد و در مقام مقایسه، بیشتر جلب توجه کند.

لیونل مسی که فصل قبل چندان آماده نبود و عرصه رقابت را به رونالدو واگذار کرد، این فصل باز هم به شرایط مطلوب به طور نسبی بازگشته است تا امیدهایش برای کسب پنجمین توپ طلا زنده شود.  این بازی یک حساسیت دیگر هم برای ستاره آرژانتینی بارسا دارد و آن هم شکستن رکورد گلزنی در تاریخ لالیگا است. لیونل مسی تاکنون 249 گل ثمر رسانده است اگر در بازی شنبه مقابل رئال مادرید دو گل دیگر به ثمر برساند، می‌تواند رکورد بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های باشگاهی اسپانیا را که در اختیار زارا، بازیکن آتلتیکو بیلبائو در دهه پنجاه میلادی با 251 گل زده است، بشکند و خود به عنوان بهترین گلزن لالیگا در تاریخ این رقابت‌ها معرفی شود.

در طرف دیگر هم رونالدو که به عنوان مدافع این عنوان محسوب می شود، هنوز هم شرایط بسیار خوب خود از فصل گذشته را حفظ کرده و با بازی خوب و گل هایش پر شمارش در این فصل، ثابت کرده که کسب جایزه توپ طلای سال قبل، به هیچ تاثیری  در کاهش انگیزه هایش نداشته است.

هر دو بازیکن در اوجند و کلیدی ترین بازیکنان تیمشان محسوب می شوند، هر کدام که بتواند شنبه شب بدرخشد نه تنها کلید پیروزی بخش تیمش خواهد بود بلکه یک قدم هم در ماراتون توپ طلا از دیگری پیشی خواهد گرفت، باید منتظر بمانیم تا ببنیم این شب نهایتا به کام کدام ستاره تمام خواهد شد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.